Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drivers  (gelezen 854 keer)

Drivers
« Gepost op: 2010/01/26, 11:07:08 »
Ik ben al enige tijd overgestapt om ubuntu, en wil nu windows verwijderen. In virtualBox blijf ik het wel behouden.

Het probleem is nu dat ik eerst ubuntu op mijn pc had gezet zonder dual-boot. Dit haf als probleem dat er praktisch niets werkte. Als ik dual-boot installeerde (eerst ubu en dan win) en op de win mijn drivers installeerde, werkte ze niet in ubuntu.
Enkel als ik eerst win en mijn drivers installeerde, en daarna pas ubuntu installeerde, werkte alles vlot.

Als ik nu win er volledig af gooi, gaan mijn drivers dan nog werken?

Eclipse____

Re: Drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/26, 16:26:02 »
Welke drivers? Voor welke hardware? Drivers zitten niet in je computer, het zijn stukjes software die hardware aansturen vanaf het OS. Er is geen enkele relatie tussen Windows- en Linux-drivers.

Re: Drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/26, 16:32:35 »
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar ik heb een cd voor mijn drivers die ik enkel in windows er kan opzetten... Deze worden blijkbaar met ubuntu overgenomen...


Bluetooth, wifi, webcam, grafische kaart,... Niets werkt out of the box.

Re: Drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/26, 16:37:55 »
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar ik heb een cd voor mijn drivers die ik enkel in windows er kan opzetten... Deze worden blijkbaar met ubuntu overgenomen...


Bluetooth, wifi, webcam, grafische kaart,... Niets werkt out of the box.
Nee, dat gebeurt niet. Waarom zou Ubuntu Windows-drivers overnemen? Ze zijn niet compatibel met Ubuntu.

Als Ubuntu veel van je hardware niet ondersteunt, is je pc misschien te nieuw voor Ubuntu en zijn er nog geen drivers ontwikkeld voor je hardware.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 16:41:33 door Cumulus007 »