Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen  (gelezen 10850 keer)

Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #25 Gepost op: 2014/02/13, 12:48:55 »
Tot nu wil dat dus niet vlotten.
Is er geen steunpunt bij je in de buurt?
Mocht je in de regio West-Brabant/Oost-Zeeland wonen, wil ik je gerust helpen.
Heb je de alternate versie al geprobeerd met Na het booten met F6 de "nomode" aanvinken en installeren?

Er is een steunpunt bij mij in de beurt, alleen geeft de steunpuntenkaart alleen een naam en geen andere gegevens. Uit de kaart kan ik de plaats en straatnaam halen, de rest is dus telefoonboeken werk. Komt dat vaker voor dat er geen naw gegevens staan?

Zoals ik hierboven al zei: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83261.msg900958#msg900958

Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #26 Gepost op: 2014/02/14, 20:17:49 »
Molly,

Heb je ook al geprobeerd met een externe beeldscherm, liefst een moderne, aangesloten.
Niet dat ik beweer je scherm van de laptop kaduk is..

Maar tegenwoordig wordt de resolutie ook automatisch aangepast an het scherm.
En mocht het blijken dat er wel beeld is op de externe monitor maar niet op laptop scherm.
Dan is er een 'communincatie' fout tussen de VGA-kaart en het laptop-scherm, komt helaas ook voor.
Maw, dus die nouveau driver zal die Geforce 4 wel deftig ondersteunen.

Nu weet ik helaas niet waar het tooltje zit om de monitor instellingen zit bij Xubuntu.
Bij Ubuntu zit die onder: 'System Settings' -> 'Display'
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #27 Gepost op: 2014/02/14, 22:09:13 »
Zet deze twee regels in je /etc/default/grub en je bent van de zwarte schermen af.

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash nomodeset xforcevesa"
GRUB_CMDLINE_LINUX="nolapic noapic nodrmaid clockset=hpet"

Bij mij werkt dit.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 22:57:47 door Ron »
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Offline molly w

  • Lid
Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #28 Gepost op: 2014/02/16, 14:27:29 »
Dankzij mijn zoon heb ik nu Linux Mint 13LTS Mate op deze oude laptop staan en reageer van daar af met Google Chrome. Het wordt dus nog wel wat.
Nu gaan verkennen hoe Linux in elkaar zit en proberen. Voorlopig is het zwarte schermenprobleem dus opgelost. :)

Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #29 Gepost op: 2014/02/16, 15:33:14 »
Molly,

Fijn om het te 'horen' dat het werkt.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #30 Gepost op: 2014/02/25, 14:10:49 »
Ik denk dat de TS bedoelt in het commentaar erop. Diverse mensen deden dat eerder ook al bij de uitzending van Kassa. Zie ook het topic erover in Promotie.

Offline molly w

  • Lid
Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #31 Gepost op: 2014/02/25, 16:36:45 »
Ik denk dat de TS bedoelt in het commentaar erop. Diverse mensen deden dat eerder ook al bij de uitzending van Kassa. Zie ook het topic erover in Promotie.
In de nieuwste consumentengids - vandaag binnen gekomen - in een artikel over Ant-Viruspakketten wordt Linux / Ubuntu ook genoemd als uitstekend alternatief.

Offline molly w

  • Lid
Re: Xubuntu en Linux Mint, alleen maar zwarte schermen
« Reactie #32 Gepost op: 2014/02/26, 10:05:29 »
Molly, je hebt het over Tros Radar.

Je schrijft immers:
Citaat
Deze of Lubuntu werd door Tros Radar en Consumentenbond getipt dat een prima vervanger van WindowsXP.

Heb je dat zelf gezien in een uitzending of waar heb je dat vandaan? dat wil ik graag weten, aangezien ik een artikel aan het schrijven ben.

Toen ik dat schreef putte ik uit mijn geheugen. Nu even googelen:
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/microsoft-waarschuwt-voor-verouderd-xp/
Wel gek dat onderwerp niet terug te vinden is in het uitzendingen archief terwijl het wel in het nieuwsarchief van TROS radar staat - maar ik heb het zelf gezien, de discussie met de man van Microsoft die zei dat de kern van XP te beperkt geworden was. (of zoiets). Contact opnemen met TROS radar???