Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helemaal geen toetsenbord  (gelezen 986 keer)

Djake

  • Gast
Helemaal geen toetsenbord
« Gepost op: 2006/12/23, 10:21:57 »
Goede morgen met zijn allen,

Ik heb al een en ander opgezocht in het prachtige forum maar heb geen oplossing gevonden.

Als ik met de live cd werk is er geen enkel probleem met het toetsenbord.
Dus Kubuntu geinstalleerd en opnieuw opgestart, maar daarna heb ik geen toetsen bord dus kan niet inloggen.

Dan naar veilige modus, dus alles via de flitsende teksten, maar dan nog geen toetsenbord :-(  Dit blijft dus een lus waardoor ik niet verder kom.

Heb ook Pardus 2007 erop staan dus heb ik nog wel een werkend systeem, maar kan ik nu  Kubuntu aanpassen via Pardus op de HDA zonder Kubuntu op te starten ?

Het vreemde is dat alles wel gewerkt heeft maar door een handige zoon :-) alles naar de knoppen is gegaan..... Daarna alles opnieuw geinstalleerd

Groet van een Pardussende Djake :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Helemaal geen toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/23, 11:32:06 »
Tja, alleen met de muis los je dat niet op. Vanuit Pardus misschien wel, als volgt.

Allereerst: is je toetsenbord een gewoon simpel PS2-toetsenbord, niet draadloos dus, en ook niet USB? Zo niet, pak dan ff ergens anders een oud toetsenbord vandaan.

Ga vanuit Pardus op de Kubuntupartitie naar /etc/X11/xorg.conf

Vervang in dit tekstbestandje de Section "InputDevice" door de volgende tekst uit mijn eigen xorg.conf (niet het woordje "code!")

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc104"
Option "XkbLayout" "us"
Option "XkbVariant" "intl"
EndSection
Opslaan en sluiten.

Vervolgens computer herstarten en kubuntu starten.

Groet, Pjotr.

Djake

  • Gast
Helemaal geen toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/23, 19:07:06 »
Hallo Pjotr123,

Even lekker zitten puzzelen met Pardus op de "afdeling" Kubuntu, en ja hoor ik kan weer typen :-)

Maar toch zit er denk ik een bugje in ubuntu, want de eerste keer inloggen werkte het. Daarna weer bezig geweest met Pardus en daarna weer Kubuntu.

En toen werkte het toetsenbord weer niet meer, even 2 x gereset en het toetsenbord werkte weer.

Ik zal is bijhouden of het nog vaker voorkomt.

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.

En natuurlijk alvast de de allerbeste wensen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Helemaal geen toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/23, 19:19:08 »
Graag gedaan! Overigens denk ik eerder aan een defect toetsenbord..... Probeer eens een ander. Voor rond de 10 euro heb je al een simpel Logitech OEM PS/2 toetsenbordje.

Bijkomend voordeel: een nieuw toetsenbord is schoon.... Het gemiddelde toetsenbord is smeriger dan de gemiddelde WC-bril.

Groet, Pjotr.

Djake

  • Gast
Helemaal geen toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/24, 01:27:15 »
Hoi Pjotr,

:-)  toetsenbord is goed. !

Werkt prima onder SuSe 10.2 en ook Pardus 2007. Daar heb ik nog geen enkel probleem gehad. Alleen met ubuntu :-(

Maar goed, als er weer problemen zijn weet ik het op te lossen.

groeten,

Djake

p.s. ken jij het prog. XEN  ?