Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer  (gelezen 8249 keer)

frans van der star

  • Gast
http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=457681 Dit zijn franse collega's. Wellicht weet een van jullie de oplossing.
Aanvankelijk eerst een oplossing door F6 in te drukken en dan typen het commando: noapic nolapic. Kan er een van jullie mij hieruit helpen. Heb CD gebrand van UBUNTU en bij installatie mocht ik alleen maar het LOGO aanschouwen en het laden van de kernel. Heb een ACER T650 met ATI RADEON 200 moederbord en dit tezamen met P4-processor. Zou het te gek vinden als iemand me uit de brand kan helpen. Alvast bedankt.

Groeten
Frans van der Star

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/30, 21:25:19 »
Volgens de aanwijzing moet je bij 't opstarten van de live-cd op F6 drukken en dan noapic nolapic invullen in de prompt (die flikkerende cursor)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/30, 21:34:14 »
Kijk eens op http://forum.ubuntu-nl.org/topic/2624 mogelijk dat jij ook dit probleem hebt.

succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/30, 23:26:17 »
Bedankt voor jullie bijdragen:
Ik heb debuggingIRQProblems-Community Ubuntu Documentation geraadpleegd:
Ik krijg als eerste nadat ik F6 heb ingedrukt het volgende op de Boot commandlijn: 48576 root=/dev/ram rw quiet splash. en daarna twee streepjes.
Na deze twee streepjes heb ik volgens de debugging instructies als hierboven de volgende vijf mogelijkheden na die twee streepjes ingetypt:
- noapic     - kreeg ding met groene letters systeem zat vast
- pci=routeirq - kreeg ding met groene letters systeem zat vast
pci=noacpi - hangt vast na het laden van de kernel
acpi=off - kernel met succes geladen, maar met melding: cannot relocate resource region 3 device 00000000000

Van Bartek en Franse collega's het volgende:
noapic nolapic - groene letters ping en het systeem zat vast.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/30, 23:46:45 »
en wat krijg je met een combinatie van:

noapic nolapic pci=noacpi acpi=off

dit is hoe ik het moest doen met mijn vorige laptop
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/31, 00:57:01 »
Profox bedankt.

Helaas krijg de melding "cannot relocate region 3 of device 00000000000 (=allemaal nullen), terwijl de kernel correct was geladen.

Dat is weer zo'n nadeel van die hardware fabrikanten die weer wat nieuws verzinnen, maar zoals gebruikelijk geen rekening houden of dit consequenties voor Linux-distributies heeft.

Misschien kan jij Frans lezen maar ik heb in mijn eerste bericht een oplossing gezien van Franse collega, maar dat ook geprobeerd, maar het lukte ook niet. Moet wel zeggen dat ik niet goed begrijp waarin hij zegt wanneer je de "e" moet intypen.

Probeer mensen aan het "linuxen"' te krijgen maar dit soort geintjes weerhoudt veel mensen!! Maar......hardware-producenten??

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/31, 02:15:43 »
"Cannot relocate region 3 of device" geeft 0 hits op Google.
Ben je zeker dat dit de exacte error is, of zou het iets kunnen zijn zoals "Cannot allocate region 3 of device 0000:00:00.0" ?
Dit geeft alvast hits in Google:

http://www.google.be/search?hs=Z7E&hl=nl&client=firefox&rls=org.mozilla%3Anl%3Aunofficial&q=%22cannot+allocate+region+*+of+device%22&btnG=Zoeken&meta=

PS: als je 1 minuutje wacht, start hij dan toch op, of start hij gewoon helemaal niet op en blijft hij volledig vastzitten?

En is dit bij een laptop of een pc ?

en wat Frans betreft: un petit peu :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/31, 13:47:39 »
Profox bedankt voor deze tip;

Zal vanavond dit proberen. Word wel hier moedeloos van.

Nou het rare is Ubuntu start op met mededeling drivers te zoeken, maar blijft gewoon stil staan!! Maar ik zal dan wel wachten. Een kwartier of zo.

Ik ga ook nog Suse 10.1 uitproberen kijken of deze start. Dit is een gekochte distributie.

Start wel op via boot manager Acronis (=hard disk manager for partitioning) (versie 10), maar dit heeft volgens mij niets te doen met de BUG, omdat PC eerst de gegevens volgens mij in RAM-geheugen opslaat.

Ik vind dit allemaal drie keer niks dit gevlooi; het wordt tijd dat hardware fabrikanten internationaal verplicht worden gesteld dat ieder systeem normaal functioneert en zo nodig informatie levert indien aanpassing configuratie bij bepaald Ooperatie systeem danook wordt gemeld. Het is allemaal gemaakt voor die ................ Microsoft (puntje zeg ik niet vanwege de gewaardeerde vrouwelijke collegae)

Maar goed we geven de moed niet op. Misschien moet ik de bios aanpassen dat lijkt mij voor de meest handliggend maar hoe......................?

In ieder geval staat officieel deze bug nog open bij Ubuntu internationaal!!

groetjes
frans

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/31, 15:45:39 »
Er zijn tegenwoordig fabrikanten die computersystemen leveren die erg goed op linux werken. Kijk bijvoorbeeld naar bedrijven zoals System76 of Ikbenstil.nl :) (respect voor deze 2 bedrijven)

Ik weet niet wat Acronis precies komt doen? Kan je in je BIOS niet gewoon instellen om op te starten (booten) vanaf CD-ROM en dan werken zonder die Acronis?

Wat je nog kan proberen is
1. een BIOS update zoeken voor jouw moederbord/laptop
2. je BIOS resetten in de BIOS Setup
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/31, 22:26:53 »
beste profox,

Dit is de eerste keer dat ik zo iets mee maak. Ik heb al linux Suse vanaf versie 9.1 op machines gedraaid.

Ik heb altijd met Hard-disk managers gewerkt (partition magic en nu met acronis). Dat is in principe geen probleem

Cd-rom start gewoon alleen linux komt met deze bug. Het is niet een kwestie van niet starten cd-rom, die start wel maar linux geeft een bug aan (bug 8254)

Ik vind het in ieder geval heel fijn dat je me probeert te helpen. Denk dat ik de computer gewoon terug breng. Hij is nog niet zo oud en zeg gewoon dat ie niet functioneert op linux. Ben er zo klaar mee. Hij hoort gewoon te functioneren. Het is aan de producent en niet aan mij dit probleem.

Denk dat het tijd wordt om eens proefprocedures te starten tegen dit soort hardware bedrijven! Machines zijn meestal niet duurder dan zo'n rond hooguit 1300 euro, zodat kantonrechter bevoegd is om van de zaak kennis te nemen met daarbij komend voordeel dat niet in beroep kan worden gegaan; dit is het geval tot

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/31, 22:47:13 »
Citaat van: frans van der star
Denk dat ik de computer gewoon terug breng. Hij is nog niet zo oud en zeg gewoon dat ie niet functioneert op linux. Ben er zo klaar mee. Hij hoort gewoon te functioneren. Het is aan de producent en niet aan mij dit probleem.
Dan mag ik hopen dat het jou wel lukt om de pc terug te geven. Mij is het niet gelukt met een laptop. Ik kon praten als Brugman, het hielp niet. Dan moet je er maar Windows opzetten. Daar is hij voor gemaakt. Ik word weer boos als ik er aan denk.

Ik hou niet van oneerlijkheid, maar misschien kun je beter een goeie smoes verzinnen en anders succes ermee.

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/31, 23:24:55 »
Beste Saamelainen,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Als je Linux een doorgaans gebruikelijk systeem kan noemen (dat moet zich juridisch nog uitwijzen misschien) dan mag je redelijker- en billijkerwijs verwachten gezien de prijs en de eigenschappen van de computer dat deze moet functioneren onder linux zeker als andere machines wel functioneren. Bijvoorbeeld APPLE is hierop niet van toepassing, die heeft haar of zijn eigen bedoeling.

Nou als de Postkantoren voor betalingen en verzendingen van Linux gebruik maken dan mag je ervan uitgaan dat Linux een gebruikelijk systeem is. En zo zijn meer argumenten op te noemen. Dus dit is dan de smoes, maar voor mij geen smoes maar gewoon realiteit. Een systeem moet functioneren op doorgaans gebruikelijke software dat is de zaak niets meer en niets minder; het dispuut kan zijn "'gebruikelijke software"

groetjes
frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/31, 23:31:52 »
Beste Saamelainen

Vervolg:

Waarop de producent kan antwoorden in zijn verweer dat de software-leverancier op zijn beurt kwaliteit moetl leveren. Dus de kip en het ei verhaal.

Weet jij wie de kip is en wie het ei. Simpel de kip is linux, want het ei in casu de pc, die op de markt wordt gebracht is later in de tijd.

Of niet soms?

Honi qui mal y pense

groetjes
frans

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/31, 23:41:39 »
Ik ben het helemaal met je eens dat alles gewoon werken moet, ongeacht het besturingssysteem. De realiteit is anders en recht is krom. Hopelijk komen je spullen niet van Expert. Vergeet het dan maar.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/01, 00:06:20 »
Bij Medion en Acer kreeg ik ook gewoon bericht teruggestuurd:
"onze computers zijn voor microsoft windows xp ontworpen en wij ondersteunen alleen microsoft windows xp"

Will they never learn ?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/01, 03:05:54 »
@Saamelainen
Citaat
Dan moet je er maar Windows opzetten. Daar is hij voor gemaakt.
Stond dit letterlijk in de gebruiksaanwijzing van die laptop ??
Dat hij dus enkel geschikt is voor windows ??
Zonee dan neemt die vent hem gewoon teurg bij mij hoor ??

kom nou toch ff.
zal ff lekker worden ?
....
Mijn Corel Wordperfect loopt aldoor vast op deze pc.
Ow daar is uw pc niet geschikt voor , U moet MS Office kopen die werkt wel op uw pc.
.........
wat een argument zeg.
ja srry dan ontplof ik meteen.

@frans van der star
Ik kan er helemaal naast zitten ??
Maar ik heb nu diverse malen meegemaakt dat een install niet lukte of achteraf dat Ubuntu vreemd werkte (denk aan de gevoerde taal) en dit allemaal omdat de cd waar Ubuntu op gebrand was niet 100% was.
Het opnieuw branden of mijn eigen cd gebruiken loste ineens alle problemen op en het resultaat was een goede stabiele Ubuntu installatie.

Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan het feit dat veel mensen rare problemen hebben alleen maar hierdoor.
Erg lastig want het is niet te traceren waar de fout nu precies zit of te traceren waardoor het nu word veroorzaakt.

Tis misschien wel de moeite waard om er nog een cd aan te wagen.
Nix doen op die pc en zo langzaam mogelijk branden.
kosten 40 cent en 15 minuten werk.
anders dan naar de winkel rijden en jezelf uren lang opwinden. :P

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/01, 08:17:30 »
Ik ben hier op dit forum destijds binnen komen vallen met mijn laptopproblemen. In het kort:
Mijn man had een Siemens Amilo L 1300 waarop Ubuntu probleemloos geinstalleerd was. Ik wilde er ook zo een om op te stunten. De verkoper van Expert had er een voor mij die net iets sneller was en wat meer geheugen had. Ik vertelde hem dat er Linux op moest en dat ik er zeker van wilde zijn dat er dezelfde onderdelen in zaten. Jawel, het was precies dezelfde, alleen wat sneller, zei hij.

Veel narigheid mee gehad. Kapotte geheugenmodule, zodat er niets meer op te installeren was, zelfs Windows niet. En toen deze vervangen was kon ik er nog niets mee. Na veel speurwerk kwam ik er achter dat deze Amilo van een andere serie was, namelijk L 1310. Daar zat een andere graphic controller in, ATI Radeon Xpress 200, en dat bleek de boosdoener. Ik ben nooit door de installatie heen gekomen. Zeker 25 keer geprobeerd met allerlei CD's.

De verkoper heeft mij nota bene door zijn ondeskundigheid verkeerd voorgelicht. Ik moest maar zelf bij de fabrikant een oplossing zien te vinden. Expert is als het ware alleen maar een wederverkoper heeft hij letterlijk tegen mij gezegd. Dus zodra je portemonnee geleegd is is het over en uit.

Nu heeft onze dochter de Amilo met Windows erop en ik ben gelukkig met mijn Dell. Ik ben het 100% eens met Frans. Het moet gewoon werken. Punt.

Excuseer me voor mijn boosheid. Frans, ik hoop dat je meer succes hebt dan ik. Vandaar mijn voorstel om een goede smoes te verzinnen.

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/01, 08:48:43 »
Ik zie nu dat we allebei te maken hebben met ATI Radeon (Xpress) 200.

Offline Soul-Sing

  • Lid
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/01, 10:37:53 »
Citaat
Bij Medion en Acer kreeg ik ook gewoon bericht teruggestuurd:
mijn medion van 3,5 jaar vreet zowat alle distro's. sterker nog
die aldi computer is zoo snel geworden op linux! :D


frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #20 Gepost op: 2006/09/02, 01:41:16 »
Beste mensen,

Allereerst hartelijk bedankt voor de reactie. Mag hier verwijzen dat de importeur in deze zaak aansprakelijk is en we hebben het hier over consumentenkoop. Als er niet staat in de gebruiksaanwijzing dat de pc of op de pc zelf dat de pc alleen voor windows te gebruiken is en in ontkennend geval er geen beroep op aansprakelijkheid kan worden gedaan dan heb je misschien het nakijken. (wellicht zou dit nog vernietigbare voorwaarden zijn (=kan je een boom over opzetten)).

Wil in dit verband er nog op wijzen dat het kopen van garantie dat je wel eens ziet ook niet nodig is. Redelijkerwijs mag je van een pc van rond de 600 tot oneindig verwachten dat gezien de prijs en de eigenschappen van het apparaat deze zeker 2 jaar naar behoren dient te functioneren zoniet drie jaar. Dus..............deze zogenaamde door de consument gekochte garanties is goed zaken doen voor de bedrijven. die dit doen.

Advies niet meer doen geachte lezers. Gewoon even naar de deurwaarder en die maakt voor u de dagvaarding en deze wordt verder verzorgd. Vergeet niet dat zij een goede juridische opleiding hebben m.b.t. kantongerechtsprocedures (tot

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #21 Gepost op: 2006/09/02, 02:02:17 »
Beste mensen,

Nog dit als de importeur/fabrikant stelt:
1. Wij raden Microsoft aan
2. Wij ondersteunen Microsoft
3. En al dit soort lege statements (slecht Nederlands)
snijdt geen hout.

De woorden uitsluitend en alleen maar zijn dan bepalend of deze voorkomen in de gebruiksaanwijzing maar vooral ook in de aanbieding van het product.

Bij Saamelainen was duidelijk sprake van een dwaling:
1. verkoper ging er echt van uit dat de pc werkte op linux
2. koper ging hier ook van uit.
Dus allebei op het verkeer been. Gevolg: Ontbinding verkoop. Koper geld terug. Verkoper pc terug.

Toch wel leuk om proefprocedures te starten. Weer een nieuwe poot bij :UBUNTU HARDWARE LEGAL (gekheid)

Eigenlijk zouden de linux-distributeurs zich samen moeten pakken en dit aankaarten bij het Europese Hof. Dit duurt minstens 3 tot 4 jaar. Patiencen dan maar

gegroet
frans

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #22 Gepost op: 2006/09/02, 13:16:44 »
Citaat van: frans van der star
Saamelainen bedankt voor de laatste aanwijzing. Neem even een paar pilletjes en dan gaan we verder.
Van harte succes ermee. Ik ken de wanhoop. Ik hoop dat je even laat weten hoe het afgelopen is.

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #23 Gepost op: 2006/09/02, 15:50:41 »
Beste Saamelainen,

Bedankt. Maar hoe gaat de procedure dan met het booten van de cd. Zoals ik al zei de kernel wordt geladen. Dan naar Ubuntu scherm met melding drivers worden geladen en dan staat hij stil.

Als je tijd en gelegenheid hebt dan hoor ik dat wel. Meld je wel ik ben een dummie op het gebied van linux!!

Nogmaals bedankt voor je moeite.

Pr. weekend
frans


Citaat van: Saamelainen
Google:

http://www.google.nl/search?q=ATI+Radeon+Xpress+200%2Bubuntu&hl=nl&hs=m3O&lr=&client=firefox&rls=org.mozilla:nl:unofficial&start=10&sa=N

Zie daar ook staan Seveas Packages:

http://seveas.imbrandon.com/dists/dapper-seveas/drivers/

Saamelainen

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #24 Gepost op: 2006/09/02, 16:18:26 »
Beste Frans,

In dit geval ben ik waarschijnlijk een veel grotere dummie dan jij. :)
Misschien kan iemand als profox of anderen daar mee helpen. Je moet in een terminal zien te geraken om die fglrx drivers te kunnen installeren en de vaste bezoekers hier weten dat ik daar echt totaal geen verstand van heb.

Spijtig... :(