Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)zwart beeld........  (gelezen 9168 keer)

Offline natas

  • Lid
(OPGELOST)zwart beeld........
« Gepost op: 2009/11/08, 11:21:40 »
hoi allemaal,

Ik ben al n paar dagen bezig erachter te komen wat er loos is met mijn netbook,

ik heb de netbook gekocht en stond er al ubuntu op na 2 dagen kreeg ik melding dat er n update was,
zo gezegd zo gedaan ik de update erop gezet en toen gin g de netbook herstarten, vanaf die tijd heb ik zwart beeld, ik heb verschillende versies van ubuntu op usb stick gezet om zo op de netbook te zetten alleen wil die niet opstarten vanaf usb  :(,
Uiteindelijk had ik zoiets ik ga de netbook eens aansluiten op n extern beeldscherm, toen de netbook opgestart en kreeg ik via extern beeldscherm wel beeld ubuntu start op maar schijnbaar niet op de goeie manier, eerst krijg ik ubuntu logo in beeld met de oranje opstart balk na n par seconde gaat de oranje balk over naar n doorzichtig groene balk.
dan start ie door en krijg ik ubuntu scherm met alle balken in het scherm, alleen kan ik nergens in komen of ook maar iets doen want t toetsenbord en de muis werken alle 2 niet (ook geprobeerd externe muis aan te sluiten maar werkt ook niet)
opstarten via recovery menu werkt ook niet krijg ik hetzelfde, krijg daar ook verschillende instalaties te zien staan 2 verschillende bij (waarschijnlijk door de update)
staat volgens de netbook ubuntu 8.04.3 op.
ik heb na mijn weten nu al zoveel geprobeerd en weet nu echt niet meer wat ik eraan kan doen dat ik me beeld weer terug krijg, want t rare is als ik de netbook opstart en op esc druk kan ik wel in het menu komen en alle letters kan ik zien en ook t begin van opstarten zie ik in beeld maar daarna niks meer, lijkt me dus niet dat me scherm kapot is dan hoor je niks meer te zien lijkt mij.

wie oh wie heeft voor mij nog n oplossing???????????????
bvd alvast groetjes natasja
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 15:59:21 door natas »

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: zwart beeld........
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/08, 11:39:57 »
als je een antwoord hebt. Kan je die dan ook hier posten en niet in een pm.

Dan kunnen wij ook zien wat de oplossing is.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: zwart beeld........
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 11:50:05 »
Arie je bent een heer, en dat na dat ik ergens gelezen heb dat je een weekje limburg door je neus is geboord  =D
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Drummies

  • Lid
Re: zwart beeld........
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 11:50:25 »
wie zei dat ik een oplossing heb? ik heb aangeboden om langs te gaan als het zo niet lukt

Is er nu niemand die in de buurt woont en @natas kan helpen ??
Ps @Arie jij gaat niet alleen dan ga ik met je mee  =D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline natas

  • Lid
Re: zwart beeld........
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/08, 12:20:04 »
tuurlijk mag dat van Natas :P als daarmee mijn netbook t weer gaat doen  =D

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: zwart beeld........
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/08, 13:22:54 »
Heb je alsnog je uitje naar Limburg, Arie  =D

Succes trouwens!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline natas

  • Lid
Re: (OPGELOST)zwart beeld........
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/09, 16:02:37 »
Bij deze wou ik even laten weten dat het me uiteindelijk toch gelukt is om ubuntu 9.04 op de netbook te krijgen en ja ook met beeld  :D

Iedereen hartelijk bedankt en met name Arie, thx voor je enorme geduld en makkelijke uitleg,
en drummies ook die al samen met arie hier heen wou komen om me te helpen

 Duizend maal  THXXXXXXXXXXXX  :-*