Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Ubuntu server 6.06 - LAMP] Zip ondersteuning voor PHP  (gelezen 988 keer)

yoghurt

  • Gast
[Ubuntu server 6.06 - LAMP] Zip ondersteuning voor PHP
« Gepost op: 2007/07/13, 15:07:51 »
Ik heb onlangs een Ubuntu 6.06 server LTS LAMP server geinstalleerd. En deze had in één klap alles wat ik nodig had er op staan....op een paar dingen na. Ik heb SSH er nog opgezet, en PHP moest nog GD2 en ZIP ondersteunen.
GD2 had ik zo geïnstalleerd [sudo apt-get install php5-gd], alleen bij ZIP kwam ik in de problemen. Nou krijg ik met; "sudo apt-get install zip" dat zip wel geïnstalleerd. Maar nu moet ik het vervolgens koppelen aan php, en dat lukt mij niet.
Ik weet dat zip bestanden ook wel te openen zijn met ZLIB, maar ik moet specifiek ZIP hebben. Ik weet dat het kan, het draait hier ook: ( http://www.kadaka.nl/info/tarieven.html )
Ik was er vanuit gegaan dat hier wel een tutorial voor was, maar ik kan er nergens een vinden. Verkeerde trefwoorden misschien?

Anyway, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
[Ubuntu server 6.06 - LAMP] Zip ondersteuning voor PHP
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/13, 16:54:09 »
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar hier is toch mijn bijdrage :)

Moet je de zip functionaliteit niet koppelen aan Apache in plaats van PHP?
In synaptic het pakket libapache-mod-gzip

[Ubuntu server 6.06 - LAMP] Zip ondersteuning voor PHP
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/14, 15:17:45 »
Hoi,

Ik werk wel met de 6.10 server maar zip werd bij mij direkt ondersteund.

yoghurt

  • Gast
[Ubuntu server 6.06 - LAMP] Zip ondersteuning voor PHP
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/16, 10:14:26 »
Mijn server heeft ook wel zip support in de form van zlib. Maar ik moet dus specifiek deze hebben:

                zip
Zip support    enabled
zoals te zien is op deze server: http://www.kadaka.nl/info/tarieven.html

Ik heb ook geen idee op welke trefwoorden ik moet zoeken om hiervoor een handleiding te vinden.