Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?  (gelezen 2787 keer)

Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Gepost op: 2013/01/25, 15:07:19 »
Hallo allemaal,

Eerder installeerde ik Xubuntu op mijn pc. Dat was vrij eenvoudig.
Nu probeer ik dat op een Dell laptop. En omdat de ingebouwde draadloze verbinding al eerder eens kuren had, gebruik ik daarvoor een Cisco usb-dongle en dat werkte onder Windows XP prima.
Maar... hoe krijg ik die draadloze verbinding met Xubuntu aan de praat?
Ergens zou ik de naam van mijn Ziggo modem en een 12-letterige code moet inbrengen, maar waar? Wie weet meer?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/25, 15:09:13 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/25, 15:15:51 »
Wat is een Cisco-stick? Gewoon een Wifi-USB-adapter?

Rechtsonder in beeld vind je het pictogram van NetworkManager. Daar kun je als het goed is verbinding maken.

Zo niet:

lsusb

Wat is hiervan de uitkomst?

Offline daniel

  • Lid
Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/25, 15:27:54 »
Mijn vraag is, als je al eerder problemen had met je wifi verbinding op een dell computer, is de vraag of de wirles misschien half kapot is van je dell computer waardoor je geen wifi kan ontvangen..

nieuw....

Je kan ook eens proberen om een wirles stick te kopen en die in je usb poort te stoppen waarna je gewoon via je huis netwerk kunt internetten ipv kosten te maken via een dongel..

Een wirles stick kan je al kopen bij dixons voor nog geen 20,- en die wekt prima op linux...
Misschien kan je dat eens proberen om kosten te besparen..
Excuus als ik de vraag niet goed begrepen heb, en anders is dit een aanrader omdat ik bij 2 andere mensen dit ook al gedaan heb die een dell computer / laptop hadden..

succes

Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/25, 15:46:59 »
Sorry dat ik niet duidelijk was.. :'(

Ik bedoel een dingetje dat er haast uitziet als een usb-stick en die je -hoe raad je het- in een usb-ingang stopt.
Op de doos staat de officiƫle naam:

LINKSYS van CISCO
Compact Wireless-G USB Adapter

The easy way to connect your desktop or notebook to a high-speed wireless network
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline daniel

  • Lid
Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/25, 16:02:37 »
Geef niet, een foutje is menselijk, maar er op terug komen is alleen voor mensen met geweten of gevoel..
fijn dat je er op reageerd...

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat je eruit gaat komen..

 ;)

Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/25, 16:08:30 »
Sorry dat ik niet duidelijk was.. :'(

Ik bedoel een dingetje dat er haast uitziet als een usb-stick en die je -hoe raad je het- in een usb-ingang stopt.
Op de doos staat de officiƫle naam:

LINKSYS van CISCO
Compact Wireless-G USB Adapter

The easy way to connect your desktop or notebook to a high-speed wireless network


Je kunt het beste dat ding inpluggen en het commando uitvoeren dat Cumulus007 aanhaalde. Wordt ie wel herkend heb je doorgaans beter informatie en zo niet dan weten we dat ook weer ;)


Re: Internetverbinding via Cisco-stick: hoe doe ik dat?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/26, 16:53:19 »
Het probleem is opgelost. De usbpoort had kennelijk een probleem. Nu ik de wireless usb adapter in een andere usbpoort heb gestoken, werkt het prima. Dank aan jullie voor de geboden hulp.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.