Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 29609 keer)

tuxido_devito

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Gepost op: 2007/11/14, 18:42:03 »
Ik wil wat suggesties gaan insturen voor de volgende ubuntu release op het officieele forum. Ik ben nu met 2 ideeen gekomen. Voor dat ik ze ga posten wil ik graag even horen wat jullie er van vinden...

http://83.117.12.151/upstream/upload/nautilussearchfilter.png
in de sidebar een zoekobject plaatsen (niet een vervanger voor die bovenin) die snel bestanden zoekt uit je huidige werkmap om zo snel dingen te vinden.

http://83.117.12.151/upstream/upload/nautilusvideo.png
video preview, houd de muis over een filmpje om te bekijken. speel positie blijft bewaart tot het verlaten van de map. Gebruik scrollwiel om door de tijdbalk te scrollen...

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 20:05:57 »
dvd versie  zodat je niet zoveel hoeft te downen :)

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 21:40:36 »
Bij het installeren van Ubuntu ineens vragen of hij bepaalde codecs moet installeren.
Zoiets als quicklook bij Mac OSX Leopard.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 22:45:46 »
Ik had graag een soort van backup-manager gezien, maar afgaand op de blueprints zal het niet voor deze keer zijn

Offline siegi

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/14, 23:32:35 »
Citaat van: gekky29
dvd versie  zodat je niet zoveel hoeft te downen :)
bij mijn weten is die er al.
http://cdimages.ubuntu.com/releases/7.10/release/

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/14, 23:38:08 »
Ook twee ideeën:
- Soort van diagnostisch programma die problemen opspoort en eventueel mogelijke oplossingen geeft.
- Mogelijkheid om het hoofdmenu ook verticaal te zetten (zodat de tekst horizontaal staat).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/14, 23:56:59 »
video/audioconverter met gui die alle formaten aankan.
Kubuntu 20.04

Offline kamelot

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/15, 08:34:05 »
Ik zou graag willen zien dat je Bvb Alsa en nvidia drivers en zo makkelijk kan updaten misschien een apparte updater er voor .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/15, 09:37:20 »
Makkelijker installeren van drivers voor Webcams, Scanners,Joysticks etc., tot op heden moet je nog steeds een script maken of een kernel compileren(ik krijg het er warm van ;) ) om deze zaken aan de praat te krijgen en dan heb ik niet over exotische modellen of fabrikanten.
Indien je programma's systeem wijdt installeert deze ook bij de gewone gebruiker normaal functioneert en niet alleen bij de hoofdgebruiker/root.
Verder vindt ik Gutsy toch weer verbeterd t.o.v. Feisty wat betreft de gebruiks vriendelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Patch

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/15, 12:55:16 »
Een paar kleine dingen die volgens mij al vaak zijn verzocht maar helaas nog steeds niet verwerkt in nieuwere versie Ubuntu.

Geen tooltips meer / in ieder geval uitschakelen tooltips als mogelijkheid bieden.
Window previews van geminimaliseerde windows.
Installatie alternatieve videodrivers vanuit eigen X sessie mogelijk maken.
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/15, 13:43:35 »
1. Bij de installatie als standaardkeuze voorgeschoteld: het VS toetsenbord met variant Internationaal, in plaats van het uitgestorven Nederlandse toetsenbord...
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17908

2. Een mooier Grubmenu, net zoals bij OpenSUSE en Fedora. Het ziet er nu niet uit, vind ik.

Offline Tom

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/15, 14:41:16 »
Codec erbij zodat ik dvd kan afspelen (libdvdcss2).
Kreeg bij mijn instal van gstreamer via toepassingen etc  ook de waarschuwing dat het in sommige landen iligaal is waarom ook niet zo met die dvd codec.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JvH

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/15, 14:55:49 »
Wat ik ook mooi zou vinden is als de commando's
  apt-get autoremove
  apt-get autoclean
worden toegevoegd aan de grafische interface van Synaptic Pakketbeheer. Daar zou ik ze althans wel verwachten.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/15, 17:43:55 »
Ik weet niet of iedereen dit aan de hand heeft, maar ik heb tot nu 3 Gutsy's geïnstalleerd en telkens moest ik handmatig de softwarebronnen gaan aanpassen. Niet dat ik me daar te mooi voor voel ;) maar voor nieuwkomers is het sowieso al zoeken en proberen om een programma te installeren. Als de softwarebronnen dan nog niet tegoei ingesteld staan...

Dus bij de volgende release eventueel de benodigde bronnen automatisch inschakelen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Mossie

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/15, 18:18:27 »
Er is een ding wat ik mis. Een kort maar duidelijk overzicht van de hardware in Xubuntu. In Ubuntu zit al zoiets, maar die vind ik ook niet duidelijk genoeg. Iets met de specificaties van een systeem, zoals in een computerwinkel of wat ik onder de post voor me zie staan (#14): "Intel Centrino C2D 2.2GHz || 2GB DDRII || nVidia GeForce 8600M || 320GB SATA".

gekky29

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/15, 19:22:08 »
Citaat van: siegi
Citaat van: gekky29
dvd versie  zodat je niet zoveel hoeft te downen :)
bij mijn weten is die er al.
http://cdimages.ubuntu.com/releases/7.10/release/
staan meedere versies op ik bedoel een met de meest gebruikte software er bij

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/15, 19:25:36 »
Fantsoenlijk afgewerkte kde! (ach dat komt er toch niet van, want zij vinden gnome veel belangrijker)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/15, 19:31:27 »
Citaat van: Scormen
Ik weet niet of iedereen dit aan de hand heeft, maar ik heb tot nu 3 Gutsy's geïnstalleerd en telkens moest ik handmatig de softwarebronnen gaan aanpassen. Niet dat ik me daar te mooi voor voel ;) maar voor nieuwkomers is het sowieso al zoeken en proberen om een programma te installeren. Als de softwarebronnen dan nog niet tegoei ingesteld staan...

Dus bij de volgende release eventueel de benodigde bronnen automatisch inschakelen.

Kris
Ben dat ook al twee maal tegenkomen volgens mij kwam het omdat er geen internet verbinding was op het moment van installatie.

suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/15, 19:44:18 »
Dat de codecs niet standaar geïnstalleerd zijn, is omdat het niet mag in sommige landen, wel handig zou zijn dat bij de installatie wordt gevraagd of deze moeten geïnstalleerd worden.

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/15, 20:55:33 »
Sneltoetsen in hoofdmenu zoals shift en dan op gedit drukken gedit uitvoeren gksudo ervoor zodat hij als root opstart, met ctrl ingedrukt klikken hem uitvoeren in terminal zodat ik de foutmeldingen kan zien, eventueel instellen aanzetten in systeem voorkeuren hoofdmenu

Offline kamelot

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/15, 22:07:38 »
Nog 1 toevoeging mischien kunnen ze wat aanpassen zodat je ook met je muis terug en naar volgende kan gaan zeer handig
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #21 Gepost op: 2007/11/15, 22:14:12 »
drivers en firmware van broadcom wireless kaartjes...
Elke keer als ik een nieuwe versie installeer, lig ik weer te hannessen om mijn laptop aan een draadje te krijgen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #22 Gepost op: 2007/11/17, 17:01:46 »
Citaat van: kamelot
Nog 1 toevoeging mischien kunnen ze wat aanpassen zodat je ook met je muis terug en naar volgende kan gaan zeer handig
ik weet niet presies wat je bedoelt, misschien een applet in in de panelen? dat gaat waarschijnlijk niet zo makkelijk maar per applicatie, welke app bedoel je dan?

Offline kamelot

  • Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #23 Gepost op: 2007/11/18, 11:07:28 »
Wat ik bedoel is ik heb een mx1000 laser muis en daar zitten knoppen op voor vorige pagina en volgende pagina .
Dit werkt nu helaas alleen in firefox misschien is er een manier om dit ook in de mappen van ubuntu te laten werken .
Hopenlijk is het nu een beetje duidelijk .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

tuxido_devito

  • Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #24 Gepost op: 2007/11/19, 16:01:21 »
de mx1000 muis in een ubuntuwiki voor, ik heb hem na wat prutsen ingesteld om de kubus te roteren, window previews kan via compiz-fusion geregeld worden...