Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord  (gelezen 1043 keer)

Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Gepost op: 2014/07/31, 22:41:31 »
Als Lubuntu een tijdje niet wordt gebruikt, sukkelt ie in slaap. Bij aanraking van een toets wordt ie dan weer wakker. Maar dan moet je wel steeds een wachtwoord intoetsen. En ik vind nergens in de gui-omgeving een functie waarmee ik dat kan uitschakelen.
Wie helpt me?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/01, 07:04:55 »
Dacht dat dit geregeld kon worden via tabblad beveiliging
Voor iedere oplossing is er een probleem.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/01, 07:27:41 »
Volgens mij bij systeeminstellingen en dan  by "privacy en beveiliging"  en "Helderheid en vergrendelen"
Ik zie nu dut je Lubuntu gebruikt en ik werk met Ubuntu, daar kan dus enig verschil inzitten, maar de mogelijkheid moet er ongetwuhdeld zijn.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/01, 07:30:29 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/01, 15:02:32 »
Dacht dat dit geregeld kon worden via tabblad beveiliging
Een tabblad met die naam kent Lubuntu niet
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/01, 15:03:25 »
Volgens mij bij systeeminstellingen en dan  by "privacy en beveiliging"  en "Helderheid en vergrendelen"
Ik zie nu dut je Lubuntu gebruikt en ik werk met Ubuntu, daar kan dus enig verschil inzitten, maar de mogelijkheid moet er ongetwuhdeld zijn.
De genoemde functies vind ik niet in Lubuntu.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/02, 16:13:55 »
Als Lubuntu een tijdje niet wordt gebruikt, sukkelt ie in slaap. Bij aanraking van een toets wordt ie dan weer wakker. Maar dan moet je wel steeds een wachtwoord intoetsen. En ik vind nergens in de gui-omgeving een functie waarmee ik dat kan uitschakelen.
Bij Voorkeuren → Energiebeheer → Op netstroom → Beeldscherm de schuifregelaars helemaal naar links (Nooit) instellen. Dan blijft het beeldscherm altijd aan.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Lubuntu laten ontwaken zonder wachtwoord
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/02, 18:48:01 »
Als Lubuntu een tijdje niet wordt gebruikt, sukkelt ie in slaap. Bij aanraking van een toets wordt ie dan weer wakker. Maar dan moet je wel steeds een wachtwoord intoetsen. En ik vind nergens in de gui-omgeving een functie waarmee ik dat kan uitschakelen.
Bij Voorkeuren → Energiebeheer → Op netstroom → Beeldscherm de schuifregelaars helemaal naar links (Nooit) instellen. Dan blijft het beeldscherm altijd aan.
Dat noemen ze een workaround meen ik. Maar inmiddels ben ik al weer terug bij LinuxMint 13 Xfce
Evenzogoed: bedankt!
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.