Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot  (gelezen 342 keer)

Offline R24D24

  • Lid
Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot
« Gepost op: 2016/10/30, 15:58:36 »
Hi,

Ik ben nieuw hier, dus wellicht is de vraag al eens gesteld.
Ik heb een dualboot Ubuntu 16.4 met een windows 7 omgeving.
Op beide gebruik ik thunderbird en de mailboxen worden geshared over beide systemen met een gedeeld profiel op mijn dataschijf (D:\ op windows en /media/rick/data op ubuntu).
Dat werkt best goed eerlijk gezegd, maar er is toch een raar probleempje. Bij het opstarten van Thunderbird wordt het profiel alleen gevonden als ik eerst die dataschijf al een keer heb benaderd, bijvoorbeeld via de filemanager.
Het lijkt erop alsof bij het opstarten van Ubuntu de harde schijven in het systeem (NAS idem) niet voor de applicaties bekend zijn.
Het zal wel ergens een setting zijn, maar ik zie hem maar niet.
Groeten,
Rick

Re: Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/30, 16:09:58 »
Waarschijnlijk wordt die datapartitie niet automatisch aangekoppeld. Heb je er een regel voor in het bestand /etc/fstab staan? (hier evt. mee info https://wiki.ubuntu-nl.org/community/Fstab)
« Laatst bewerkt op: 2016/10/30, 16:12:00 door erik1984 »

Offline R24D24

  • Lid
Re: Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/30, 17:42:03 »
Thanks Erik,
Dit lijkt inderdaad de oplossing. Wel een tijdje aan het stoeien geweest met de parameters. Hoop dat het nu goed staat en dat ik niets om zeep heb geholpen. Eerste keer ging het meteen mis, startte Ubuntu niet meer, maar na terugzetten van de oude file en een tweede poging is het wel gelukt.
Nogmaals bedankt
Rick

Re: Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/30, 18:04:00 »
Mooi. Als je wil kun je ook die mountregel voor de windowspartitie hier posten dan kan ik die even vergelijken met mijn situatie. In principe heb ik een soortgelijke opzet.

Offline R24D24

  • Lid
Re: Thunderbird profiel niet direct vindbaar bij dualboot
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/24, 19:36:05 »
Het is al even geleden, maar ik liep er weer tegenaan. Dit heb ik nu in de mountregel staan:
UUID=F668<en nog meer>   /media/rick/Data   auto  defaults 0 2