Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote Desktop  (gelezen 765 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Remote Desktop
« Gepost op: 2015/01/02, 15:44:08 »
Een bekende van mij heeft geregeld hulp nodig. Maar hij woond nog al ver bij mij vandaan.
Nu hadden we het plan om zijn computer zo in te stellen. Dat ik van thuis, zijn computer kan bediennen / mee kijken .
Alleen heb ik daar ook geen ervaring mee. En is het ons nog niet gelukt, om het goed in te stellen.

Ik maak gebruik van ubuntu 12.04. En de computer die ik wil overnemen / bedienen windows 7 home premium.
Nu heb ik wel een beschrijving gevonden. Maar we komen er niet helemaal uit. Wand de voorbeeld vensters zien er anders uit dan verwacht.
Ik ben aan mijn kant bezig geweest met remmina remote desktop client. En op de windows PC met de standaard geinstalleerde remote desktop.

Nu de vraag. Hoe kan ik dit vielig, en het beste instellen.

Re: Remote Desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/02, 15:51:12 »
Een goede oplossing is TeamViewer, deze heeft een Ubuntu en een Windows versie en is makkelijk in gebruik.
Kijk maar eens op:
http://www.teamviewer.com/nl/
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Remote Desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/02, 16:12:56 »
Sorrie. Niet goed gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/02, 18:53:08 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Gamer

  • Lid
Re: Remote Desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/02, 16:35:59 »
Wat ik er nu van begrijp, is dat ik de windows PC moet instellen als host. En dat kan niet met Windows 7 Home Premium. Deze is alleen als client te gebruiken. Dus ik moet op zoek naar een alternatief.

@ Mustangman. Dan gaan we maar eens kijken naar TeamViewer.
Heb je er ook ervaring mee en misschien enkele tips?

Re: Remote Desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/02, 16:54:43 »
Teamviewer moet je gewoon een on-line account aanmaken en dan kun je het gebruiken.  Bijvoorbeeld een pc die je toegevoegd hebt over te nemen.

Of je gebruikt het 1 op 1, het zgn ad-hoc,  en dan geeft degene die hulp nodig heeft de codes aan degenen die aaan de andere kant zit en wil helpen.

Handleidingen.. daar struikel je over...

De Linux versie download je en installeer hem op de normale manier.  Werkt al 3j hier zo en ben niet de enige...

Re: Remote Desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/03, 02:38:43 »
Ik gebruik Teamviewer nu ook bijna een jaar, ik heb 1 account en heb daar mijn eigen pc, server, laptop, pc van mijn ouders, pc van mijn schoonouders en de pc van mijn schoonouders op gekoppeld en als ik 1 van hen moet helpen dan vraag ik ze thuis de computer en teamviewer op te starten en te doen wat  er op het scherm komt te staan.
Vervolgens kan je alles doen wat je wilt.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27