Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Memtest  (gelezen 2648 keer)

Offline marius sr

  • Lid
Memtest
« Gepost op: 2009/03/16, 20:56:04 »
Na de installatie van Ubuntu, naast Windows kreeg ik hele rij kernelberichtjes op het bootscherm. Ik heb er één te veel afgehaald en na het opstarten kwam ik in de Memtest terecht. Er uit gaan heeft geen zin denk ik omdat ik er dan opnieuw in terecht kom. Hoe lang duurt zo'n test en kan je na de test normaal inloggen zodat ik (hoop ik) mijn fout kan herstellen. De Memtest in nu meer dan 4 uur bezig. 
Wie kan mij helpen?

Marius

Offline jan11000

  • Lid
Re: Memtest
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/16, 21:00:16 »
Memtest loopt oneindig door, dus je zou kunnen wachten!
Op esc duwen dacht ik.

Offline marius sr

  • Lid
Re: Memtest
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/16, 21:04:56 »
En wat daarna?

Re: Memtest
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/16, 21:15:13 »
Staan er nog wel opstart regels in Grub? Eventueel opstarten met een oudere kernel.
Staat de recovery regel er nog? Dan kan je hier vanuit opstarten en de boel repareren.
Staat er niets meer start dan op met de Ubuntu live cd en repareer Grub http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubHerstel begint met dat Windows Grub heeft overschreven, dit kan je gewoon volgen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline marius sr

  • Lid
Re: Memtest
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/16, 21:53:34 »
De oudere kernels zijn weg en de recovery ook. Vanaf de installatie CD kan ik kiezen tussen uitproberen, installeren, checken, memory test en opstarten vanaf de harde schijf. Dat laatste is zinloos omdat ik dan weer in de Memtest kom. Hoe kom ik op internet znder opnieuw een volledige Ubuntu te installeren?

Bedankt

Marius

Offline marius sr

  • Lid
Re: Memtest
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/16, 22:04:18 »
Is een alternate CD een andere dan de installatie CD?

Re: Memtest
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/16, 22:07:55 »
De oudere kernels zijn weg en de recovery ook. Vanaf de installatie CD kan ik kiezen tussen uitproberen, installeren, checken, memory test en opstarten vanaf de harde schijf. Dat laatste is zinloos omdat ik dan weer in de Memtest kom. Hoe kom ik op internet znder opnieuw een volledige Ubuntu te installeren?

Bedankt

Marius
Heb je de Grub herstel al gedaan? Daarvoor moet je Ubuntu uitproberen opstarten vervolgens een terminal openen en het eerste commando uitvoeren sudo grub de rest staat in de link. Als je niet weet waar de grub menu.lst staat geef dit commando in na sudo grub   find /boot/grub/stage1 Ik neem tenminste aan dat je verder niets gewist hebt op de Ubuntu partitie.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/03/16, 22:12:02 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline marius sr

  • Lid
Re: Memtest
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/16, 22:55:42 »
Ik had nog een ander Ubuntuprogramma op mijn computer staan. Dit heb ik met de recovery bewerkt en het lijkt het weer te doen. Alleen wil ik nu graag dat andere programma, waarvan de kernels zoek zijn verwijderen van de PC en in het bootprogramma Ubuntu weer boven Windows zetten. Hoe doe ik dat?

Re: Memtest
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/16, 23:55:33 »
Het makkelijkste voor de bootvolgorde aan te passen is startupmanager te installeren via Synaptic. Terug te vinden na installatie onder Systeem>Beheer> Opstart- manager.
Echt verwijderen van regels in de terminal
sudo gedit /boot/grub/menu.lst   let op de l is de kleine letter L

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.