Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht  (gelezen 636 keer)

Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht
« Gepost op: 2014/06/20, 07:13:37 »
Ik ben op zoek naar een mediaspeler waarmee ik de afspeelsnelheid van de video zelf kan instellen. Dit wil ik gebruiken om zgn. timelapse video's (versnelde instructiefilmpjes) beter te kunnen volgen.

Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=jvsidJLvCIs

Op het moment gebruik ik Totem mediaspeler maar deze heeft hiervoor geen mogelijkheden.

Iemand een tip/oplossing? 
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/20, 09:05:01 »
VLC kan dit.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/20, 09:06:51 »
Zoals Johan al meldde terwijl ik nog braaf aan het tikken was: bij VLC kan je de afspeelsnelheid op langzaam en langzamer zetten en desgewenst ook beeldje voor beeldje afspelen. Is dat wat je zoekt? Het verschil van normaal naar langzaam en langzamer is niet heel erg groot, maar in combinatie met dat beeldje voor beeldje kan je tot in detail analyseren.

Kies uit het rechterklik menu Afspelen | Snelheid en maak je keuze. Voor beeldje voor beeldje in hetzelfde menu: Weergave | Geavanceerde besturing. Er komt dan een werkbalkje linksonder bij. Kies het bovenste rechter pictogram.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/20, 11:52:32 »
Inderdaad kan VLC dit. Ook Audacity kan dit.

Re: Mediaspeler met instelbare afspeelsnelheid gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/20, 14:49:33 »
Bedankt! Ik installeer zo spoedig mogelijk VLC. Benieuwd hoe dat bevalt/werkt  :D
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)