Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI radeon 9550 probleem  (gelezen 1787 keer)

jorgxus

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Gepost op: 2006/10/26, 20:16:59 »
Ik heb zojuist Kubuntu Edgy Eft AMD64 RC ge

blubber

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/27, 00:35:40 »
Wat een poging waard is, is om dan het volgende in te drukken:
ctrl+alt+F2 -> inloggen
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorgalt+F7 -> ctrl+alt + backspace -> kijken of ie het doet.

jorgxus

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/27, 09:19:57 »
ik heb de herconfiguratie van xserver voltooid, maar als ik opstart blijft hij vasthangen in het logon menu, en mijn toetsenbord reageerd niet meer. dus ik kan niks meer doen enkel op het resetknopje duwen
soms komt ij er bij het logon menu toch nog door en zie ik naast de swarte letters een rode en een groene schaduw.
onder windows werkt alles nog normaal, dus er is geen hardware stuk.

wat kan ik nu nog doen ?

Azalin

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/27, 09:28:53 »
Welke driver heb je geinstalleerd staan? fglrx? ati? Misschien dat wanneer je een van deze twee geinstalleerd hebt staan, je eens zou kunnen proberen om even met de standaard vesa/mesa driver te draaien... Weet alleen even niet meer precies hoe deze failsafe driver heet.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/27, 10:07:05 »
Azalin: gewoon vesa :)

Maar je kan ook nog proberen om ipv fglrx radeon te proberen, of ipv radeon fglrx..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/27, 11:28:06 »
Ahja. :) Het zou in elk geval die radeon driver wel eens kunnen zijn. Had ik ook wat gekke dingen mee. Die waren weg toen ik fglrx installeerde. Maar dat geld lang niet voor iedereen want er zijn ook een hoop die weer zweren bij de radeon... dus proberen is de enieg oplossing.

jorgxus

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/27, 13:08:41 »
ik weet niet welke driver ik geinstaleerd heb, hoe kan ik dat nagaan ?

jorgxus

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/27, 21:53:39 »
hoe kan ik van driver wisselen als ik niet eens deftig kan booten ? mn PC loopt al vast op het logon scherm. ik heb ook al geprobeert om kubuntu opnieuw te instaleren, maar nog steeds zonder succes. ik sta te rappelen op Kubuntu te leren kennen en windows voorgoed uit mn systeem te gooien, maar dat gaat voorlopig dus nog niet :'(

Phaldmmor

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/27, 22:49:52 »
jorgxus, werkt de live cd wel (als je van CD boot kom je dan wel in (k)ubuntu?

Wat je nog kan proberen is de 32-bits versie te installeren ipv de 64-bits versie, tenzij je echt een goede reden hebt om 64-bits te werken.
Voor performance en het gemak hoef je het niet te doen, 32-bits is snel genoeg (en soms zelfs sneller) en onder 32-bits werken alle applicaties en voor 32-bits zijn de meeste drivers beschikbaar.

Probeer eventueel Dapper 32-bits Ubuntu een keer te installeren, dit is een stuk "stabieler" dan Edgy, deze is nog maar net  uit.
Dapper zijn de meeste problemen wel bekend en is er meestal wel iemand die een oplossing weet :)
Zou ook eerst Ubuntu proberen en dan pas Kubuntu, ik heb namelijk gemerkt dat hardware ondersteuning in Kubuntu niet echt vlekkeloos is.

jorgxus

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/27, 23:32:01 »
ok alvast bedankt voor de tips, ik zal proberen een 32 bit versie van ubuntu te instaleren.

Azalin

  • Gast
ATI radeon 9550 probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/27, 23:51:31 »
Citaat van: jorgxus
ok alvast bedankt voor de tips, ik zal proberen een 32 bit versie van ubuntu te instaleren.
Zo kan je ook Ubuntu installeren in server modus en daarna KDE installeren... of de desktop van Ubuntu installeren en dan naast Gnome, KDE installeren...