Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung Galaxy Apollo  (gelezen 10098 keer)

Offline caruda

  • Lid
Samsung Galaxy Apollo
« Gepost op: 2010/09/26, 15:32:00 »
Hallo beste mensen,
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik ben pas in het bezit van een mobiel de Samsung Galaxy Apollo, als ik deze aansluit via de usb van mijn laptop waar ik Ubuntu heb opstaan ziet die hem niet.
Ik heb Bitpim, Wammu en telfoonbeheer geinstalleerd maar geen ervan kan mijn mobiel decteren of uitlezen.
Wat zie ik over mijj hoofd?
In Synaptic heb ik gezocht naar Samsung en kon helaas niks vinden.
Gebruik ik misschien de verkeerde programma's?
Wie kan mij helpen of heeft tips voor me.
Alvast bedankt.
MVG ;)

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/26, 21:41:13 »
Probeer hem eens aan te koppelen als Diskdrive, herkent Ubuntu hem dan wel?

Offline caruda

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/26, 21:55:40 »
Als ik de optie mediaplayer pak dan wel

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/26, 22:03:02 »
Lost dat het probleem op? :)

Offline caruda

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/27, 19:52:25 »
Nee niet echt wil deze graag samen met het programma Bitpim gebruiken om dan via de laptop mijn agenda en zo te beheren en hier mee te werken.
Maar dit programma vindt mijn mobieltje helaas niet.
Krijg er hoofdpijn van!
Wie kan mij helpen?
mvg
 ;)

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/27, 20:58:12 »
Heb je al geprobeerd met Evolution te synchroniseren? Veel mensen zeggen dat dat ook werkt.
En aangezien de Galaxy Apollo Android draait, kun je evt. ook met Google synchroniseren en dan de kalender van Evolution instellen om te syncroniseren met Google Calendar :)

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/28, 13:29:35 »
Voor alle duidelijkheid, ik heb hier geen verstand van he.
Maar volgens mij kan dit maar een paar dingen betekenen, zoals:

1) Deze samsung gsm werkt enkel met de bijgeleverde software,
    of software van de samsung support website.

2) De gsm weigert samen te werken met een ander OS,
    volgens mij werkt het alleen maar op nen Windows/Mac

3) Het zal waarschijnlijk een Windows/Mac driver nodig hebben om de gsm te detecteren.
    Ik heb juist hetzelfde voor met mijn Canon scanner (op ubuntu).

De oplossing zou volgens mij zijn:
Draai deze Windows programma's in WineHQ, als er eventueel een driver nodig is
moet dit ook in WineHQ gedraaid worden.   :D

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/01, 23:04:52 »
Hallo beste mensen,
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik ben pas in het bezit van een mobiel de Samsung Galaxy Apollo, als ik deze aansluit via de usb van mijn laptop waar ik Ubuntu heb opstaan ziet die hem niet.
Ik heb Bitpim, Wammu en telfoonbeheer geinstalleerd maar geen ervan kan mijn mobiel decteren of uitlezen.
Wat zie ik over mijj hoofd?
In Synaptic heb ik gezocht naar Samsung en kon helaas niks vinden.
Gebruik ik misschien de verkeerde programma's?
Wie kan mij helpen of heeft tips voor me.
Alvast bedankt.
MVG ;)

Wat soms ook kan zijn is dat je een instelling op je toestel moet wijzigen. Ik bedoel hiermee dat er ergens een setting voor verbindingen kan staan waar je je toestel moet instellen voor een connectie met een pc. Er zoud an iets moeten stan in de trant van: "Connect to PC" of "PC connection" o.i.d.
kan je daar es naar kijken? Ik weet dat ik iemand hiermee geholpen hebt die ook geen verbinding met zijn toestel kon maken onder Ubuntu en het bleek een dergelijke setting te zijn.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline koebel

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/14, 20:44:12 »
Hallo heb op een Engelse site iets gevonden. Ga naar applicaties-instellingen-toepassingen-ontwikkeling. Je krijgt dan " USB fouten
opsporen ".Vink dat aan en de telefoon ( Galaxy i9000 van Samsung ) wordt gezien door de pc. Maar nu is er nog een probleem. Je kunt
de icoontjes van de Galaxy niet activeren. Dus ergens ontbreekt er nog iets. Hopenlijk is er een wizkid onder ons die nu verder kan
zoeken. Er is in ieder geval leven in de brouwerij. Gr. Ton

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/14, 22:44:39 »
Hallo, misschien heb je hier iets aan. Ik heb onlangs een 'Hello Kitty'-telefoon voor mijn dochter gekocht, ook van Samsung. Natuurlijk wou het kreng zich niet aan Ubuntu bekendmaken. Ik zeg 'natuurlijk', want enkele maanden eerder hadden we ook een Hello Kitty mp3 van Samsung gekocht, voor mijn andere dochter. Dat ding kreeg ik in Ubuntu niet aan de gang en die hebben we dus maar geruild voor een Philips die het wel zonder problemen deed onder Ubuntu. Aan dit laatste had ik niet gedacht toen we de telefoon kochten, een telefoon is een telefoon en dat heeft toch niets met een bepaald besturingssysteem te maken?

Maar goed, in de handleiding van de mobiel staat wel 'duidelijk' in hele kleine letters aangegeven dat dit apparaat alleen werkt met Windows, niet met Mac (dus laat staan met Linux). Van alles geprobeerd, XP (sp0) in VirtualBox, Wine geïnstalleerd, maar niets hielp.

Toen vond ik de volgende oplossing. Installeer VirtualBox. Maak een virtuele machine aan met Windows XP SP3. Start die. Steek je Samsung in de usb-poort (nu ja, je begrijpt me wel), dan wordt er nieuwe hardware gevonden, drivers zoeken etc, dan komt je telefoon in beeld. Nu de VM weer uitschakelen en terug naar Ubuntu. USB-kabel uit de telefoon, dan weer terug erin, en zodra het scherm oplicht vraagt-ie welke verbindingsmodus hij moet gebruiken. Hier moet je kiezen voor iets als 'USB mass storage' als ik het me goed herinner, de onderste optie van de drie in elk geval, en na een paar seconden verschijnt de telefoon in Nautilus als een externe schijf, zoals het hoort. Of je zo ook adressen kunt synchroniseren - geen flauw idee, hier ging het erom muziek naar de mobiel te kopiëren en foto's en video's van de mobiel naar Ubuntu te kopiëren. Dit laatste werkt uitstekend.

Vraag is waarom deze Samsung-mobiel per se één keer Windows nodig heeft om zich in Ubuntu te laten vertonen? Iets met DRM en serienummers wellicht...?

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet, Paul.

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/15, 14:13:06 »
Euh, dat is een Android-telefoon. Het is helemaal niet de bedoeling dat je die synchroniseert via USB. Android synchroniseert via het internet. Je voegt je Google Calendar toe aan Evolution, of welk programma je daar ook voor wilt gebruiken, en klaar. of je gaat naar http://calendar.google.com.

Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/18, 17:11:41 »
Klopt, maar je wil wel MP3's op je telefoon kunnen plaatsen, in ieder geval, mijn geval. Toch?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/08, 20:53:11 »
Een draadje zonder oplossing. Ik zit hier ook met zo een plastieken Samsung Galaxy Apollo in mijn handen. Het ding draait Android, dus je zou denken dat je probleemloos de sd kaart kan aankoppenen om muziek op de sd kaart te plaatsen. Is er ondertussen iemand die daarin geslaagd is?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/08, 21:13:18 »
Als er nog mensen zijn met het probleem: het is een kwestie van RTF: Read the F**cking Manual.

Het gaat dus zoals Nomko zei, maar alleen moet je het weten zitten (zonder handleiding had ik het nooit gevonden!)

Instellingen oproepen, Over het toestel - USB-instellingen, daar "Massaopslag" selecteren.

Dan gedraagt de Samsung zich als een externe schijf. Aankoppelen, in notificatiepaneel kiezen voor "aankoppelen", en hij verschijnt in nautilus.

Afkoppelen: eerst in nautilus, dan nog eens via het notificatiepaneel.

Daaaag, Windows!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung Galaxy Apollo
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/08, 21:21:14 »
Bij mij werkt het gewoon.
Ik kan muziek en afbeeldingen op mijn Galaxy S plaatsen en zo in Ubuntu.
Om het systeem te updaten gebruik ik Windows maar van de rest gebruik in Ubuntu om alles er op te zetten.
Gebruikers synchroniseer ik via mijn Gmail account online. Komt geen pc aan te pas net als mijn agenda.
Ik heb niets in hoeven stellen dus ik zou niet weten hoe en wat.