Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.04 server boot niet  (gelezen 1214 keer)

Offline Arie O.

  • Lid
Ubuntu 10.04 server boot niet
« Gepost op: 2011/03/06, 22:04:52 »
LS,

Na het gehele installatieproces te hebben doorlopen, werpt de server de cd uit, om te rebooten.
Echter op het moment dat Ubuntu zou moeten booten, krijg ik alleen links boven een knipperende cursor.
Ik ben een leek wat Linux betreft (installeren van Ubuntu netbook en desktop op andere computers is me wel gelukt), maar nu weet ik toch echt niet wat ik fout moet hebben gedaan.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij hier doorheen te loodsen?

Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/06, 23:55:24 »
Na enige tijd start de computer ook niet door?
Welke grafische kaart heb je erin zitten? Weet je dit niet, dan als je de live cd opstart, een terminal opent en daar lspci (eerste letter is een kleine L) intypt en een ENTER geeft zie je al je PCI apparaten staan, bij de regel met VGA staat je kaart.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arie O.

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/07, 19:30:35 »
Er is geen aparte videokaart, deze zit onboard. Volgens de listing betreft het een nVidia C77 (GeForce 8200) (rev A2).

Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/07, 19:58:02 »
Kan je eens bij de het zwarte scherm Alt+Ctrl+F1 tegelijk indrukken? Zie je nu tekst? Zie je bij het opstarten Grub wel?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arie O.

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/07, 21:20:17 »
Ik heb via (een) mini linux grub geïnstalleerd op /boot. Nu komt grub wel in beeld, maar deze kan geen opstart bestand vinden.
In mini linux was m'n opstart schijf sda, maar onder Ubuntu is dat sdc.
In grub sda1 geprobeert te wijzigen in sdc1, maar zonder resultaat.
Ik heb 5 sata harddisks, 3 aangesloten op het moederbord, 2 aangesloten op een pci sata controler.
Ubuntu ziet de 2 hd's op de pci sata-controler als sda en sdb en de drie via het moederbord als sdc t/m sde.
Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op de 1e hd via het moederbord, dus sdc. Ik heb op een primaire partitie /boot aangemaakt en de rest van de hd via lvm de overige partities aangemaakt zoals / en /home en /swap.
Misschien dat deze extra info van nut is?

Offline h2o

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/07, 21:26:48 »
Ik vermoed dat je bij de installatie bij het onderdeel schijven, de partitie waar / staat niet opstartbaar hebt gemaakt?
Je zou het achteraf via de Live CD alsnog kunnen doen? Ik ben niet zo bekend met die Live CD, maar anderen op het forum kunnen je misschien helpen?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Arie O.

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 server boot niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/09, 20:03:14 »
De partitie /boot was opstartbaar, maar starte niet op.
Ik heb zowel de Live CD van Ubuntu 10.10 desktop, als een mini linux cd geprobeerd, maar met geen daarvan is de lvm-partitie te benaderen. Erger nog met de Live CD van Ubuntu 10.10 desktop zijn 2 van de 3 harddisks die aangesloten zijn via het moederbord niet zichtbaar, dus slechts 3 van de hd's zijn zichtbaar.
Ik zal waarschijnlijk het lvm gebeuren verkeerd hebben geïnstalleerd.
Ik denk eraan om (misschien komend weekend) alles opnieuw te installeren, maar dan niet in een lvm-partitie, maar in primaire partities en logische stations.