Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wel verbinding bedraad, niet wireless [OPGELOST]  (gelezen 1690 keer)

wel verbinding bedraad, niet wireless [OPGELOST]
« Gepost op: 2013/11/16, 07:55:42 »
Ik heb inmiddels nieuwe hardware en alles opnieuw geinstalleerd.
Inmiddels werkt alles weer.

Bedankt voor het mee denken.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/30, 11:40:56 door Mustangman1966 »
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline jan11000

  • Lid
Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/16, 07:59:07 »
Misschien internet via de kabel uitzetten.
Je kan niet van 2 kanten internet krijgen.

Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/16, 08:14:30 »
Misschien internet via de kabel uitzetten.
Je kan niet van 2 kanten internet krijgen.

Ik heb de server opgestart zonder lan, dus draaid alleen op wifi, maar dat werkt ook niet.
Of bedoel je dat niet.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline softbart

  • Lid
Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/16, 09:43:41 »
Hoe is de DNS geregeld?

groet,

Theo

Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/16, 09:48:44 »
Hoe is de DNS geregeld?

groet,

Theo

Hoe bedoel je?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline jan11000

  • Lid
Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/16, 16:37:03 »
Wat heb je nu voor ip nummers op de server?
De lan?
De wifi?

Offline Nollie

  • Lid
Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/20, 12:35:17 »
Welke driver heeft die Broadcom ? Realtek 8192CU ?

Die heeft mijn TP-link ook. Met kernel 3.12 heb ik nu eindelijk wifi. Zie upubuntu.com.

Dus misschien moet je een paar kernels omhoog. Zie uname_r in terminal
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/22, 10:09:24 »
Welke driver heeft die Broadcom ? Realtek 8192CU ?

Die heeft mijn TP-link ook. Met kernel 3.12 heb ik nu eindelijk wifi. Zie upubuntu.com.

Dus misschien moet je een paar kernels omhoog. Zie uname_r in terminal

Ik heb een Broadcom, maar helaas is mijn hd gecrashed, maar vanavond kan ik van een vriend een andere systeem halen.
Dit zijn de specificaties die het systeem heeft:
- Intel Q6600 quad-core 2,9Ghz
- 4GB DDR2 5400 Geheugen
- 250 Serial ata Maxtor HDD 7200 RPM
- Nvidia 320 1GB GD2 Ram

64 bit rdy & WIN7 Compatible

Ik ben nog aan het twijfelen of dat ik hier Ubuntu 13.10 op zet of dat ik op deze Ubuntu server 12.04.3 opzet.
Ik zit ook de mogelijkheden te bekijken om vanaf Ubuntu 13.10 een website en smb server te draaien.
αΊ‚at zouden jullie doen?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/22, 14:13:56 »
Het ligt er denk ik aan hoe belangrijk die webserver en sambaserver voor je is, en hoe zwaar die belast gaat worden. Het grote voordeel van de LTS-versie voor de server is dat je die nog jaren kan laten draaien zonder een upgrade te hoeven doen (m.a.w. zet je server ergens in een hoek en je hebt er geen omkijken meer naar). Voor (relatief) licht gebruik kan een webserver echter prima op hetzelfde systeem als waar je een grafische desktop gebruikt. Voor samba geldt hetzelfde. Zelfs een Raspberry Pi (veeel zwakker dan de CPU in jouw 'nieuwe' systeem) draait moeiteloos Samba en bijvoorbeeld Nginx (een webserver). Qua performance gaat het dus prima samen met desktopgebruik tenzij je de server zwaar wil gaan belasten. Voordeel van de grafische desktop is dat je de nodige serverpakketjes gewoon kunt installeren met grafische pakketbeheerders en bijvoorbeeld Gedit kan gebruiken om configuratiebestanden te bewerken (hoewel dat laatste ook weer via het netwerk kan zoals met SFTP vanaf een andere computer).

Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/25, 05:19:49 »
Het ligt er denk ik aan hoe belangrijk die webserver en sambaserver voor je is, en hoe zwaar die belast gaat worden. Het grote voordeel van de LTS-versie voor de server is dat je die nog jaren kan laten draaien zonder een upgrade te hoeven doen (m.a.w. zet je server ergens in een hoek en je hebt er geen omkijken meer naar). Voor (relatief) licht gebruik kan een webserver echter prima op hetzelfde systeem als waar je een grafische desktop gebruikt. Voor samba geldt hetzelfde. Zelfs een Raspberry Pi (veeel zwakker dan de CPU in jouw 'nieuwe' systeem) draait moeiteloos Samba en bijvoorbeeld Nginx (een webserver). Qua performance gaat het dus prima samen met desktopgebruik tenzij je de server zwaar wil gaan belasten. Voordeel van de grafische desktop is dat je de nodige serverpakketjes gewoon kunt installeren met grafische pakketbeheerders en bijvoorbeeld Gedit kan gebruiken om configuratiebestanden te bewerken (hoewel dat laatste ook weer via het netwerk kan zoals met SFTP vanaf een andere computer).

Thnx, maar ik denk dat ik er een grafische desktop op zet en hem hoofdzakelijk als server ga gebruiken en alleen voor nood nog andere dingen mee doe.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline heir4c

  • Lid
Re: wel verbinding bedraad, niet wireless
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/29, 19:25:35 »
Zet er dan de 12.04 LTS server versie op en installeer daar dan een lichte desktop manager op.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu