Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One en bestanden delen  (gelezen 620 keer)

Offline Wiley

  • Lid
Ubuntu One en bestanden delen
« Gepost op: 2013/08/10, 12:49:14 »
Wilde net Ubuntu One maar weer eens gebruiken om een paar foto's te delen met iemand.  Niet alleen zijn de rechtermuis opties in Nautilus allemaal niet actief, ook onder de 'more' optie in de webvariant staat geen 'share'. Heb ik iets gemist en is Ubuntu One weer aan het inzakken?
Vind het jammer dat ik toch maar weer Dropbox heb moeten gebruiken omdat dat wel gewoon werkt.

Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/10, 12:50:02 »
Share doet het hier prima in de web interface dus aan het "inzakken" is het zeer zeker niet.

Offline Wiley

  • Lid
Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/10, 12:57:16 »
vreemd hoor, ik kan ook geen (nieuwe) instellingen ontdekken waarmee je het globaal aan of uit zou kunnen zetten. Wat mis ik nu?
(zie screenshot)

Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/10, 13:01:31 »
En dat is dus zo vreemd want hier kan ik dat wel gewoon.



Misschien moet je anders proberen even die foto's opnieuw te uploaden?

Offline Wiley

  • Lid
Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/10, 15:26:18 »
helaas, het is ook onzichtbaar bij nieuwe foto's of bestanden...  Ik vind er verder ook niets over, dus tsja, Dropbox dan toch maar...
Bedankt voor het meedenken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/10, 23:52:28 »
Share doet het hier prima in de web interface dus aan het "inzakken" is het zeer zeker niet.[/qout]
Ik zat er laatst ook mee. In de webinterface is het er wel, daar kan ik voor "publish" kiezen. Daar heb je gelijk in. Maar niet in de verkenner. Om telkens de browser te moeten gebruiken is een stuk omslachtiger.

Ik had dat vroeger in Nautilus wel degelijk. Maar hier bij mij in Xubuntu 13.04 ontbreekt dat in dit geval op dit moment geheel.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/11, 00:31:26 »
Klopt, maar dat is een tekortkoming van Thunar. En als je bedoelt dat je het in Nautilus mist: je kunt altijd nog via het beheerpaneel van Ubuntu One iets delen :)
http://iloveubuntu.net/quantals-ubuntu-one-adds-progress-bar-support

Offline Wiley

  • Lid
Re: Ubuntu One en bestanden delen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/11, 00:51:56 »
Precise hier nog altijd, zowel Nautilus als webinterface werken dus niet. Ik heb maar eens een vraag bij hun servicedesk gedropt.