Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sluimer tijd van beeldscherm  (gelezen 2159 keer)

Offline kaasknak

  • Lid
Sluimer tijd van beeldscherm
« Gepost op: 2011/11/08, 20:40:31 »
hoihoi,

Ik ben nieuw met linux / ubuntu en ook nieuw op het forum.
Ik heb een vraag betreft de sluimertijd van mijn beeldscherm.
In de instellingen heb ik ingesteld dat als de computer op het lichtnet zit hij pas na 30 minuten inactief te zijn het scherm uit hoeft te zetten (10 minuten op accu).
Echter als ik een film online kijk (via bijvoorbeeld megavideo) dan gaat het scherm na 5 minuten al uit en vergrendeld de computer zich terwijl de film door gaat met spelen.
Wat moet ik doen om te zorgen dat deze tijd groter word dan 5 minuten of om er voor te zorgen dat hij niet vergrendeld tijdens het kijken van een film.

Ubuntu versie: 10.04 LTS

Ik hoor graag wat jullie goede oplossingen vinden.

doeidoei
kaasknak

Offline Tom

  • Lid
Re: Sluimer tijd van beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 20:46:16 »
Als u de film bekijkt met Totem kunt u daar instellen dat hij niet in sluimertijd gaat.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Sluimer tijd van beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 21:00:06 »
bij mij ging dat zo: systeem --> voorkeuren --> Schermbeveiliging.
daar het vinkje weggehaald bij scherm vergrendelen (vraagt dus dan niet meer telkens om ww), en de tijd op 30 min gezet (aangezien filmpjes etc. die ik via bijv. megavideo bekijk 20-25 minuten duren (anime ;) )

de tijd kan je natuurlijk zelf bepalen :)

succes!

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Sluimer tijd van beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/08, 21:08:03 »
Ik heb er ook last van op Ubuntu. Ik denk dat schermbeveiliging-instellingen een goede oplossing is, maar erg vervelend natuurlijk.
Maar wellicht een beter oplossing: Caffeine (met uitleg hier)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline kaasknak

  • Lid
Re: Sluimer tijd van beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/08, 21:29:54 »
Okej anders ingesteld met het menu schermbeveiliging en ik zal even kijken naar caffeine.
Bedankt