Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis  (gelezen 51811 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #75 Gepost op: 2011/03/02, 12:24:41 »
Overdreven reacties zijn niet zinvol. Overdrijvingen beide kanten op: te voorzichtig en te roekeloos.

Mijns inziens is het gewoon een kwestie van gezond boerenklompenverstand, om eens te kijken wat je kunt doen om de hoeveelheid electromagnetische straling in redelijkheid wat te beperken. Ik hoefde zelf nauwelijks enig comfort in te leveren voor een flinke reductie.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #76 Gepost op: 2011/03/02, 14:05:15 »
Een vriend van mij trekt de stekker van de modem er uit als hij hem niet gebruikt.
Heb je geen straling plus geen stroomverbruik en dat laatste schijnt best veel te zijn als je dat met al je apparaten doet.
Besparing van 40 tot 60% op je eind afrekening.
Het apparaat staat 24uur per dag te draaien, ook als je het niet gebruikt.
Het is dat ik dag en nacht online ben, want anders ging bij mij ook de stekker er uit.

Ik maak mij niet zo druk over de straling.
Moet kijken of ik het bereik van mijn modem kan terug schroeven. Heb door heel mijn flat meer dan 90% bereik. Heb dus niet zo'n groot bereik nodig. Is tevens wat veiliger tegen hackers.

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #77 Gepost op: 2011/03/02, 14:27:51 »
Dus jij denkt nooit als je in de lift staat: hee, laat ik eens mijn mail checken? =D [/grapjesmodus]

Offline vds

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #78 Gepost op: 2011/03/02, 15:24:20 »
Een vriend van mij trekt de stekker van de modem er uit als hij hem niet gebruikt.
Heb je geen straling plus geen stroomverbruik en dat laatste schijnt best veel te zijn als je dat met al je apparaten doet.
Besparing van 40 tot 60% op je eind afrekening.
Het apparaat staat 24uur per dag te draaien, ook als je het niet gebruikt.
Het is dat ik dag en nacht online ben, want anders ging bij mij ook de stekker er uit.

Ik maak mij niet zo druk over de straling.
Moet kijken of ik het bereik van mijn modem kan terug schroeven. Heb door heel mijn flat meer dan 90% bereik. Heb dus niet zo'n groot bereik nodig. Is tevens wat veiliger tegen hackers.


Wel, een goed gedacht. Vanaf nu trek ik ook de hoofdstekker uit waar alle stekkers inzitten s'avonds.(Behalve die van de ijskast en diepvriezer XD)
Dat brengt de eind afrekening wat lager. 8)    
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 15:30:13 door vds »
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #79 Gepost op: 2011/03/02, 17:25:43 »
Word lastig om verbinding te hebben met mijn internet als ik in de lift sta. in mijn buurt is er geen flat met een lift XD

Het blijkt dat uitzetten niet altijd genoeg is. Adapters en zo blijven stroom verbruiken.
TV en zo volledig uit zetten en zo scheelt aan het eind van het jaar best veel.

Op tv was zo'n familie die het hadden getest en iedere keer als ze van huis gingen of naar bed of niet gebruikte, dan gingen de stekkers uit het stopcontact. Einde van het jaar 60% lagere energie rekening.
Koelkast uitzetten lijkt mij niet zo slim. =D

Offline Ramana

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #80 Gepost op: 2011/03/03, 12:24:00 »
Om deze straling maak ik mij niet zoveel zorgen, omdat zowel frequentie als sterkte niet echt zorgwekkend zijn. Heb ook niet zoveel mogelijkheden (behalve mijn huis inpakken) om de straling te verminderen, omdat de signalen van een aantal buren in huis sterker zijn dan die van mijn WIFI op zolder (behalve dan op zolder). Daarnaast zijn er nog andere relatief sterke signalen, zoals b.v. Digitenne. Lang mobiel bellen straalt nogal stevig in nabij het oor (verwarming schijnt meetbaar te zijn), maar of het op den duur gevaarlijk is?

Uitschakelen met b.v een tijdklok is een optie (scheelt mij 8 watt gedurende een aantal uren per etmaal). Vraag me alleen af of zo'n modem daar goed tegen kan.  Dan is het ook zinvol om de digitale TV-decoder op een tijdklok te zetten Dat ding gebruikt in stand-by nog zo'n 15 Watt.
Al met al tikt stand-by aardig aan: modem/router (8W), decoder (15), telefoon (3), PC's (15 W/pc!), (TV < 1W: das prima!) , CV, mechanische ventilatie, enz...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #81 Gepost op: 2011/03/03, 12:29:09 »
De straling van de draadloze router is uiteraard van minder belang dan een stralingsbron die je dichtbij je lijf hebt. Zoals de draadloze kaart in je laptop, je mobieltje en je DECT-telefoon.

Van die drie, is de draadloze kaart in de laptop degene die waarschijnlijk het langdurigste dicht bij je lichaam zit te stralen. Ik zou dus minimaal de straalkracht (Tx-power) van die kaart terugschroeven. Gelukkig kan dat in Linux vrij eenvoudig, mits de kaart die functie ondersteunt natuurlijk.

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #82 Gepost op: 2011/03/03, 14:14:07 »
Ook als het om een ingebouwde draadloze kaart gaat in een desktop PC of iMac?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #83 Gepost op: 2011/03/03, 14:57:31 »
Ook als het om een ingebouwde draadloze kaart gaat in een desktop PC of iMac?

Lees m'n vorige bericht nog eens, dan heb je het antwoord.  :P

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #84 Gepost op: 2011/03/03, 23:02:29 »
Alleen in de laptop dus? Dan vraag ik me wel af: waarom is de straling van een laptop-draadloze kaart anders dan die van een iMac of Desktop PC (een ingebouwde)?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #85 Gepost op: 2011/03/03, 23:12:24 »
Alleen in de laptop dus?

Neeeeeeehhhh, uiteraard en vanzelfsprekend is alleen de afstand tot je lichaam bepalend.  :P

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #86 Gepost op: 2011/03/04, 10:38:03 »
Hmm, mijn iMac dus ook, want die staat hier pal voor mijn neus =D
Toch maar eens terugschroeven dan...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #87 Gepost op: 2011/03/05, 10:13:36 »
Of verder er van af gaan zitten ;)

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #88 Gepost op: 2011/03/05, 11:03:31 »
Haha, ja maar dan kan ik het niet meer lezen XD

Offline Reijer

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #89 Gepost op: 2011/03/05, 19:38:19 »
Ik heb het zendvermogen van m'n Fritzbox7170 op 25 % gezet. En het vermogen wordt automatisch aangepast aan de actuele behoefte. Nog geen klachten van de huisgenoten met een HTC desire, 2 LapTops en PlayStation. De internetradio (Logitech Squeezebox) draait ook nog probleemloos.

Reijer.