Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onedrive inlog gegevens  (gelezen 248 keer)

Offline pevamo

  • Lid
Onedrive inlog gegevens
« Gepost op: 2024/05/03, 11:23:46 »
Ik heb nieuwe installatie van Ubuntu 24.04 uitgevoerd. Daarna de beschreven installatie voor Onedrive gevolgd via online accounts met optie Microsoft 365.

Dat werkte eenvoudig en goed de eerste keer. Maar iedere keer als ik nu mijn PC opstart moet ik die installatie procedure voor Onedrive opnieuw doen omdat de inlog gegevens niet worden bewaard.

Heeft iemand een idee hoe dat op te lossen is?

Offline pevamo

  • Lid
Re: Onedrive inlog gegevens
« Reactie #1 Gepost op: 2024/05/06, 10:07:58 »
Jammer dat niemand er iets zinnigs over kan zeggen. Dan maar zonder Onedrive verder.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Onedrive inlog gegevens
« Reactie #2 Gepost op: 2024/05/06, 10:38:59 »
Mogelijk verkeerde instellingen (niet standaard) van je gebruikte webbrowser?
Zoals cookies, paswoorden etc. in geheugen of automatisch verwijderen bij afsluiten.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Onedrive inlog gegevens
« Reactie #3 Gepost op: 2024/05/06, 12:30:05 »
Mogelijk verkeerde instellingen (niet standaard) van je gebruikte webbrowser?
Zoals cookies, paswoorden etc. in geheugen of automatisch verwijderen bij afsluiten.

Inderdaad de logins gegevens zal automatisch worden verwijderd bij het afsluiten van de browser.
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Jenske

  • Lid
Re: Onedrive inlog gegevens
« Reactie #4 Gepost op: 2024/05/06, 19:07:49 »
Onedrive en (K)Ubuntu gaan niet goed samen, maar er zijn wel een aantal Linux-mensen die systeempjes hebben ontwikkeld om Onedrive te kunnen gebruiken, inclusief synchronisatie.

Maar de eerlijkheid gebiedt me: het is een soort manueel vakwerk. Google Drive werkt beter samen met Linux, maar daar heb je geen zak aan als je Onedrive gebruikt.

Maar algemeen is de samenwerking tussen MS Onedrive en Linux chaotisch en onduidelijk.
.
Vaag staat me voor dat in een nieuwe Ubuntu-versie onedrive wél zal worden "ingebouwd".
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM