Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wma naar ipod?? of converteren??  (gelezen 8091 keer)

wma naar ipod?? of converteren??
« Gepost op: 2006/01/31, 01:57:00 »
ik heb nu net window$ geheel van mijn systeem verwijderd maar nu zit ik ineens met een gigantische lading wma bestanden , ik heb namelijk toen ik net een pc kreeg nog niet veel verstand van het hoe en wat en heb daarom mijn gehele cd collectie door window$ media player gehaald , nu heb ik een dikke 200 cd in wma.
het afspelen van die bestanden gaat zonder problemen na het installeren van wat plugins maar de wma bestanden krijg ik met geen mogelijkheid op mijn ipod , in itunes werkt het importeren van wma bestanden via media player maar wanneer ik beide installeer (via wine en met de demo van crossover) kan itunes mediaplayer niet detecteren en dus ook geen wma importeren (itunes ziet mijn ipod ook niet maar dit terzijde).
ik heb wat aangeklooid met banshee waarmee je wma zou moeten kunnen afspelen en exporteren maar hij speelt geen mp3 of wma (pluggins geinstalleerd + gstreamer&pluggins) en wanneer ik mijn ipod aankoppel verdwijnt banshee als sneeuw voor de zon en wil ook niet herstarten , alle programmas verwijderd die in de weg zouden kunnen zitten , rebooten , vanalles geprobeerd maar tevergeefs.
gtkpod werkt perfect maar weer geen wma support , kon ook niks vinden over plugins of iets dergelijks,

ik ben alvast maar begonnen met converteren naar mp3 maar gezien het om een map of 256 gaat is dat best een werk , bestaat er geen convertor die een map met submappen zou kunnen converteren en overschrijven zodat het gewoon een questie word van installeren , aanklikken en de pc een dagje laten draaien???
ik ben tot nu toe nog geen convertor tegen gekomen die het mogelijk maakt om mappen in te laden...
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/31, 07:06:54 »
transcode werkt command line, dus je zou daar een mooi pijpje van kunnen maken:

find /pad/naar/mp3map/ | xargs -n 1 transcode ....

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/31, 18:40:09 »
Citaat van: Dennis
transcode werkt command line, dus je zou daar een mooi pijpje van kunnen maken:

find /pad/naar/mp3map/ | xargs -n 1 transcode ....
ik dacht dat ik en beetje wegwijs begon te worden in ubuntu maar dit klinkt nog als west-hebreeuws ofzo... kan je dat eens vertalen naar linux-leken taal?
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/31, 19:15:44 »
'pipe' beteleknt dat je de iets 'bewerkt' met A en doorstuurt naar B
A staat voor | en B erna.

Heel simpel: pwd | less bv. zal uw pad tonen in de 'less', de lees tekst app op de promt.

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/31, 19:50:49 »
En find geeft (in dit geval) een lijst met alle bestanden in de mp3 map. Xargs zorgt dat voor elk bestand transcode aangeroepen wordt.

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/31, 20:44:52 »
volgens mij begin ik het te snappen. ik zal eens wat gaan uitproberen.
alvast bedankt
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Saamelainen

  • Gast
wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #6 Gepost op: 2006/01/31, 21:08:27 »
Met het programma Soundconverter hebben we mappen en submappen in een keer geconverteerd  van wma naar mp3. Het gaat redelijk snel.
http://soundconverter.berlios.de/
Soundconverter zit in Synaptic.

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #7 Gepost op: 2006/01/31, 22:21:41 »
ik denk dat ik die soundconvertor maar eens ga proberen want ik kom er toch niet helemaal uit,
bedankt voor de info
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #8 Gepost op: 2006/01/31, 22:43:00 »
soundconverter werkt perfect!!! ook het hernoemen van gedownloade bestanden met veeel te lange namen werkt bij deze converter eens goed.
goede tip Saamelainen !!! :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Saamelainen

  • Gast
wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #9 Gepost op: 2006/01/31, 22:51:03 »
Leuk om te horen. Veel succes!  :)

wma naar ipod?? of converteren??
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/08, 09:03:21 »
pipe oftewel | stuurt de output van commando 1 door als input van commando 2