Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muisaanwijzer  (gelezen 2829 keer)

Ome-Joep

  • Gast
Muisaanwijzer
« Gepost op: 2009/09/17, 01:28:25 »
Hallo allemaal

Ik ben net nieuw op dit forum, ik heb ubuntu 9.04 geinstaleerd maar ik heb props met de muisaanwijzer een vierkant blokje ik ben helemaal nieuw met linux, wat kan ik daar aan doen om een normale muisaanwijzer me comp is een dual core 2 x 4200+ AMD daar zal het niet aan liggen neem ik aan ik weet niet of ik dit in het goede topic heb geplaats.
a u b graag hulp hierbij

Groetten van Ome Joep

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/17, 08:46:47 »
Hallo Joep,

Welkom op het forum. Met het probleem kan ik helaas niet helpen, maar anderen hoop ik wel. Deze vraag zou thuishoren in het onderdeel Software en configuratie, omdat de muis zelf werkt. Het probleem heeft te maken met de instellingen. Een van de moderators zal het bericht als het goed is verplaatsen, dus er is niets aan de hand.

mvg
Thijs

Offline joop905

  • Lid
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/17, 09:52:53 »
Welkom @Ome-Joep,
kijk eens in Systeem-->Voorkeuren-->Uiterlijk
tabblad Thema -->Aanpassen... (rechts onder)
en kijk eens in tabblad Muisaanwijzer

Grj

Ome-Joep

  • Gast
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/17, 12:00:23 »
Hoi Joop
Bedankt voor reactie.
Ja ik heb het geprobeert maar alleem thema kan je wel veranderen maar de muisaanwijzer blijft het zelfde.
de staan daar een paar verschillende muisaanwijzers maar er staat op die tablad waar ze staan ook geen toevoegen. of aanpassen.

Groetjes Joep

Ome-Joep

  • Gast
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/17, 17:53:57 »
Hoi Femke

Sorry hoor maar hij blijft gewoon vierkant wat ik ook doe heel vreemd het klopt allemaal wat je vertelt maar hij veranderd gewoon niet.
het werkt wel maar het is een beetje erg irie.

Groetjes Joep

Re: Muisaanwijzer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/17, 18:00:06 »
Dit kan aan de driver van je videokaart liggen. Wat voor videokaart heb je en heb je er een driver voor geïnstalleerd?

Ome-Joep

  • Gast
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/17, 18:44:32 »
Hoi Cumulus

Nee dat heb ik nog niet ik heb een ATI kaart 248 mb.
kwalitijd van me beeld is prima daarom niet instal.

groetjes Joep


Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/17, 19:28:12 »
Krijg je als je inlogt ook een bericht te zien dat aangeeft dat je in de modus werkt voor veilige graphics (ofzo)?

Re: Muisaanwijzer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/17, 19:41:53 »
Hoi Cumulus

Nee dat heb ik nog niet ik heb een ATI kaart 248 mb.
kwalitijd van me beeld is prima daarom niet instal.

groetjes Joep


Kijk eens onder Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's of je een driver voor je ATI-kaart kan aanzetten. Misschien zit er een fout in de standaarddriver voor ATI-kaarten in Ubuntu, waardoor je muis dus een blokje is. Wellicht gebeurt dit met de fabrieksdriver niet ;)

Ome-Joep

  • Gast
Re: Muisaanwijzer
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/17, 23:13:58 »
Hoi Cumulus

Nee dat heb ik nog niet ik heb een ATI kaart 248 mb.
kwalitijd van me beeld is prima daarom niet instal.

groetjes Joep


Kijk eens onder Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's of je een driver voor je ATI-kaart kan aanzetten. Misschien zit er een fout in de standaarddriver voor ATI-kaarten in Ubuntu, waardoor je muis dus een blokje is. Wellicht gebeurt dit met de fabrieksdriver niet ;)
Ik heb gekeken in het sytem staan ati drivers in ik kan alleen niet de ATI SAPPHRE r248. de r128 en r64 wel.