Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC start niet meer op  (gelezen 445 keer)

PC start niet meer op
« Gepost op: 2014/09/26, 12:54:46 »
Hallo,

Ik heb hier een Dell Precision 370 met een Pentium 4 processor, en de computer start niet meer op. Ik krijg alleen een zwart scherm, met links bovenin een wit balkje. Ook het Dell logo (BIOS scherm) krijg ik niet meer te zien. Ik heb al de CMOS batterij vervangen, andere videokaart, andere harde schijf, maar dat helpt niet. Maandag werkte de computer nog gewoon, diezelfde dag heb ik de computer open gehad, om de harde schijf eruit te halen, daarna heb ik de harde schijf er weer in gedaan, en vanaf dat moment start de computer niet meer op. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Re: PC start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/26, 13:07:53 »
Bedankt voor je reactie. Ik had er eerst Lubuntu 14.04.1 LTS op staan, daarna heb Haiku geïnstalleerd. Alleen dat liep op een gegeven moment vast. Toen heb ik de computer uitgedaan, en daarna dus de harde schijf eruit gedaan, om te kijken uit welk jaar de schijf kwam, want ik had nog een andere harde schijf liggen, waarmee ik hem eventueel had kunnen vervangen. Daarna heb ik de harde schijf er weer in gedaan, en toen startte de computer niet meer op. 3 weken geleden had ik hetzelfde probleem (Zwart scherm, wit balkje), alleen toen was het opgelost na de CMOS batterij vervangen.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/26, 15:20:49 door Stefan43 »

Re: PC start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/26, 19:48:39 »
Het probleem is opgelost. Er was iets met het RAM geheugen, ik heb een module vervangen en nu werkt de PC weer. Ik ben nu Xubuntu 14.04.1 LTS aan het installeren. Bedankt voor je reactie's.