Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: slecht geluid bij ipod, geimporteerd met Rhythmbox (ubuntu 8.04)  (gelezen 918 keer)

Offline Samm

  • Lid
Ik heb net een nieuwe iPOD nano en probeerde zopas wat muziek over te zetten via Rhythmbox, toen ik luisterde naar de iPOD bleek de klank heel raar te zijn (net alsof er onder water afgespeeld werd). Als ik de muziek gewoon via de pc met rhythmbox afspeel, is alles normaal. Iemand een idee hoe dit komt? Ligt het probleem bij rhythmbox, bij mijn iPOD of bij de muziek zelf?

Alvast bedankt.

Offline Samm

  • Lid
slecht geluid bij ipod, geimporteerd met Rhythmbox (ubuntu 8.04)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/29, 00:32:56 »
blijkbaar ligt het probleem helemaal niet bij rhythmbox, want zonet bij een vriend op de windows vista pc aangesloten, en heb hetzelfde probleem als ik mijn muziek via iTunes wil overzetten... Als er toch iemand de oorzaak van dit probleem kent?

Offline merijn

  • Lid
Re: slecht geluid bij ipod, geimporteerd met Rhythmbox (ubuntu 8.04)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/18, 16:45:41 »
Heb je wel goed gekeken?,of je je ipod goed hebt ingesteld?.
Mogelijk heb je een instelling niet goed,dat zou eventueel een oorzaak kunnen zijn.
Misschien kan je ook proberen,als Ubuntu de Ipod zo herkend op de zelfde manier als een usbstick,dat je dan direct muziek kan overzetten van je hd er naar toe,en dan eens proberen of het werkt.
 Een andere oorzaak zou ook kunnen zijn,dat je Ipod een bepaalde bitrate niet goed herkend van  het af te spelen mp3 bestand,en het afspeelprogramma op de pc wel waardoor hij daar wel goed klinkt.

Offline merijn

  • Lid
Re: slecht geluid bij ipod, geimporteerd met Rhythmbox (ubuntu 8.04)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/22, 14:40:30 »
Geen Rhythmbox gebruiken,denk ik maar Songbird er is een die je kan installeren voor Ubuntu.
Ik gebruik hem bij mij met mijn nieuwe Ipod Nano 4e generatie.
Alles kan ik perfect overzetten van een mp3cd of dvd naar mijn ipod,en natuurlijk ook vanaf mijn hd.
Hij doet het gewoon precies zo als hij het moet doen.
Ik kan precies volgens de procedures unmounten.