Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: privacy filter voor output terminal commando's  (gelezen 353 keer)

privacy filter voor output terminal commando's
« Gepost op: 2019/01/22, 14:31:49 »
os = Xubuntu 18.04

Ik ben op zoek naar een filter waarmee je alle privacy gegevens uit de output van een terminal commando kunt halen wanneer je die output bv op een forum wilt plaatsen.  Of kun je een optie aan een commando toevoegen dat er voor zorgt dat alle privacy gerelateerde gegevens eruit gefilterd worden.
Het is nogal een klus om dit steeds handmatig te moeten doen.
Kent iemand zoiets?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: privacy filter voor output terminal commando's
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/22, 15:40:53 »
Ik weet het niet voor terminal.

Wel met ctrl+h in een teksteditor. Dan kun je in een keer hetzelfde woord op meerdere plaatsen vervangen.
Bij meer woorden meermalen uitvoeren, maar ik denk dat dit in terminal ook moet omdat je toch aan moet geven wat vervangen moet worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: privacy filter voor output terminal commando's
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/22, 15:47:56 »
Zo'n filter bestaat niet, het hangt er verder helemaal vanaf wat je onder privacy verstaat.
Zoiets is denk ik wel te programmeren, dan zou je de terminaluitvoer moeten onderzoeken (pipen |) met iets wat bijvoorbeeld een IP-adres 12.138.119.211 verandert in IP-adres xx.xxx.yyy.yyy. Een leuke oefening voor de lange winteravonden! ;)