Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met Gnome Box  (gelezen 2880 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Wie heeft er ervaring met Gnome Box
« Reactie #25 Gepost op: 2020/03/28, 12:20:25 »
zonder lijkt het ook te werken ;)

Alleen nog uitvinden hoe het zit met de internetverbinding. De instelling die ik nu gebruikte blokkeert het internet van mijn reguliere systeem en opent zich pas weer als ik de virtuele machine uit zet.

Tips zijn welkom ;)
« Laatst bewerkt op: 2020/03/28, 12:29:10 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Wie heeft er ervaring met Gnome Box
« Reactie #26 Gepost op: 2020/03/30, 21:55:53 »
Eigenlijk is het virt-manager dat gebruikt wordt. Qemu is de werkelijke machine, net als bij Gnome-boxes. Werkt fijn. Kubuntu werkend gekregen. Ubuntu 20.04 loopt vast tijdens de installatie, maar dat zal wel komen omdat het nog geen officiƫle uitgave is.

Wel wat gepuzzel om uit te vinden wat waar zit, maar in ieder geval leuk om met andere distributies te stoeien.

Kubuntu ziet er mooi uit, maar ik denk dat ik toch bij Xubuntu blijf. Is gewoon wat bekender voor me in gebruik ;)
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Wie heeft er ervaring met Gnome Box
« Reactie #27 Gepost op: 2020/04/01, 21:29:45 »
Voor de liefhebber nog even een link met een duidelijke (voor mij tenminste) handleiding om Qemu te installeren: https://www.unixmen.com/how-to-install-and-configure-qemu-in-ubuntu/

En een link om mappen te delen: https://xapax.github.io/blog/2017/05/09/sharing-files-kvm.html
« Laatst bewerkt op: 2020/04/01, 21:40:09 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.