Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bridgeprogramma Jack  (gelezen 6257 keer)

Offline henk25

  • Lid
Bridgeprogramma Jack
« Gepost op: 2009/11/25, 10:39:18 »
Beste mensen,

Ik heb sinds kort Ubuntu geinstalleerd, tot tevredenheid.
Echter mijn verjaardagscadeau Jack werk niet. De makers zeggen niets met andere OSsen (dan windows) te hebben en bovendien dat het niet kan.
Jack is een programma voor windows. Bovendien moet je als beveiliging iedere 4 weken de cd inleggen om verder te kunnen.
Wie weet een oplossing?

Alvast bedankt Henk 25

Re: Bridgeprogramma Jack
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/25, 10:44:58 »
Ben je bekend met de software Wine? Dat is een softwarepakket dat het mogelijk maakt om Windows-programma's uit te voeren. Terwijl het Windows-programma draait, wordt alle Windows-code "live" omgezet naar Linux-code. Dit heeft als resultaat dat de prestaties van een programma onder Wine soms wat lager zijn. Wine is geen wondermiddel, vaakw erken programma's niet of maar matig. Op de website http://appdb.winehq.org kun je zoeken naar testresultaten van programma's in Wine. Er is gelukkig iemand die Jack heeft getest (versie 4): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=9080&iTestingId=15365 . Het zou dus moeten werken.

 * Installeer het pakket "wine"
 * Doe de cd in de speler
 * Open de cd, en druk op het setup-programma (meestal setup.exe) om het setup te starten. Na de installatie vind je het onder Toepassingen -> Wine.

Re: Bridgeprogramma Jack
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/25, 22:40:48 »
Installeren zal net niet lukken, quote van WineHQ:

Citaat
What does not
Installation does not work (due to SafeDisc copy protection). It is necessary to install to a Windows system, and then copy the files from "...\Program Files\Jack" to your Linux machine (under $WINEPREFIX/drive_c/Program\ Files). Be sure that after copying everything is writeable

Dus, je installeert het eerst op een Windows machine, en kopieer je het naar de Wine map op je Linux systeem. Meestal is dit in "/home/[JE Gebruikersnaam]/.wine/drive_c/Programma Bestanden". Je kan mappen met een . voor, zichtbaar maken door CTRL+H te doen.

Daarna zou het perfect moeten werken!

Offline Abri

  • Lid
Re: Bridgeprogramma Jack
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/11, 15:00:13 »
Bij mij is het niet gelukt. Na voldaan te hebben aan het verzoek de cd-rom te plaatsen verschijnt steeds het bericht: Jack heeft een groot probleem.
Misschien komt het doordat ik werk met een update van Jack 1 naar Jack 2.03. Jack 1 heeft een registratiecode, die update niet. Waarschijnlijk, is dat te machtig voor Wine.
Eigenlijk is het een luxe probeem. Als het onder Windows werkt en je hebt Windows nog (zoals ik), dan gebruik je het programma gewoon onder Windows. Maar als je het programma vaak wilt gebruiken gaat het natuurlijk wel kriebelen.