Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis  (gelezen 51301 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Gepost op: 2010/12/26, 17:24:54 »
Ik heb een pagina toegevoegd aan mijn webstek, met instructies hoe je Wifi-straling binnenshuis kunt beperken. Goed voor de werkingstijd van de accu van je laptop, en misschien ook goed voor de gezondheid:
http://sites.google.com/site/computertip/stralingbeperken

P.S.: aluhoedje gaan dragen is niet nodig.  :P
« Laatst bewerkt op: 2010/12/26, 17:28:28 door Pjotr »

Offline simthadim

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/26, 17:34:29 »
 =D
Voor de studie heb ik al les 'naast' een kernreactor (ja, echt!) en dan ook nog is 400 laptops die straling door je hoofd jassen... misschien dat ik thuis nog semi-gezond kan worden! :rolleyes:

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/26, 17:41:38 »
=D
Voor de studie heb ik al les 'naast' een kernreactor (ja, echt!) en dan ook nog is 400 laptops die straling door je hoofd jassen... misschien dat ik thuis nog semi-gezond kan worden! :rolleyes:

Dan moet je in het leslokaal toch maar een aluhoedje gaan opzetten, haha.  :D

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/26, 21:44:14 »
Ik heb sinds een paar weken een antenne van een halve meter op de router gedraaid en de zendkracht opgeschroefd naar 90 mW. Oh, en aan m'n laptop zit ook een flinke externe antenne. Dat mag dus niet?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/26, 21:45:56 door Luuk de Leest »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/26, 22:10:55 »
Ik heb sinds een paar weken een antenne van een halve meter op de router gedraaid en de zendkracht opgeschroefd naar 90 mW. Oh, en aan m'n laptop zit ook een flinke externe antenne. Dat mag dus niet?

Alles mag.  :)

Maar of het verstandig is, is een andere kwestie. Als ik dat zo lees, dan straal jij binnenkort je voortplantingsvermogen naar de vaantjes, met die laptop in de buurt van de edele delen. XD

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/26, 22:24:16 »
XD

Maar ehm, heeft dit verder nog gevolgen op de werking van de kaart en de router/het modem of blijven ze prima doorwerken? Want ik wil wel graag normaal kunnen blijven werken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/26, 22:53:49 »
XD

Maar ehm, heeft dit verder nog gevolgen op de werking van de kaart en de router/het modem of blijven ze prima doorwerken? Want ik wil wel graag normaal kunnen blijven werken.

Kwestie van uitproberen.... Wat is de laagst mogelijke zendkracht waarmee je nog behoorlijk uit de voeten kunt?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/26, 23:10:33 »
Alles mag.  :)

Maar of het verstandig is, is een andere kwestie. Als ik dat zo lees, dan straal jij binnenkort je voortplantingsvermogen naar de vaantjes, met die laptop in de buurt van de edele delen. XD
Router staat op de kamer van m'n ouders dus die zijn als eerste aan de beurt ;D
Maareh, waarom is te veel straling zo slecht dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/26, 23:21:38 »
Router staat op de kamer van m'n ouders dus die zijn als eerste aan de beurt ;D

Je vindt het gezin blijkbaar al compleet zo?  :P
Maar ff serieus, zo'n nog eens extra opgevoerde straler in de slaapkamer van je ouders, lijkt me een slecht idee.

Citaat
Maareh, waarom is te veel straling zo slecht dan?

Onbewezen. Vooralsnog. Daarom wil je je beslist niet te druk gaan lopen maken. Meer een kwestie van gezond verstand gebruiken, denk ik: zekere voor het onzekere nemen.

Als je ook nog behoorlijk uit de voeten kan met een lager stralingsniveau, dan zou ik dat zeker doen. Je levert dan immers toch niks in aan gebruiksgemak? Bovendien loopt de accu van je laptop minder snel leeg.

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/26, 23:41:16 »
XD

Maar ehm, heeft dit verder nog gevolgen op de werking van de kaart en de router/het modem of blijven ze prima doorwerken? Want ik wil wel graag normaal kunnen blijven werken.

Kwestie van uitproberen.... Wat is de laagst mogelijke zendkracht waarmee je nog behoorlijk uit de voeten kunt?

Dat weet ik niet, ik ben geen stralingskenner ;)
Maar ik wil het best eens uitproberen, zal dat morgen eens doen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/26, 23:43:59 »
De router staat boven, aan de voorkant van het huis. Als ik dan in de tuin ben heb ik gewoon géén bereik met de normale 40 mW. Daarom die dus verhoogd naar 90. Losse antenne voor m'n laptop gebruik ik dan ook alleen maar in de tuin. Ik kan dus eigenlijk niet uit de voeten met een lager stralingsniveau. Of ik moet een tweede router neerzetten, dan kan het stralingsniveau omlaag (of blijft het dan hetzelfde, omdat twee routers?)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/26, 23:45:54 »
Onbewezen. Vooralsnog.
Wanneer het echt kwaad zou kunnen, dat had ik geen 58 jaar kunnen worden :lol:
Mogelijk, dat je lichaamstemperatuur enige honderdsten graden omhoog gaat (magnetron effect), maar hier hebben we het over een paar milliwatt t.o.v. 750Watt in een afgesloten ruimte, op korte afstand.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/26, 23:59:46 »
Er is een hoop paniekzaaierij over electromagnetische straling, vooral van allerlei onevenwichtige lieden. Daar haal ik m'n schouders over op; ik hou me liever aan de wetenschap.

En de wetenschap zegt, dat nadelige gezondheideffecten niet bewezen zijn. Belangrijke info! Maar ja, dat dachten ze vroeger ook van asbest, om maar eens wat te noemen, dus helemaal zeker is het niet.

Enfin, mijn houding is: waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar het kan geen kwaad om eens te kijken of ik ook nog behoorlijk uit de voeten kan met wat minder straling. Tot mijn aangename verbazing kan dat, met een reductie van maar liefst 95 % op de laptop en 98 % op de router....  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/27, 00:02:10 door Pjotr »

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/27, 00:00:40 »
Dus Pjotr heeft ook geen mobiele telefoon ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/27, 00:01:43 »
Dus Pjotr heeft ook geen mobiele telefoon ;)

Jawel, maar die staat niet altijd aan.  :P

Het lijkt me ook een kwestie van cumulatie: al teveel straling op straling stapelen is, denk ik, misschien niet zo handig.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/27, 00:03:41 door Pjotr »

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/27, 00:02:22 »
Haha, okedan :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Laatst bewerkt op: 2010/12/27, 00:23:27 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/27, 00:26:45 »
De beste stroombesparing: zet de wireless uit als je het niet gebruikt.
Het is ook nog eens een stuk veiliger, want een netwerk dat er niet is kan je ook niet misbruiken :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/27, 00:30:50 »
De beste stroombesparing: zet de wireless uit als je het niet gebruikt.
Het is ook nog eens een stuk veiliger, want een netwerk dat er niet is kan je ook niet misbruiken :)


Het aardige aan DD-WRT is, dat je Radio Time Restrictions kunt inschakelen. Vervolgens kun je die bijvoorbeeld zo instellen, dat je router geen draadloos netwerk uitzendt gedurende je normale maftijden.  :)

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/27, 00:36:43 »
Straling is er genoeg, om ons heen, door ons heen, noem maar op. Lees gezellig mee http://nl.wikipedia.org/wiki/Straling#Onderverdeling
Een mens kan best wat straling hebben, maar niet te gek. En hoeveel, tja dat is sterk afhankelijk van allerlei factoren. 30 röntgen foto's per dag is geen goed idee, even een staafje uranium verwisselen in een kerncentrale zonder beschermende kleding ook niet. Superman is maar een strip, voor degene die niet beter weten. Dus kan het het wat minder is dat geen slecht idee, tenzij je buiten een aluminium hoedje ook nog jezelf geheel inwikkelt in aluminiumfolie. Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/27, 00:44:23 »
Straling is er genoeg, om ons heen, door ons heen, noem maar op. Lees gezellig mee http://nl.wikipedia.org/wiki/Straling#Onderverdeling
Sorry maar dit heeft hier niets mee te maken:
Citaat van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Straling#Oorzaak
Straling kan worden veroorzaakt door talloze natuurkundige processen, zoals radioactief verval, kernsplitsing of kernfusie, (hoge)temperatuur, of door materialen zoals gassen die kunnen gaan stralen onder invloed van elektriciteit.
On topic is Elektromagnetische straling

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_straling
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/27, 00:53:59 »
Toch wel

Soorten straling

Ingedeeld naar type:

    * elektromagnetische straling
          o radiostraling
          o microgolfstraling
          o warmtestraling
          o zichtbaar licht
          o ultraviolette straling
          o röntgenstraling
          o gammastraling (γ-straling)


    * deeltjesstraling
          o alfastraling (α-straling)
          o bètastraling (β-straling)
          o deltastraling (δ-straling)
          o neutronenstraling

Ingedeeld naar bron:

    * atmosferische straling
    * kathodestraling
    * laserstraling
    * remstraling
    * synchrotronstraling
    * zonnestraling
    * kosmische straling

Ingedeeld naar effect:

    * kankerverwekkende straling
    * ioniserende straling

En Elektromagnetische straling blijft een natuurlijke straling. Dus het hoort bij elkaar.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/27, 09:02:56 »
Onbewezen. Vooralsnog. Daarom wil je je beslist niet te druk gaan lopen maken. Meer een kwestie van gezond verstand gebruiken, denk ik: zekere voor het onzekere nemen.
Er is net terug een artikel geweest in het tijdschrift Humo. Leuk klinkt het niet als je dat leest: sterke waarschuwingen uit wetenschappelijke hoek zouden door een machtige telecomsector en een goed eraan verdienende overheid systematisch geminimaliseerd worden. Het is moeilijk voor die dingen in te schatten wat er van aan is.


Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/27, 12:08:37 »
Je kunt er zeker van zijn dat zulke straling niet gezond is: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2629467
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience