Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synchro op USB [Opgelost]  (gelezen 406 keer)

Synchro op USB [Opgelost]
« Gepost op: 2012/12/06, 14:12:39 »
Ik heb een vraagje.

Ik heb Ubuntu 12.10 geinstalleerd op mijn computer.

Nu wil ik een backup systeem installeren op een USB schijf (of stick)

Als ik nu 12.10 installeer op een USB (dus geen LiveCD), en alle programma's installeer welke ik ook op mijn desktop heb staan, is het dan voldoende om mijn home map te synchroniseren, of is dat iets te simpel gedacht?

In dit geval heb ik dus altijd mijn compleet systeem bij me.  Kan dit op deze manier, of moet ik rekening houden met andere zaken?
« Laatst bewerkt op: 2012/12/07, 09:45:23 door tukkierazcall »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Synchro op USB
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/06, 18:33:15 »
Veel eenvoudiger - en belangrijker - is ervoor zorgen dat je databestanden veilig gesteld worden op een reservekopie, en dat je die reservekopie heel regelmatig bijwerkt. Het Ubuntu systeem zelf is immers gratis en ten allen tijde vervangbaar. Het verandert ook om het halfjaar, en veel korter nog als je de updates beschouwt. je persoonlijke data daarentegen? Die kan je nergens recupereren als je ze verliest en geen reservekopie hebt.

Re: Synchro op USB
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/06, 18:53:41 »
Ik begrijp dat het eenvoudiger is, maar als ik bij collega's of vrienden ben, kan ik met behulp van een USB installatie dan wel met mijn eigen "computer"werken.

Dat is eigenlijk de gedachtegang hierachter.

Data heb ik sowieso een reservekopie van.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Synchro op USB
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/06, 18:59:20 »
Gesnopen: je wil een live USB en wil dat die zoveel mogelijk je desktop benadert. Dan heb je het bij je eerste post bij het rechte eind: op de mobiele versie al je apps ook mee installeren, en verder je home synchroon houden.

Re: Synchro op USB
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/07, 09:45:00 »
Oke, bedankt, ik zal eens aan de slag gaan.