Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instabiel Systeem???  (gelezen 1060 keer)

Polleke

  • Gast
Instabiel Systeem???
« Gepost op: 2007/04/01, 09:30:38 »
Hoi...

Ik heb nogal wat issues met mijn Kubuntu Edgy! Hij doet niet meteen wat ik zeg bijvoorbeeld... dit klinkt heel stom, maar bijvoorbeeld mijn netwerkmanager slaat mijn gegevens bijvoorbeeld niet op. Dus ik kan geen automatische verbinding maken met draadloos internet.

Als ik mijn systeem instellingen wil veranderen, krijg ik vaak een grijs scherm, dan moet ik dat weer afsluiten en dan weer opnieuw openen en dan doet ie t wel. Sommige applicaties start ik op dan vraagt ie om mijn wachtwoord, maar vervolgens start de applicatie niet....

is dit nou een instabiel systeem??? Of zijn dit bekende fouten in Kubuntu...???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instabiel Systeem???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/01, 11:21:46 »
Tip: Steek er niet teveel tijd en moeite in: over 18 dagen komt Feisty Fawn uit, die wil je zeker hebben! Onder andere zit daar network manager standaard in. En de volledige infrastructuur voor de knallende grafische effecten van Beryl! Enzovoorts, enzovoorts....  :-)

Zelfs de bèta van Feisty, die je nu al kunt binnenhalen, vind ik al beter dan Edgy. Idee?

Let op: CD branden op lage snelheid, op 12 x of zo, hooguit halve snelheid. Zo voorkom je brandfouten; de volgepropte Ubuntu LiveCD is daar heel gevoelig voor.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Instabiel Systeem???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/01, 15:58:39 »
Dit zou kunnen komen doordat je de verkeerde drivers voor je videokaart gebruikt.
Wat is het merk en type van je videokaart, en wat is de inhoud van /etc/X11/xorg.conf ?

Hoe het precies zit met je Wi-Fi weet ik niet.
Ik gebruik Ubuntu, en daar werkt het wel.

Polleke

  • Gast
Instabiel Systeem???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/02, 11:16:32 »
Hoi,

Ik ga inderdaad wachten op Feisty... dat lijkt me het makkelijkst, zal deze al gelijk werken met broadcom, of moet ik dan weer met Ndiswrapper aan de slag?

Gr