Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet aansluiting Feisty Fawn  (gelezen 1361 keer)

martony

  • Gast
internet aansluiting Feisty Fawn
« Gepost op: 2007/07/01, 11:48:18 »
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd maar tot mijn grote verbazing krijg ik geen kontakt met mijn gateway, noch met het internet. Nochthans heeft de DHCP van mijn niet draadloze router (een SMC baracuda) aan mijn installatie een IP (192....)toegekend. Ik heb dan de procedure gevolgd in de helpfunktie om kontakt te krijgen met het internet, zonder resultaat. Een firewall kan ik niet vinden om deze desnoods eens uit te schakelen. Een installatie met Centos 5.0 en Suse10.1 geeft me automatisch verbinding met het internet tijdens de installatie. Hoe kan ik alsnog verbinding maken. Ik heb een kabelverbinding (Telenet) . Met dank bij voorbaat voor elke hulp !!

Groetjes

martony

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/01, 12:10:14 »
Ik heb zelf ook een kabelverbinding met telenet en bij mij werkt deze out-of-the-box.
Kijk eens bij Systeem -> beheer -> netwerk of de instellingen staan op Automatische configuratie (DHCP)
En in je terminal: ping www.google.be geeft ook niets?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

martony

  • Gast
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/01, 12:19:09 »
Ik ga dit zeker nakijken. Ik ben op dit ogenblik op een andere locatie en kan pas morgen terug aan mijn Ubuntu systeem. Bedankt voor de snelle reactie.

martony

martony

  • Gast
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/02, 16:24:27 »
Hallo Bartek,


Ik heb vandaag dit allemaal gecontroleerd en alles schijnt goed geconfigureerd te zijn. Eigenaardig is wel dat hij aangeeft dat ik netwerk verbinding heb maar ik kan toch niet inloggen op de gateway van mijn router. Pingen naar eender wat blijft onbeantwoord (behalve naar 127.0.0.1). Ik heb dan maar besloten om een nieuwe installatie uit te voeren.....met echter hetzelfde resultaat. Ik heb dan maar handmatig het netwerk ingesteld met een vast ip adres. Ook dit zonder resultaat. Ifconfig laat geen connecties zien.

Wie weet er raad ?

martony

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/02, 17:07:39 »
Heb je de router al gereset naar de fabrieksinstellingen?
In de handleiding staat wel hoe dat moet.
Als je dat gedaan hebt, zou je gewoon weer een netwerkverbinding moeten hebben.
In de handleiding staat ook hoe je je router verder moet instellen.

martony

  • Gast
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/02, 20:56:14 »
beste johan,

De router staat goed geconfigureerd. Hij werkt trouwens perfect zonder enige wijziging met w*nXP, centos 5.0 en suse10.1 . Bij deze twee laatste linux- installatie werd het internet automatisch geconfigureerd tijdens de installatie. Dus ik vermoed dat het probleem echt niet bij de hardware config ligt, maar wel bij de software instellingen. Wie heeft hier ervaring mee ? Ik heb verder in dit forum rondgeneusd en het een en het ander geprobeerd, echter zonder positief resultaat. Ik heb om alle "essays" uit wissen een volledig nieuwe installatie geplaatst en wacht hier op de juiste tip.

In ieder geval mijn dank voor de moeite

martony

martony

  • Gast
internet aansluiting Feisty Fawn
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/04, 18:09:43 »
nog iemand enig idee hoe ik dat uiteindelijk voor mekaar kan krijgen ?

met dank

martony