Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

diascan software

<< < (2/4) > >>

softbart:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb nog div. Minolta die onder onder het "ruit regime" werken.
Hiervoor dient echter de .inf aangepast te worden.
Suggestie :
Voorbeeld van het installeren een Minolta IV scanner onder W10

sluit de scanner aan. Installeer de de installatie programmatuur.

Dit zal geen resultaat geven. Echter ik kwam op het internet de suggestie tegen voor W10:

Door een proef installatie te doen van "vuaescan" software worden de juiste drivers geladen.

Daarna werkte de scanner wel onder eigen software.

grt,

Theo

PS  http://roy.vanegas.org/thoughts/how-i-installed-the-konica-minolta-dimage-scan-dual-iv-in-windows-10/

wolfke:
die Vuescan ziet er heel interessant uit en heeft een heel duidelijke layout, nog niet geinstalleerd maar ik zal het wel doen en laten weten.
Omdat het betalend is, vrees ik dat er een watermerk zal opstaan of een andere belangrijke beperking.
De oorspronkelijke software is ook al wel stokoud en traaaaag.

Xsane ook niet geprobeerd, zal ik ook eens bekijken.

Bedankt, ik laat iet weten, momenteel nogal druk 

peer:
met vuescan kun je goed onderzoeken of je scanner wil werken. Het watermerk kan alleen maar weg door het programma te kopen (voor windows zijn er  wel gekraakte versies te vinden maar dat doen wij niet)

Als je met vuescan kunt scannen dan moet het ook met sane kunnen.

wolfke:
@softbart: ik heb exact hetzelfde ondervonden zoals ik reeds schreef; door vuescan te installeren werden de juiste drivers geinstalleerd zodat de minolta-software ook werkt

partyrabbit:
Ik gebruik al zolang ik ubuntu heb het standaard mee geinstalleerde programma 'scannen'.
Werkt op zich prima. En ook gewoon meteen als je ubuntu de scanner (her)kent.

Typ linksonder (in bash, op die 9 puntjes) het zoekwoord - scannen - en hij komt meteen in zicht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie