Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DNS instellingen worden niet opgeslagen  (gelezen 1204 keer)

DNS instellingen worden niet opgeslagen
« Gepost op: 2007/10/29, 18:08:06 »
Ik heb internet via HetNet van KPN en die DNS server is niet helemaal geweldig dus wil ik gebruiken maken van de diensten van OpenDNS.com Alleen mijn dns instellingen worden niet opgeslagen. Ik voer ze in via systeem -> beheer -> netwerk -> dns en die verandert het bestand  /etc/resolv.conf maar als ik dan opnieuw opstart zit ik weer met de KPN dns. Hoe kan dit. Ik heb het ook handmatig geprobeert maar dat werkt ook niet.

DNS instellingen worden niet opgeslagen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 19:20:41 »
Hoi,

Wat ben je met die dns van plan ???
Als je uw ADSL verbinding hebt bij KPN , dan krijg je automatisch de DNS (primary en secondary) van KPN.

Ik denk dat je je ergens vergist tussen de DNS van een Domain
en  de DNS van uw ADSL verbindingen.

Of ben ikzelf ook weer eens verkeerd :-o

DNS instellingen worden niet opgeslagen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 19:28:13 »
Jij hebt het verkeerd. DNS van een domein heeft hier niks mee te maken. De DNS van je ADSL verbinding kan je ook veranderen. Je krijgt inderdaad automatisch een DNS van KPN maar die heeft moeite met onder andere www.wiigamer.nl(die ik vaak bezoek:P).

DNS instellingen worden niet opgeslagen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 22:42:58 »
De DNS (IP-Nr) die je van KPN krijgt bij het opstellen van je ADSL verbinding kan je niet veranderen of aanpassen !!!!

Alle domains op het internet worden door een DNS beheerd ;-)
Zonder zou het nogal lastig worden.

Misschien heeft de website www.wilgamer.nl zelf de problemen met de DNS en dat de fout niet bij u te zoeken is.
Ikzelf heb op mijn eigen DNS-server ook mijn problemen.
Als de primary DNS slecht geconfigureerd is, zal de secondry ook slecht geupdate worden. Met als gevolg dat de website regelmatig niet of slecht te bereiken is.

Pas op !!!!
Als je niet goed weet wat je doet met DNS, kan je snel in de problemen komen met bestaande DNS-Servers.
Als er een arpa-net server in  betrokken word, kom snel in de problemen. Met als gevolg dat uw hoster je van het internet haalt.
Wat niet aangenaam kan zijn.

DNS instellingen worden niet opgeslagen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/31, 22:59:54 »
Ik weet wel wat ik doe:P Alle domains op het internet worden inderdaad door een DNS beheerd. Het ip-nummer dat je van KPN krijgt, zorgt ervoor dat alle domain names die je intikt het goede ip-adres gekoppeld krijgen. De DNS server van kpn heeft hier wat problemen mee icm www.wiigamer.nl(wii, niet wil:P).

LEt op: Er is een verschil tussen de DNS server die jij gebruikt, oftewel om damain names op te zetten en degene die gewonen internetters gebruiken.

Kijk anders eens rond op www.OpenDNS.com

//edit, ik kan het DNS nummer wel veranderen, maar als ik de pc herstart is ie weer weg.