Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videokaart installeren in Kubuntu  (gelezen 4310 keer)

Videokaart installeren in Kubuntu
« Gepost op: 2007/06/26, 14:59:18 »
Hallo mensen, ik ben een beginner met het OS Kubuntu.

Ik heb 170 GB aan kubuntu en 128 GB aan Windows, Ik kan ze booten wanneer ik wil en het gaat heel simpel.

Maar nu wil ik dus de videokaart drivers downloaden op mijn Kubuntu OS want hij draait een lage resolutie met een lage Hz (60) en om dit te installeren lukt het me niet.

Eerst had ik een probleem met dat de X server uit moest, na 2 dagen zoeken en googlen kwam ik op het resultaat dat ik  Ctrl + Alt + F1 moest doen en dan inloggen en dan sudo /etc/init.d/kdm stop en dan sudo sh NVIDIA-Linux-x86-100.14.11-pkg1.run te doen.

Ik kon nu eindelijk 1 keer op accept drukken en daarna kwam er weer een error met dat er geen Kernel Interface was, hij vroeg meteen of ik het wilde downloaden via de FTP van nvidia, ik heb het gedaan maar hij kon het niet vinden. en toen kwam ik niet meer verder.

Zou iemand me misschien kunnen helpen hiermee alstublieft, ik ben een beginner ermee dus maak het me niet te moeilijk alstublieft :)

Bij voorbaat dank,
Hayri







Dit is de fout:

No precompiled kernel interface was found to match you kernel.
Download? (geen match, geen download)

Daarna:

You do not appear to have libc header files installed on you rsystem.
Please install your distro's libc development package.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/20, 20:44:17 door Johan van Dijk »

Offline Math.

  • Lid
Videokaart installeren in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/26, 15:19:36 »
Hi Hayrl, in eerste plaats welkom en leuk dat je (k)Ubuntu wilt uitproberen!