Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netbook edition desktop switch  (gelezen 1595 keer)

Offline BBB

  • Lid
netbook edition desktop switch
« Gepost op: 2010/04/30, 20:46:43 »
kan iemand mij vertellen waar de desktop switcher zich bevind. ik heb gelezen dat die er nu bij zou zitten.

Offline joop905

  • Lid
Re: netbook edition desktop switch
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 21:58:33 »

Offline BBB

  • Lid
Re: netbook edition desktop switch
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 00:58:44 »
Oke ik bedoelde dus dat ik zou kunnen kiezen tussen de netbook edition desktop en de gnome desktop. ik heb zelf gevonden dat dit allebei ingebakken zit, je kunt kiezen bij het login scherm welke omgeving je wilt hebben.

Weet iemand of het de ene zwaarder voor mijn netbookje is dan de ander of dat het niks uitmaakt?

En wanneer ik overschakel naar de gnome desktop, profiteer ik dan nog van de zogenaamde voordelen voor die atom processors. (ze zeiden dat de netbook edition geoptimaliseerd is voor dit soort)
ubuntu netbook edition is toch niet alleen een gewone ubuntu maar met een aangepaste desktop?????
ik begrijp er niet veel meer van.

Wie legt het deze beginner even uit.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/03, 01:15:56 door BBB »

Re: netbook edition desktop switch
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/03, 08:47:22 »
zwaarder: ja, Gnome Netbook is lichter dan Gnome desktop.

voordelen: ja, want hij is helemaal geoptimaliseerd voor de atom processor, niet enkel de desktop.

meer dan alleen een desktop:
zoals ik al zij, niet enkel de desktop is geoptimaliseerd.
maar buiten die optimalisatie voor de atom processor en gnome netbook is er zo min mogelijk veranderd, het moest wel echt nog ubuntu zijn immers.


het voornaamste voordeel van Gnome netbook is dat hij speciaal voor kleine schermen (tot 11inch) is gemaakt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!