Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)  (gelezen 1106 keer)

Offline 10o

  • Lid
gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Gepost op: 2009/06/15, 22:01:32 »
Beste forumleden,

Ik werk veel met gFTP, maar sinds de overstap naar Jaunty (?), knalt gFTP er (té) vaak uit tijdens upload-processen of als ik mappen verwijder op de server...
Hebben jullie ook deze ervaringen?

Groet,
10o
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/16, 00:18:10 »
Ik heb niet veel ervaring met gFTP, maar ik kan wel vertellen dat ik FileZilla vaker gebruikt heb. En dat die het ook prima deed :)
Je kan ook via Locaties een FTP-verbinding maken trouwens.

Offline 10o

  • Lid
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/16, 14:19:31 »
Ok, ga ik proberen. FileZilla heb ik vroeger als eens gebruikt. Prima programma, maar vond gFTP als losstaand programma later wel zo handig.

Daarnaast worden de bookmarks in gFTP zo overzichtelijk opgeslagen in de file ~/.gftp/bookmarks en zijn zo dus makkelijk mee te nemen/backuppen.
Dat wordt nu een hele rits bookmarks overzetten. :|

Via Locaties is ook heel handige methode zie ik (kende ik nog niet). Alleen vraag ik me af waar deze bookmarks (+inloggegevens) opgeslagen worden, zodat ze net zo makkelijk mee te nemen/backuppen zijn.  ???
Onder ~/.nautilus/metafiles staan wel wat .xml bestanden, maar dat is alleen een verwijzing.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 14:23:39 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/16, 14:28:01 »
De logingegevens worden in de keyring opgeslagen als het goed is.
De keyring is hier te vinden: .gnome2/keyrings
Let op dat hier dus ook andere loginnamen en wachtwoorden kunnen staan, bijvoorbeeld van je MSN of gpg-key (als je die hebt).
De keyring kan je ook beheren via Toepassingen>Hulpmiddelen>Wachtwoorden (ofzo, ik gebruik Ubuntu in het Engels).

De instellingen van FileZilla komen terecht in de .filezilla map.

Offline 10o

  • Lid
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/16, 14:50:48 »
Dank voor de reactie Johan,

Ik heb me vooralsnog even gestort op de mogelijkheden van Locaties. Als de bookmarks eenmaal aangemaakt zijn is het natuurlijk erg handig om rechtstreeks vanuit Nautilus aan de slag te gaan.

Het bestand .gnome2/keyrings kan ik niet leesbaar openen en derhalve is het nog onmogelijk om vanuit dat bestand (alleen) mijn ingevoerde bookmarks te kopiëren bij transport/upgrade. Wat ik verder nog meeneem vanuit dat bestand is mij nog een raadsel.

Heb nog even gekeken onder Systeem > Voorkeuren en Systeem > Beheer, maar kan nog niets vinden i.r.t. de zgn. keyrings, behalve Authorizations of Encryptie en Sleutelbossen. Maar wat daar de bedoeling van is  ???

Kortom the question remains: Hoe kan ik mijn (FTP-)bookmarks incl. inloggegevens (te zien in de linkerkolom van Bestandsbeheer) kopiëren/backuppen voor (her)gebruik elders of na upgrade Ubuntu?
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/16, 15:34:11 »
Het zit niet onder Systeem>Beheer, maar onder Toepassingen>Hulpmiddelen>Wachtwoorden en sleutels.
(Al kan het zijn dat je daarvoor eerst een extra programma moet installeren. Zoek even op Seahorse in Synaptic).

Die keyring is versleuteld, dus is het normaal dat je niet zomaar je gegevens kan kopiëren. Dat is gewoon een beveiliging. Ik weet het niet helemaal zeker, maar als het goed is kan je die keyring wel exporteren vanuit het eerder genoemde programma. Kan dit niet, dan zou je de hele keyring map mee kunnen nemen naar een andere installatie.
Let er dan wel op dat niet alleen je FTP-bookmarks meegenomen worden, maar ook bijv. de wachtwoorden voor wifi, als je dat hebt.

Offline lizardman

  • Lid
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/16, 15:42:46 »
Voor de volledigheid kan ik melden dat Gftp(2.0.18-17ubuntu1) in Jaunty32 ook om de haverklap eruit  vliegt.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 15:45:28 door lizardman »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline 10o

  • Lid
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/16, 18:12:32 »
'Goed' om te weten dat het niet aan de 64-bit ligt. Vreemd dat-ie (gFTP 2.0.18) onder Jaunty ineens zo onstabiel is. Is natuurlijk geen doen bij het onderhouden van websites...

De optie Exporteren... blijft in Seahorse - wat ik ook selecteer/probeer - onbruikbaar  ???

Nu blijft de vraag hoe ik langs deze route straks bij een Ubuntu upgrade/herinstallatie alle bookmarks en login-gegevens het makkelijkst meeneem...

Gaat dat lukken met de mappen ~/.gnome2/keyrings (met daarin login.keyrings) en de map ~/.nautilus/metafiles (met daarin de xml-bestanden)?

Edit: Ik zie dat op www.gftp.org een versie 2.0.19-1 staat. Ga ik eens mee pielen.
Edit 2: Helaas... geen 64-bits versie...
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 18:16:44 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/16, 20:00:58 »
Als het om FileZilla gaat kan je de de hele map .filezilla meenemen. Lijkt me makkelijk genoeg :)

Die keyring is lastiger ja. Maar met het kopiëren van de mappen die jij noemt kom je er wel als het goed is.