Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updating gsm/mobile sony xperia  (gelezen 344 keer)

Offline odigo

  • Lid
updating gsm/mobile sony xperia
« Gepost op: 2016/11/29, 20:56:24 »
hallo,
Sony vraagt me herhaaldelijk om een update uit te voeren (new system update) op mijn Xperia. Derhalve dien ik xperiacompanion.exe te downloaden op mijn pc (Ub 1604lts), vooraf een back-up door te voeren om daarna een update uit te kunnen voeren.

Dit pakketje xperiacompanion.exe is gedownload maar hoe krijg je dat aan de praat ?  Welk hulpmiddeltje dien ik te installeren ?
Informatief deze gsm is nooit op internet aangesloten vandaar dat ik via mijn pc moet werken.

met dank alvast
guido

Offline loti

  • Lid
Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/29, 22:17:54 »
Xperiacompanion.exe is een Windowsbestand, dit werkt niet onder Ubuntu Linux, of je moet  Windows onder Virtualbox draaien.

Offline odigo

  • Lid
Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/30, 19:43:51 »
hallo loti,
met dank maar heb geen windows meer op pcs staan
dus hopeloos ?

dag

Offline loti

  • Lid
Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/30, 21:10:07 »
Je kan alleen updaten  via een Windows pc of  de telefoon zelf   met het  internet verbinden.

Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/01, 16:06:25 »
maar heb geen windows meer op pcs staan
dus hopeloos ?

1/ Niet hopeloos, want je kunt het bij een kennis met windows doen.
2/ Niet hopeloos, want toen wij hier eens een update van een experia deden was dat geen succes. Werkte alleen maar slechter. Dus, why update?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline odigo

  • Lid
Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/03, 15:14:35 »
hallo partyrabbit,

ja , inderdaad heb ik gepland om bij een vriend door te voeren.
maar waarom slechter na een update, zo theoretisch toch efficiënter moeten worden vooral nu android  g e h a c k t werd.
Ik krijg steeds maar herinneringen om te upgraden, gelukkig gebruik ik het enkel als telefoon en smsjes.
met dank voor jullie advies.
mvg guido

Re: updating gsm/mobile sony xperia
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/04, 15:21:27 »
hallo partyrabbit,

ja , inderdaad heb ik gepland om bij een vriend door te voeren.
maar waarom slechter na een update, zo theoretisch toch efficiënter moeten worden vooral nu android  g e h a c k t werd.
Ik krijg steeds maar herinneringen om te upgraden, gelukkig gebruik ik het enkel als telefoon en smsjes.
met dank voor jullie advies.
mvg guido

Die herinnering staat bij mij standaard in het balkje boven maar negeer ik gewoon. :P De telefoon werkt er niet minder goed door.
Android beveiligen tegen hacken?  ^-^ Dacht je dat dat na de update niet meer mogelijk was? Android is te vergelijken met wat men noemt een vergiet.
Alleen telefoon en sms, en veiligheid? Dan geen smartphone kiezen. Koop zo'n lekker ouderwets klaptelefoontje.

Veiligheid? Daar hoor ik er veel over praten.  ^-^ En ondertussen hebben ze standaard hun gps en wifi aan waardoor ze volledig te volgen zijn en bijvoorbeeld steeds meer winkelstraten je winkelgedrag volgen en vastleggen. Natuurlijk met gegeven volledige toestemming voor gebruik van de Locatieservice "want dat is zo handig bij de weersberichten".
Om nog maar even niet te beginnen over de vrijgegeven onnodige en overbodige bevoegdheden van de vele onzin-app's. Wat is dan veiligheid?
Rondom android zijn belangrijkere aspecten dan android-update waarmee je wat meer verhoogde veiligheid verkrijgt. Dát is behoorlijk veilig.

Een andere opties is om te realiseren dat android simpelweg niet veilig is, zoveel mogelijk veiligheidsaspecten doorvoeren en in acht houden.

Het was na de update slechter omdat hij steeds vast liep, en sommige functies voor geen meter meer werkten (weigerden, haperden, vastliepen).
Maar uiteindelijk is de keuze aan jou. Ik geef alleen mijn ervaring welke je uiteindelijk zelf moet wegen.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/04, 15:28:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore