Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alternatieven  (gelezen 4775 keer)

jofie

  • Gast
alternatieven
« Gepost op: 2007/05/12, 20:24:03 »
Ik ben op zoek naar 2 alternatieven. Ik krijg regelmatig emails met als bijlage een filmpje (.wmv) of presentatie (.pps).

1; Het WMV wordt geopend met Totem, maar dan krijg ik heel weinig geluid en een zwart scherm. Het filmpje speelt wel af want de tijd verloopt.

2; een .PPS wordt geopend met openoffice presentatie. Dit duurt zeer lang, en op het einde krijg ik altijd een foutmelding. Wanneer ik deze foutmelding afsluit wordt openoffice tekstverwerker geopen, die afsluiten lukt. nogal omslachtig

Welke zijn de beste alternatieven of is er een instelling verkeerd. :(

alternatieven
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/12, 20:52:55 »
punt 1--> ik heb hetzelfde maar dan bij alle video formaten

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
alternatieven
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/12, 22:37:49 »
Installeren via Synaptic:
- vlc
- mozilla plugin voor vlc
- mplayer
- mozilla plugin voor mplayer

Guus

  • Gast
alternatieven
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/12, 22:46:03 »
wat voor soort foutmelding krijg je bij de powerpoint presentatie?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
alternatieven
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/12, 23:03:27 »
Citaat van: pjotr123
Installeren via Synaptic:
- vlc
- mozilla plugin voor vlc
- mplayer
- mozilla plugin voor mplayer
Vraag aan jou: waarom zou je twee mediaspelers installeren en dus ook twee mozilla-plugins? Hoe gaat mozilla (firefox) hier dan mee om: welke plugin krijgt dan bij welk mediabestand de voorkeur?

In mijn optiek zou je beter een mediapspeler kunnen installeren om deze problematiek te vermijden, maar misschien is er een speciale reden voor?

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/12, 23:26:04 »
Powerpoint presentaties kun je openen met OpenOffice Presentation. Kun je misschien rechtermuisknop > openen met kiezen?

- Rechtermuisknop op bestand
- Kies: Eigenschappen > Openen met > OpenOffice Presentation* > Sluiten

* als hier niks staat klik je op Toevoegen en selecteer je OpenOffice Presentation uit de lijst: al je .pps worden nu standaard geopend met OpenOffice.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
alternatieven
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/12, 23:45:49 »
Citaat van: markba
Vraag aan jou: waarom zou je twee mediaspelers installeren en dus ook twee mozilla-plugins? Hoe gaat mozilla (firefox) hier dan mee om: welke plugin krijgt dan bij welk mediabestand de voorkeur?

In mijn optiek zou je beter een mediapspeler kunnen installeren om deze problematiek te vermijden, maar misschien is er een speciale reden voor?
Twee is beter, vullen elkaar aan, codecs hè..... Firefox: Extra - Add-ons - Extensies verkrijgen
selecteer MediaPlayerConnectivity en installeer hem. Firefox sluiten en herstarten. Daarna de wizard van de nieuwe extensie doorlopen.

Nizzle

  • Gast
alternatieven
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/12, 23:57:13 »
ik gebruik powerpoint viewer voor die dingen..

staat in repo's blijkbaar.. het schijnt ook wine nodig te hebben volgens de beschrijving
het werkt wel langsamer dan openoffice..

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/13, 10:02:38 »
Citaat van: Nizzle
ik gebruik powerpoint viewer voor die dingen..

staat in repo's blijkbaar.. het schijnt ook wine nodig te hebben volgens de beschrijving
het werkt wel langsamer dan openoffice..
Wat is het voordeel van dit prog t.o.v. OpenOffice Presentation?
Ik gebruik zelf het liefst puur Linux software, en geen Wine wat een soort Windows nabootst, maar dat is een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten.

Nizzle

  • Gast
alternatieven
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/13, 12:02:05 »
voordeel is dat het alleen afspeelt.. openoffice presentation gaat hem meestal als bewerkbare presentatie openen.. en ik ben te lui om op F5 te rammen elke keer :P

nadeel is wel dat die troep volges mij van Microsoft is :(

jofie

  • Gast
alternatieven
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/13, 12:04:09 »
filmprobleempje is opgelost. VLC herladen en mplayer ingeladen. tevens beryl uitgeschakeld

openofiice is de enige presentatie die ik kan kiezen. het bestand opent wel maar heeft foutmelding bij afsluiten
 
Citaat
Vanwege een onverwachte fout is Openoffice.org vastgelopen. Alle bestanden waar u aan werkte, worden nu afgesloten. Wanneer Openoffice de volgende keer wordt gestart, worden u bestanden automatisch hersteld.

De volgende bestanden worden hersteld;
wanneer ik dan ok aanklik, dan start openoffice tekstverwerker op

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/13, 20:11:16 »
Citaat
voordeel is dat het alleen afspeelt.. openoffice presentation gaat hem meestal als bewerkbare presentatie openen..en ik ben te lui om op F5 te rammen elke keer
Ah juist. Ik probeer helemaal Microsoft-vrij te blijven, maar ik vrees dat ik voor webdesign binnenkort toch Internet Explorer zal moeten gebruiken voor testen :(

Citaat
openofiice is de enige presentatie die ik kan kiezen. het bestand opent wel maar heeft foutmelding bij afsluiten
Over de foutmelding kan ik niets zeggen, heb er geen last van, misschien ligt het aan het bestand zelf, I don't know, sorry!

Offline vanadium

  • Lid
alternatieven
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/14, 15:10:43 »
De fout van Openoffice is spijtig genoeg het gevolg van een een bug in het Ubuntu pakket van Openoffice (is dus een Ubuntu-specifieke fout). Je zou het niet hebben bij het installeren van het officiële pakket.

De "auto-recovery" functionaliteit van OOo zorgt ervoor dat OOo onmiddelijk weer opstart om te proberen de geopende documenten terug in te laden. Is dus inderdaad vervelend als je enkel de presentatie afsloot en er toch niets anders open stond. Ook spijtig genoeg een lelijke show stopper: het is typisch met presentaties dat je voor een publiek staan ...

jofie

  • Gast
alternatieven
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/14, 15:33:16 »
Dus als ik het ubuntu pakket verwijder en openoffice downlaod zou het moeten inorde zijn.

Nizzle

  • Gast
alternatieven
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/14, 16:46:42 »
Citaat van: Basic
maar ik vrees dat ik voor webdesign binnenkort toch Internet Explorer zal moeten gebruiken voor testen :(
er is een alternatief voor IE.. IES4Linux ofzo

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/14, 19:09:58 »
Citaat van: Nizzle
Citaat van: Basic
maar ik vrees dat ik voor webdesign binnenkort toch Internet Explorer zal moeten gebruiken voor testen :(
er is een alternatief voor IE.. IES4Linux ofzo
Okee, hiervan had ik inderdaad gelezen in de Linux special van C'T, maar toch bedankt!  IES4Linux blijkt een soort script te zijn dat met gebruik van Wine diverse versies van de officiële MS Internet Explorer installeert. Verder las ik dat je voor het gebruik van Internet Explorer een geldige Windows (98 of nieuwer) thuis moet hebben... Mmm... dat wordt een probleem :) heb al bijna 2 jaar geen Windows meer...

alternatieven
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/14, 19:31:05 »
Er bestaat ook zoiets als IE tab in Firefox.

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/14, 19:52:17 »
Citaat van: Q.
Er bestaat ook zoiets als IE tab in Firefox.
Dit zou mooi zijn, maar volgens deze Mozilla site is de add-on (nog?) niet beschikbaar voor Linux. Of kan je ergens een aangepaste versie krijgen? Op zich zou dit een goeie oplossing zijn!

Nizzle

  • Gast
alternatieven
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/14, 20:14:21 »
Citaat van: Q.
Er bestaat ook zoiets als IE tab in Firefox.
werkt alleen onder windows omdat dat gewoon IE gebruikt en die verbergt en in die tab zet..

Citaat van: Basic
Citaat van: Nizzle
Citaat van: Basic
maar ik vrees dat ik voor webdesign binnenkort toch Internet Explorer zal moeten gebruiken voor testen :(
er is een alternatief voor IE.. IES4Linux ofzo
Okee, hiervan had ik inderdaad gelezen in de Linux special van C'T, maar toch bedankt!  IES4Linux blijkt een soort script te zijn dat met gebruik van Wine diverse versies van de officiële MS Internet Explorer installeert. Verder las ik dat je voor het gebruik van Internet Explorer een geldige Windows (98 of nieuwer) thuis moet hebben... Mmm... dat wordt een probleem :) heb al bijna 2 jaar geen Windows meer...
wget -O - http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz | gunzip | tar xvv; cd ies4linux-*; echo j | sudo ./ies4linux --no-install-ie55 --no-install-ie5 --install-icon --install-flash --locale NL --basedir /usr/share/ies4linux --bindir /usr/bin --downloaddir /tmp/meneerR/ies4linux-downloads; chmod 777 /usr/share/ies4linux -R; perl -pi -e "s/Explorer/Exploiter/g" ~/Desktop/IE6.0.desktop; echo "Categories=Application;Network;" | cat ~/Desktop/IE6.0.desktop - > /usr/share/applications/ie6.desktop; rm ~/Desktop/IE6.0.desktop;

Basic

  • Gast
alternatieven
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/15, 18:27:24 »
Citaat van: Nizzle
wget -O - http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz | gunzip | tar xvv; cd ies4linux-*; echo j | sudo ./ies4linux --no-install-ie55 --no-install-ie5 --install-icon --install-flash --locale NL --basedir /usr/share/ies4linux --bindir /usr/bin --downloaddir /tmp/meneerR/ies4linux-downloads; chmod 777 /usr/share/ies4linux -R; perl -pi -e "s/Explorer/Exploiter/g" ~/Desktop/IE6.0.desktop; echo "Categories=Application;Network;" | cat ~/Desktop/IE6.0.desktop - > /usr/share/applications/ie6.desktop; rm ~/Desktop/IE6.0.desktop;
Okee, overtuigd! Ik zal binnenkort IEs4Linux installeren! Het zinnetje code is trouwens niet voldoende, er moeten zo te zien nog een aantal dingen gedaan worden om e.e.a. werkend te krijgen... (ik zeg dit voor andere geïnteresseerden): de complete installatie handleiding voor Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu is te vinden op: http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation:Ubuntu

Nizzle

  • Gast
alternatieven
« Reactie #20 Gepost op: 2007/05/15, 22:02:25 »
werkte voor mij :P

alternatieven
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/02, 00:15:08 »
Citaat van: jofie
Dus als ik het ubuntu pakket verwijder en openoffice downlaod zou het moeten inorde zijn.
Ik zit ook met het probleem dat als ik een document wil bewaren in Openoffice writer dat hij dan vastloopt met de melding "Vanwege een onverwachte fout ..." en als ik heb bestand terug open doet hij herstel maar de laatste wijzigingen in het bestand zijn dan niet bewaard.

Dus pakket verwijderen en de officiele versie installeren ?

alternatieven
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/02, 00:32:14 »
Hallo terug,

Ik heb een voorlopige oplossing gevonden voor mijn eigen probleem en wil het delen met de mensen die er interesse in hebben.
Ik bewaar mijn writer documenten nu niet langer als .odt maar als .doc en dan heb ik de fout niet.

Groeten,
Frederik