Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinden met virtuele machine via SSH  (gelezen 891 keer)

Offline Dreetn

  • Lid
Verbinden met virtuele machine via SSH
« Gepost op: 2010/11/25, 20:24:54 »
Ik heb een virtuele machine aangemaakt m.b.v. vmbuilder.
Commando:
vmbuilder kvm ubuntu --suit=lucid --flavour=virtual --arch=i386 --libvirt=qemu:///system --part=vmbuilder.partition --templates=/kvm/vm1/templates --user=vmadmin1 --name=Administrator --pass=xxxxx --addpkg=openssh-server --firstboot=/kvm/vm1/boot.sh --mem=256 --hostname=server1 --bridge=br0 --ip=192.168.1.16 --gw=192.168.1.1
Br0 settings:
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet manual

auto br0
iface br0 inet static
        address 192.168.1.15
        netmask 255.255.255.0
        network 192.168.1.0
        broadcast 192.168.1.255
        gateway 192.168.1.1
        bridge_ports eth0
        bridge_stp off
        bridge_fd 9
        bridge_maxwait 0
        bridge_hello 2
        bridge_maxage 12

Ik kan server1 (vm) starten via "virsh start server1", dan krijg ik de melding dat het domain is opgestart en bij 'list' staat mijn machine 'running'.

Echter lukt het mij niet om te pingen van mijn hostsysteem (1.15) naar mijn guestsysteem (1.16), ik krijg de melding 'Destination Host unreachable'.
Bij SSH krijg ik dezelfde melding.

Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben om eventueel een idee te hebben wat ik precies fout doe.

Dank bij voorbaat.

Offline Dreetn

  • Lid
Re: Verbinden met virtuele machine via SSH
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/28, 17:54:31 »
De machine werkte inderdaad nog niet, hij stond vast op het installatiescherm.

Dat probleem is opgelost maar ik heb nu een nieuwe.

Ik kan een guest os grafisch installeren op ubuntu desktop met onderstaande code:
Er wordt automatisch een scherm geopend zodat ik alles kan partitioneren, installeren,...

Citaat
virt-install --connect qemu:///system --name=Debian1 --ram=256 --vcpus=1 --check-cpu --file=/kvm/debian1.img --file-size=2 --bridge=br0 --accelerate --cdrom=/home/dries/Downloads/debian_full.iso --os-type=linux --os-variant=debianEtch --hvm

Echter is mijn doel dit te kunnen doen op een ubuntu server, waar geen grafische omgeving beschikbaar is.
Daarom voegde ik '--nographics' toe aan bovenstaande code.
Mijn machine start op maar daar blijf het dan ook bij, dit is de output:

Citaat
Starting install...
Creating domain...                                                                                                                                  |    0 B     00:01     
Connected to domain Debian1
Escape character is ^]

Als ik via Virsh 'console Debian1' typ dan krijg ik hetzelfde:

Citaat
Connected to domain Debian1
Escape character is ^]


Ik heb al verschillende fora afgezocht, verschillende mogelijk oplossingen geprobeerd maar niks werkte.
Kan iemand mijn probleem oplossen?

Dank bij voorbaat.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Verbinden met virtuele machine via SSH
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/29, 17:04:46 »
Niet zo gek heh met no graphics zeg je dat je niks wilt zien. Volgens mij moet je dat weg laten en gewoon ubuntu-server installeren. :P