Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: deinstalleren  (gelezen 7892 keer)

Gast

  • Gast
deinstalleren
« Gepost op: 2006/08/20, 14:14:40 »
Ik wil graag ubuntu van mijn computer verwijderen wie kan mij helpen.
AUB stap voor stap uitleg

Xano

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/20, 14:16:00 »
Waarom wil je het verwijderen?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
deinstalleren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/20, 14:19:49 »
Als je windows in de plaats wilt installeren, smijt je je windows cd in de computer en daar kan je met de partitiebeheerder ubuntu helemaal verwijderen en windows in de plaats installeren.

Maar ik weet niet waar je precies naartoe wilt. Ubuntu verwijderen op een bestaand dualboot systeem of wat precies?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Dave

  • Lid
deinstalleren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/21, 10:49:32 »
ieder heeft zo het recht op een dwaling :-)

Offline mcgyver

  • Lid
deinstalleren
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/21, 18:41:44 »
Citaat van: marcel
Ik wil graag ubuntu van mijn computer verwijderen wie kan mij helpen.
AUB stap voor stap uitleg
Ga in windows naar schijfbeheer (start, configuratiescherm. etc). Ga op de desbetreffende partities staan (zullen wel "onbekend bestandssysteem" heten) en formatteer ze.

Hoop je over 2 jaar weer terug te zien, als je een nieuwe pc en windows vista en office vista en nero 2008 en ... en... moet kopen (of het net afstruint naar cracks). Ik zal je even vriendelijk blijven helpen.

Ik bedoel het niet honend hoor, ik heb het ook gedaan. Ben er moe van om geld aan een multimiljardair te geven of steeds weer cracks te gebruiken. Maakt MS weer een gat dicht, ik weer andere crack opzoeken. Toen kocht ik legale versies. Maar dat gaf vaak virussen, notabene MET firewall en OFFICIELE betaalde Norton System Works. Maar ook dat is niet genoeg voor de heren. Om de zoveel tijd MOET er weer een nieuwe banaan in onze kont. Vista dus, en weer wil BIG BILL (ha, dat is een goeie, Microsoft, the company that brings you BIG BILL$) zijn hand in mijn portemonnee steken. Dan maar Linux.

de_D

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/21, 19:32:53 »
en dat niet alleen, Linux werkt veel prettiger!!! Linux is gewoon beter dus houd het gewoon bij Ubuntu Marcel!

deinstalleren
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/21, 19:38:40 »
Citaat van: de_D
en dat niet alleen, Linux werkt veel prettiger!!! Linux is gewoon beter dus houd het gewoon bij Ubuntu Marcel!
daar denkt hij misschiens anders over

de_D

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/21, 19:41:42 »
was ook maar een verzoek :P

bertrik

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/21, 19:44:18 »
Laat iedereen toch lekker zijn eigen keuze maken, sommigen vinden Linux beter, andere weer Windows. En op windows kun je sowieso wel al een heleboel open-source applicaties draaien (openoffice.org bijv.)

budster

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/21, 19:47:00 »
Citaat van: marcel
Ik wil graag ubuntu van mijn computer verwijderen wie kan mij helpen.
AUB stap voor stap uitleg
Je hebt windows verkeerd geschreven, er staat nu ubuntu

Offline mcgyver

  • Lid
deinstalleren
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/21, 19:48:03 »
Over smaak valt niet te twisten, daarom heb ik ook netjes uitgelegd hoe hij ons kon verlaten. Over geld valt wel te twisten, sterker nog, alle twisten gaan over geld.

KSR

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/21, 20:10:59 »
No Gates No Bill :)

Offline Dave

  • Lid
deinstalleren
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/21, 20:31:18 »
tis ook een protest tegen de manier waarop monopolies verkregen zijn.
Daarom komt hier ook alleen amd in huis en wordt microsoft er ook uitgewerkt.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
deinstalleren
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/21, 20:41:00 »
Ik ben ook geen fan van Microsoft, maar ik laat anderen wel de keuze ;) en laat ons toegeven, het is voor sommige mensen nu eenmaal niet makkelijk om (volledig) over te stappen op linux...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

el_andalus

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #14 Gepost op: 2006/08/21, 23:36:35 »
Citaat van: profoX
Ik ben ook geen fan van Microsoft, maar ik laat anderen wel de keuze ;) en laat ons toegeven, het is voor sommige mensen nu eenmaal niet makkelijk om (volledig) over te stappen op linux...
Neen, maar zelfs voor mensen met weinig achtergrond in de wereld van de informatica is het, als ze wat rondsnuffelen en andere distributies uitproberen, duidelijk vaststelbaar dat Ubuntu een heel sterke distributie is.

Wat de openbrond software betreft die ook in de Windows wereld furore maakt en die ik mij grotendeels reeds deelachtig heb gemaakt:

Het succes van platformonafhankelijke p2p zoals limewire, of openbron browsers zoals opera of firefox, de mozilla suite, de thunderbird client,  is er gewoon omdat de rommel waar MS mee afkomt nergens naar lijkt.

Als je bv. om te surfen moet kiezen tussen IE 5.0 of firefox (met als zijn extensies - te veel en te gek om op te noemen), is de keuze h

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
deinstalleren
« Reactie #15 Gepost op: 2006/08/22, 00:19:28 »
om ff correct te zijn:

opera is geen openbron software, het is een product van een commercieel bedrijf, en hoewel de software sinds kort gratis beschikbaar is, is de software niet open source (en euh, firefox > opera, imho)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

el_andalus

  • Gast
deinstalleren
« Reactie #16 Gepost op: 2006/08/22, 00:52:18 »
Ja, come to think of it, wat je zegt zal juist zijn want vroeger had je zo van die storende banners die je bovenaan moest dulden bij Opera.

Sorry, ik dacht even omdat het gratis is dat het open bron was, aangezien alles wat onder MS betalend is geen open bron is...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
deinstalleren
« Reactie #17 Gepost op: 2006/08/22, 01:44:30 »
Citaat van: el_andalus
Ja, come to think of it, wat je zegt zal juist zijn want vroeger had je zo van die storende banners die je bovenaan moest dulden bij Opera.

Sorry, ik dacht even omdat het gratis is dat het open bron was, aangezien alles wat onder MS betalend is geen open bron is...
Niets is
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)