Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] probleem na upgrate  (gelezen 462 keer)

[OPGELOST] probleem na upgrate
« Gepost op: 2014/08/14, 20:17:22 »
Heb upgrate gedaan van 12.04 LTS naar 14.04 LTS.
  - Na opstart alleen nog maar zwart scherm verder niets.
  - boot repair uitgevoerd waardoor Grub weer terug was
  - Memtest 86 uitgevoerd
  - situatie nu:
     - als ik kies voor 3.2.0 -23- generic pae volgt correcte opstart en werkt zover ik tot nu kan beoordelen
     - als ik kies voor 3.13.0 -34- generic volgt geen opstart (zwart scherm)
     - als ik bovenste optie neem 'Ubuntu'start PC op maar stackt na enige tijd of scherm gaat naar graatjes patroon

Hoe krijg ik een 'normale' opstart weer voor elkaar.
Overigens staat het beeldscherm in de juiste instelling en resolutie.
Maar het moet toch mogelijk zijn een 'normale' opstart te verkrijgen zonder aansluitende problemen en niet dat ik altijd moet kiezen voor generic pae 3.2.0 -23-
waarvan ik overigens de juiste betekenis niet begrijp.

Wie kan mij helpen?
Rolf
« Laatst bewerkt op: 2014/08/16, 13:41:41 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz

Offline jan11000

  • Lid
Re: probleem na upgrate
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/14, 22:00:10 »
Welke videokaart heb je?
Misschien wordt jou videokaart niet meer ondersteund bij 14.04.
Je kunt wel nog 12.04 tot 2017 blijven gebruiken.9indien je videokaart niet meer ondersteund wordt.
Er is normaal wel de open source driver die zou moeten werken.
Installeer bij je werkende kernel de open source driver, en reboot dan naar je laatste kernel.

Re: probleem na upgrate
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/15, 16:22:18 »
Of de installatie van 14.04 vers uitvoeren.
Bij een upgrade kan er best wel wat mis gaan. Daarom adviseer ik altijd om een verse install te doen.

En Jan11000 kan gelijk hebben, dat je videokaart niet ondersteund wordt en dus is ook mijn vraag welke je hebt.

Helemaal mee eens,vers best. Maar dat geld voor alle besturingsprogramma's eigenlijk. Even een backup maken van je belangrijke bestanden. De profiles van thunderbird en je browser niet vergeten en de boel gladstrijken.

Re: probleem na upgrate
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/16, 13:41:01 »
Jullie allen bedankt voor de reacties.
De videokaart wordt ondersteunt en ik heb inmiddels de resolutie ook kunnen veranderen zodat ik geen 'visgraat patroon' meer krijg. In principe is dit opgelost. (Dit heb ik overigens met behulp van de uitstekende site "direct doen na installatie ....." gedaan en dat werkte prima!)
Toch moet ik nog steeds via 'geavanceerde opstart' erin gaan anders is de opstart niet zuiver.
Ergens begrijp ik niet waarom men het niet voor elkaar krijgt dat een upgrade niet zuiver verloopt.
Ik ben het met jullie eens dat een verse installatie het beste is maar ik wilde het mij besparen om alle progs die ik gebruik opnieuw te downloaden en te configureren. WEER INGETRAPT DUS!!

Zal dit dan toch één dezer dagen maar doen want het kleine euvel wat ik nu heb krijg ik er waarschijnlijk niet meer uit.
Thks again en jullie een fijne dag.

Re: [OPGELOST] probleem na upgrate
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/16, 15:04:56 »
Ok, thks was idd langere tijd niet meer hier geweest.
Groetjes