Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Infrarode remote control installeren  (gelezen 782 keer)

Offline Ferdi_T

  • Lid
Infrarode remote control installeren
« Gepost op: 2011/11/13, 14:48:36 »
Hallo mensen,

Ik probeer een infrarode afstandsbediening te installeren zodat ik mijn mediacenter kan bedienen. Het gaat om de Trust NB-5100P. Ik heb alles ingeplugd, maar loop nu even vast. Ik ben gewend dat alles plug and play is, maar waarschijnlijk moet ik eea handmatig doen. Vraag is... hoe installeer ik dit? Hulp is welkom. :-)

Re: Infrarode remote control installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/13, 21:40:30 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ferdi_T

  • Lid
Re: Infrarode remote control installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/19, 19:01:33 »
Bedankt voor de reactie. Dit is mij alleen te ingewikkeld (dat met die tar dat wil nooit op mijn pc). Ik zoek eigenlijk meer iets wat ik vanuit synaptic kan installeren en eenvoudig kan configureren. Beetje net als het onder Windows gaat.

Iemand nog andere tips?

Re: Infrarode remote control installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 11:23:05 »
Voor heen ben ik hier ook mee bezig geweest.
Was toen helaas niet gelukt.
Het ging mijn kennis en kunde toen ook net te ver.

Er is wel een grafisch programma beschikbaar in het software centrum.
'Infrared afstandsbediening' (ook snel te vinden onder de zoekterm 'lirc'), maar ik ben hier nog niet veel mee opgeschoten.

Re: Infrarode remote control installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/20, 13:14:40 »
Het valt inderdaad niet mee om LIRC te installeren en te configureren. LIRC zit inderdaad in de Ubuntu pakketten. Dit installeren is het probleem denk ik ook niet, gewoon via het Ubuntu software centrum of Synatic. Ik denk dat het probleem voor de meeste mensen zit in het configureren in de terminal. Ik denk dat het spannender klinkt dan het is. Met wat begeleiding moet het toch wel lukken. Dus als jullie het toch nog willen proberen, kan ik stap voor stap uitleggen wat je moet doen.
Deze kan ook nog, misschien iets duidelijker: https://help.ubuntu.com/community/LIRC
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.