Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trash op USB  (gelezen 560 keer)

Trash op USB
« Gepost op: 2020/08/06, 14:43:00 »
In de trash op de USB zit 123GB aan vuilnis, maar die kan ik niet legen, dat is ook de foutmelding.
Eigenlijk begrijp ik niet wat die trash daar doet en bestanden niet direct gewist worden. Nu moet ik de stick eerst weer formatteren om hem schoon te krijgen. Kan dat niet anders?
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

JorisC

  • Gast
Re: Trash op USB
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/06, 16:36:04 »
Jij hebt 128 GB van de USB  naar de trash willen verplaatsen wat niet gelukt is omdat er geen genoeg ruimte is in je trash .
Lukt het om de bestanden terug te zetten  ? En dan kiezen voor onmiddelijk verwijderen zonder eerst naar de trash te verplaatsen .
« Laatst bewerkt op: 2020/08/06, 16:38:29 door JorisC »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Trash op USB
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/06, 16:46:31 »
Gelijk volledig verwijderen is shift+del.
Wanneer ik een USB-stick in prik, dan wordt de trash zichtbaar in de "gewone" prullenmand.
Daar kan ik ze dan ook op de gewone manier verwijderen, door de prullenbak te legen.
Een andere methode is, om de map .trash als superuser te verwijderen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Trash op USB
« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/06, 17:42:17 »
Jij hebt 128 GB van de USB  naar de trash willen verplaatsen wat niet gelukt is omdat er geen genoeg ruimte is in je trash .
Lukt het om de bestanden terug te zetten  ? En dan kiezen voor onmiddelijk verwijderen zonder eerst naar de trash te verplaatsen .

Nee, de stick is leeg en ik zag alleen de 'trash' map. De stick is inmiddels geformatteerd dus trash is ook weg.
Ik hoop in voorkomende gevallen shift+del te kunnen onthouden.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Trash op USB
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/20, 14:12:05 »
Heb ik al zolang ik linux heb. Op usb sticks en met allerhande (camera en telefoon) kaartjes ook.
Ik zet verborgen bestanden altijd zichtbaar en verwijder gewoon de trash.

Schijnt al een langdurig bestaand probleempje te zijn, dus verwijder ik het altijd maar handmatig.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore