Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Probleem met updates van ubuntu 8.04  (gelezen 671 keer)

jtmh

  • Gast
[OPGELOST] Probleem met updates van ubuntu 8.04
« Gepost op: 2009/01/25, 23:13:39 »
Ik heb na een nieuwe installatie (clean install) gedaan van Ubuntu 8.04. Dat ging prima.
Daarna stonden er ruim 300 updates klaar. Als ik die probeer te installeren gaat het mis:

"Instellen update manager (1: 0.87.30)"
"dpkg: fout bij afhandelen update-manager (--configure): subproces post installation script gaf foutwaarde 139"
"Instellen van libpango1.0 -common (1.20.5-0ubuntu1)"

En dan loopt de PC vast.
Ik heb een aantal keren opnieuw een complete installatie uitgevoerd en vervolgens de updates in verschillende volgorde, groepsgewijs en één voor één uitgevoerd, maar telkens komt er een moment dat het misloopt.
De foutmelding is niet altijd precies hetzelfde, maar de term "libpango" zie ik er wel steeds in terug.
Ik kan niet ontdekken bij welke update het precies mis gaat.

Ik wil toch graag zoveel mogelijk updates doorvoeren. Iemand een tip hoe ik dat voor elkaar kan krijgen zonder dat ik telkens ubuntu opnieuw moet installeren? Dat heb ik nu al een flink aantal keren gedaan.

Met het doorzoeken van dit forum ben ik er tot nu toe niet uit gekomen.

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/01/29, 21:48:45 door jtmh »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met updates van ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/25, 23:20:02 »
Als ik jou was, dan zou ik Ubuntu 8.04.2 binnenhalen, op een CD branden en installeren. Daarin zitten alle updates verwerkt tot en met 22 januari 2009.
http://ftp.tudelft.nl/releases.ubuntu.com/hardy/ubuntu-8.04.2-desktop-i386.iso

Op een CD branden doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden

jtmh

  • Gast
Re: Probleem met updates van ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/29, 21:51:30 »

Pjotr, hartelijk dank!
Het werkt nu als een speer. Slechts 24 nieuwe updates nodig.
Had wel gezien dat er een nieuwe release (8.04.2) bestond, maar dubbeltje was bij mij niet gevallen om die te gebruiken!
Zo simpel kan het dus soms zijn, "with a little help from my friends"!

Thanks. :D