Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)  (gelezen 1106 keer)

Offline 10o

  • Lid
gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Gepost op: 2009/06/15, 22:01:32 »
Beste forumleden,

Ik werk veel met gFTP, maar sinds de overstap naar Jaunty (?), knalt gFTP er (té) vaak uit tijdens upload-processen of als ik mappen verwijder op de server...
Hebben jullie ook deze ervaringen?

Groet,
10o
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/16, 00:18:10 »
Ik heb niet veel ervaring met gFTP, maar ik kan wel vertellen dat ik FileZilla vaker gebruikt heb. En dat die het ook prima deed :)
Je kan ook via Locaties een FTP-verbinding maken trouwens.

Offline 10o

  • Lid
Re: gFTP crasht vaak (Jaunty 64)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/16, 14:19:31 »
Ok, ga ik proberen. FileZilla heb ik vroeger als eens gebruikt. Prima programma, maar vond gFTP als losstaand programma later wel zo handig.

Daarnaast worden de bookmarks in gFTP zo overzichtelijk opgeslagen in de file ~/.gftp/bookmarks en zijn zo dus makkelijk mee te nemen/backuppen.
Dat wordt nu een hele rits bookmarks overzetten. :|

Via Locaties is ook heel handige methode zie ik (kende ik nog niet). Alleen vraag ik me af waar deze bookmarks (+inloggegevens) opgeslagen worden, zodat ze net zo makkelijk mee te nemen/backuppen zijn.  ???
Onder ~/.nautilus/metafiles staan wel wat .xml bestanden, maar dat is alleen een verwijzing.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 14:23:39 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk