Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)internet  (gelezen 2991 keer)

Offline liawim

  • Lid
(opgelost)internet
« Gepost op: 2013/03/16, 15:33:45 »
Hoi,

sinds 2 dagen problemen met internet. De pc geeft wel aan dat er verbinding is maar wanneer ik in firefox probeer te browsen blijft firefox maar naar de site zoeken maar er gebeurt niks. ook  sabnzbd+ kan niet meer downloaden en in thunderbird kan ik ook geen mail meer binnenhalen. ook kan ik geen standaard updates meer binnenhalen. mijn laptop werk wel naar behoren(ubuntu 12.10) en de smartphone hebben ook gewoon wifi.

van nood heb ik firefox via synaptic verwijderd om die op nieuw te installeren maar nu kan ik firefox ook niet meer installeren via software centrum. ubuntu geeft aan dat het uit onvertrouwde bron komt. in synaptic kan ik de pakketten voor firefox ook niet meer vinden.
iemand enig idee?

op de pc draait  ubuntu 12.04

« Laatst bewerkt op: 2013/03/17, 09:21:41 door liawim »

Offline joop905

  • Lid
Re: internet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/16, 15:39:53 »
hier al eens gekeken

Geen of slecht draadloos internet (wifi) in Ubuntu

Bron: https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Totaal-geen-verbinding


Re: internet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/16, 15:59:55 »
FireFox verwijderen is sowieso niet slim, zeker als je geen andere pakketten meer kunt installeren :laugh:
Wat is er sinds twee dagen geleden gebeurt? Nieuwe router of iets dergelijks, updates gehad? Welke melding worden er door de programma's gegeven? Probeer anders even alle instellingen voor draadloze verbindingen weg te gooien en dan vervolgens opnieuw te verbinden.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline liawim

  • Lid
Re: internet
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/16, 17:10:18 »
Ik heb een aantal dagen geleden een port forward gedaan. zodat ik via mijn phone in mijn pc kan komen, zodat ik op afstand nzbs kan verzenden naar mijn pc. Helaas bleek dit te conflicteren met dropbox die dezelfde poort gebruikt 8080. dropbox gaf aan dat het een onbeveiligde verbinding was. Ik heb dropbox toen weer verwijderd.
Inmiddels heb ik alles in het modem weer op standard gezet het vaste ip adres en de portforward weer verwijderd. Dit helaas zonder resultaat. Alles zou nu weer standaard moeten wezen maar helaas.

inmiddels heb ik firefox weer via synaptic op de pc kunnen zetten. dus enig vorm van internetconnectie is er wel want hij kan wel de pakketten downloaden.

als ik updates wil installeren geeft ubuntu aan dat het onvertrouwde pakketten zijn. ik kan dan kiezen uit sluiten of herstellen. als ik op herstellen klik dan gebeurt er verder niks.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/16, 17:13:14 door liawim »

Re: internet
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/16, 17:28:23 »
Zo te zien staat poort 8080 dus nog niet goed. Port forwarden zou denk ik nog wel kunnen over andere poorten, maar ik gok dat het andersom gebeurt is en nu nog niet goed staat. 8080 wordt door meer dingen gebruikt (o.a. 'gewoon' internetten) dus als het kan 8080 niet aanraken tenzij je weet wat je doet ;)

Maar goed, kijk nog eens even in je modem of alles wel echt goed staat/weg is. Om welk modem gaat het?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline liawim

  • Lid
Re: internet
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/16, 18:15:19 »
betreft een kpn experiabox v8. Zal hem is volledig resetten. dan is hij toch weer in fabrieksintellingen?

Offline jan11000

  • Lid
Re: internet
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/16, 19:03:25 »
Modem/router 10 minuten uitzetten(dus zonder stroom), dit helpt vaak.

Netwerk uitzetten en aanzetten via netwerk icoon.

Via netwerk instellingen de instellingen wijzigen(statisch maken bijv)(rebooten) en dan weer op automatisch ip ophalen zetten.(weer rebooten).

Of de netwerk config file controleren, gksudo gedit /etc/network/interfaces, voorbeeld is de mijne.
auto lo
iface lo inet loopback

In firefox kijk of je de proxy uitzet. Bij mij staat deze op "use systems proxy", misschien uitzetten.

Na veel proberen, kun je vaak het beste weer de router uitzetten,
Modem 10 minuten uitzetten(dus zonder stroom).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/16, 19:05:16 door jan11000 »

Re: internet
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/16, 19:21:43 »
betreft een kpn experiabox v8. Zal hem is volledig resetten. dan is hij toch weer in fabrieksintellingen?
Die hebben we hier ook, dus ik kan eventueel mee kijken.
Resetten, waar doe je dat mee? Naar fabrieksinstellingen zetten gaat via Extras > Backup / Restore > Restore (onder Restore to Factory Defaults). Dit zou er voor moeten zorgen dat hij weer helemaal schoon is.

Overigens heb ik ook wel eens last met internet met de V8, vooral bedraad, maar ook draadloos. Wat daar vaak tegen helpt is het modem softwarematig te herstarten, wellicht dat het nu of in de toekomst nog kan helpen (werkt ook wel eens voor storende TV signalen).

@jan11000 de Experiabox uit/aan zetten heeft niet zo zeer veel effect in de zin van een reset, maar na het laden van nieuwe instellingen kan (softwarematig) herstarten wel werken.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: internet
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/16, 20:51:38 »
Ik snap zowiezo niet waarom je een programma verwijdert als die ook per ongeluk poort 8080 gebruikt.
Je hebt ruim 56000 poorten die je kan gebruiken naar eigen inzicht dus je hoeft helemaal geen programma's te verwijderen je hoeft alleen maar iets correct in te stellen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline liawim

  • Lid
Re: internet
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/17, 09:20:32 »
betreft een kpn experiabox v8. Zal hem is volledig resetten. dan is hij toch weer in fabrieksintellingen?
Die hebben we hier ook, dus ik kan eventueel mee kijken.
Resetten, waar doe je dat mee? Naar fabrieksinstellingen zetten gaat via Extras > Backup / Restore > Restore (onder Restore to Factory Defaults). Dit zou er voor moeten zorgen dat hij weer helemaal schoon is.

Overigens heb ik ook wel eens last met internet met de V8, vooral bedraad, maar ook draadloos. Wat daar vaak tegen helpt is het modem softwarematig te herstarten, wellicht dat het nu of in de toekomst nog kan helpen (werkt ook wel eens voor storende TV signalen).

@jan11000 de Experiabox uit/aan zetten heeft niet zo zeer veel effect in de zin van een reset, maar na het laden van nieuwe instellingen kan (softwarematig) herstarten wel werken.

Oke, probleem is opgelost. heb het modem gereset.(klein knopje aan onder kant van modem die je voor 30 sec.  in moet drukken) internet werk weer naar behoren. Nu de portforward  weer opnieuw instellen maar zal nu een andere poort gebruiken.

Iedereen bedankt voor het mee denken, de snelle reacties en de aangedragen oplossingen.
cheap applications bedankt voor de tip. zal het onthouden.