Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis  (gelezen 51809 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #50 Gepost op: 2010/12/31, 12:43:54 »
Die 100mW grens is het ERP vermogen, dus met een 0 dB gain antenne.
400mW is toegestaan, mits je een -6dB gain antenne gebruikt (een m.i. idiote oplossing).
Zendamateur worden heeft ook geen zin, dit valt buiten het frequentie gebied  dat zendamateurs mogen gebruiken.
Misschien is het via het licht (met led-verlichting) een oplossing ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #51 Gepost op: 2010/12/31, 17:46:34 »
Voordeel van 500 Mw is een grotere bereik (dekking)
Je kunt wel kilometers ver gaan lopen zenden, maar zolang de andere kant niet net zo hard gaat zenden heb je er natuurlijk niks aan. En ik ben nog geen laptop/telefoon tegen gekomen die met 600 mW zendt.

sprokkel

  • Gast
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #52 Gepost op: 2011/01/01, 20:52:16 »
Wat is dan het standaard zendvermogen, v.b van mijn  L.S 54G ? kan er niets over vinden
wat ik tegen kom is gemiddeld 84mW

alternatieve firmware die de mogelijkheid heeft om de volle capaciteit te gebruiken (de
officiële firmware zou in Europa het toestel maar op 33% van zijn maximum
zendvermogen laten werken.


« Laatst bewerkt op: 2011/01/01, 21:11:38 door sprokkel »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #53 Gepost op: 2011/01/01, 22:31:27 »
Interessant detail:
Zoals gezegd heb ik het zendvermogen van mijn router teruggebracht van 71 mW naar 1 mW. Met (tot mijn verbazing) nog steeds een redelijke verbindingskwaliteit.

Maar wat ik vandaag merkte: draadloos verbinden lukt op m'n drievoudig opstartbare netboekje alleen nog in Linux (Ubuntu en openSUSE): als ik Windows XP opstart, dan ziet die het draadloze netwerk totaal niet meer. Zelfs niet als ik het netboekje vlak voor de router houd....

Enfin, lastig is het eigenlijk niet, want Windows start ik toch al zowat nooit. Alleen voor het bijwerken van de TomTom, en dat regel ik dan wel anders.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/01, 22:37:37 door Pjotr »

sprokkel

  • Gast
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #54 Gepost op: 2011/01/01, 22:40:05 »
Dit had je toch opgelost door in de grub ?? de waardes op te starten voor de wlan  zendvermogen
xp boot toch anders op , die maakt toch niet gebruik van de grub
Zat er ook aan te denken om het zendvermogen minder te maken maar als het problemen geeft wacht ik er nog even mee tot je het het opgelost
« Laatst bewerkt op: 2011/01/01, 22:42:27 door sprokkel »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #55 Gepost op: 2011/01/01, 22:43:42 »
Zat er ook aan te denken om dit te doen maar als het problemen geeft wacht ik er nog even mee tot je het het opgelost

De "oplossing" zal ongetwijfeld zijn, om de router op meer dan 1mW te laten zenden. Maar daar heb ik geen behoefte aan, want ik gebruik Windows toch zowat nooit, en voor Linux is het voldoende.

Je kunt het dus gewoon voor jezelf uitproberen: wat is de minimale mW-waarde die Windows nodig heeft om jouw netwerk te zien? Kwestie van verschillende waarden beproeven....

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #56 Gepost op: 2011/01/01, 23:30:08 »
Dat heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken Pjotr. Windows 7 die op mijn laptop voorgeïnstalleerd zat, kon ook nooit verbinding maken met ons draadloze netwerk terwijl Kubuntu op diezelfde laptop daar nooit problemen mee had. Dus het hoeft niet persé aan dat zendvermogen te liggen ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #57 Gepost op: 2011/01/01, 23:34:52 »
Dat heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken Pjotr. Windows 7 die op mijn laptop voorgeïnstalleerd zat, kon ook nooit verbinding maken met ons draadloze netwerk terwijl Kubuntu op diezelfde laptop daar nooit problemen mee had. Dus het hoeft niet persé aan dat zendvermogen te liggen ;)

In dit geval wel. Voorafgaand aan de zendkrachtverlaging lukte het Windows namelijk altijd wel. Dus het kan alleen aan de zendkrachtverlaging liggen of aan de Beacon Interval-verhoging (van 100 ms naar 10000 ms), want dat zijn de enige variabelen die zijn veranderd....
« Laatst bewerkt op: 2011/01/01, 23:39:41 door Pjotr »

Pieter2

  • Gast
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #58 Gepost op: 2011/01/02, 11:04:49 »
Enfin, lastig is het eigenlijk niet, want Windows start ik toch al zowat nooit. Alleen voor het bijwerken van de TomTom, en dat regel ik dan wel anders.  :)
Waarom dan je netbook 3 voudig opstartbaar? Als je Windows toch alleen maar gebruikt om je TomTom bij te werken zou ik Windows in Virtualbox zetten, desnoods op een eigen partitie zodat het zowel vanuit Ubuntu als openSUSE te gebruiken is.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #59 Gepost op: 2011/01/16, 11:05:55 »
beter idee: koop een N-router. een N-router werkt op een vrij hoge frequentie die geen tot weinig scade doet.
het probleem zit hem echter in de G-routers, die werken op dezelfde frequentie als de telefoon en de magnetron.
dat zorgt voor nogal veel storingen. verder lijkt het mij geen goed idee om continu de magnetronfrequentie door je heen te laten stralen (al krijg je het dan wel lekker warm)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #60 Gepost op: 2011/01/16, 11:46:09 »
verder lijkt het mij geen goed idee om continu de magnetronfrequentie door je heen te laten stralen (al krijg je het dan wel lekker warm)
Hoe hoger de frequentie, hoe gevaarlijker het is, juist lagere frequenties zijn minder gevaarlijk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #61 Gepost op: 2011/01/16, 13:14:31 »
Licht heeft een hogere frequentie dan onze magnetron of wifi straling ...

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #62 Gepost op: 2011/01/16, 13:17:36 »
Levensgevaarlijk al dat licht.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #63 Gepost op: 2011/01/16, 13:42:22 »
Jullie verwarren licht-straling en radio-straling.
Volgens mij hebben jullie het licht niet gezien :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #64 Gepost op: 2011/01/16, 18:05:05 »
Het licht er maar aan hoe je het bekijkt Ron.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #65 Gepost op: 2011/01/16, 18:05:23 »
Beide zijn elektromagnetische straling, Ron.

Offline siegi

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #66 Gepost op: 2011/01/16, 19:59:25 »
Citaat
Licht heeft een hogere frequentie dan onze magnetron of wifi straling ...
Voor de duidelijkheid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisch_spectrum
Als je kijk naar hoge frequenties, dan kan je zeggen dat zichtbaar licht niet zo schadelijk lijkt, maar wat dan met gamma straling?

Je kan niet zomaar zeggen dat een straling met een hogere frequentie schadelijker/minder schadelijk is. Je moet ook kijken naar het vermogen/energie van de straling.

Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #67 Gepost op: 2011/02/10, 18:15:55 »
wij hebben sataliet tv... 5GHz, blijkbaar niet zo goed?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #68 Gepost op: 2011/02/10, 18:17:21 »
Je schotelontvanger is precies wat het woord al zegt: een ontvanger.
Hij zendt geen extra straling uit in je huis...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #69 Gepost op: 2011/02/10, 21:58:10 »
Het terug zetten van je wi-fi-straling voor een langere accu duur spreekt mij wel aan. Het enige is, is dat als ik buitens huis zit. Dat ik dan wat meer signaal sterkte nodig heb.
Zou fijn zijn als er een knop was, zodat je kon wisselen tussen de instellingen.

de straling.
Ja is schadelijk maar je mobiele telefoon is schadelijker.
net als Hoogspanning's masten en het draadloze telefoon netwerk. Die zijn schadelijker.
je moet wel extreem lang blootgesteld worden aan de straling. Ofwel je moet er onder wonen of je moet met je telefoon aan je lichaam geboren zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #70 Gepost op: 2011/02/10, 23:09:37 »
Het terug zetten van je wi-fi-straling voor een langere accu duur spreekt mij wel aan. Het enige is, is dat als ik buitens huis zit. Dat ik dan wat meer signaal sterkte nodig heb.
Zou fijn zijn als er een knop was, zodat je kon wisselen tussen de instellingen.

Met het volgende terminalcommando zet je je kaart tijdelijk (tot aan herstart) terug op z'n oude zendkracht (uitgaande van een draadloze kaart die wlan0 heet; bij jouw computer kan dat anders zijn):
sudo iwconfig wlan0 txpower 20

Als je gebruikmaakt van het terminalgeheugen (pijltjestoets "naar boven"), dan is omschakelen daarmee een kleine moeite.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/10, 23:12:07 door Pjotr »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #71 Gepost op: 2011/02/11, 11:28:02 »
dat is allemaal nieuw voor mij.
maar zal er eens naar kijken. Altijd handig zo iets.

Offline Alexxxxx

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #72 Gepost op: 2011/03/01, 21:08:19 »
Je kunt er zeker van zijn dat zulke straling niet gezond is: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2629467
Bron van dat artikel: stopumts.nl  XD

Een artikel waar ik meer waarde aan hecht: http://www.depers.nl/binnenland/529663/De-waarheid-rond-wifi-straling-en-dode-bomen.html
TNO is het ook niet eens met de conclusies: http://www.nu.nl/internet/2382894/tno-distantieert-zich-van-onderzoek-wifi-straling.html

Nog een artikel: http://webwereld.nl/nieuws/67846/draadloos-internet-maakt-bomen-ziek---update-2.html

En nog iets om te overdenken: dat artikel is uitgekomen in november. In welk jaargetijde is dat? En wat gebeurt er met een heleboel blaadjes in dat jaargetijde?
Binnen maken jaargetijden niet uit.

Offline vds

  • Lid
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #73 Gepost op: 2011/03/02, 10:34:31 »
Interessant onderwerp.!

Vraagje, een draadloze router die altijd aanstaat in de leefruimte, is dat schadelijk?
Anders zet ik die wel uit.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Tip: verlaag de Wifi-straling binnenshuis
« Reactie #74 Gepost op: 2011/03/02, 10:41:16 »
Levensgevaarlijk, net als je GSM, je TV en een spaarlamp.
Die kunnen allemaal straling (oeh, gevaarlijk!) uitzenden.
Allemaal uitzetten... en als je toch bezig bent kan je het beste ook een alu hoedje opzetten.
En overdag kan je het beste niet meer buiten komen. De straling van de zon is duizenden keren sterker dan die van de apparatuur die in dit draadje genoemd is.  :evil: