Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video synchroon met audio maken  (gelezen 659 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Video synchroon met audio maken
« Gepost op: 2015/03/25, 21:42:03 »
Ik denk nog steeds in de oude tijd. Een filmrol met allemaal foto'tjes naast elkaar,je split,copy en paste maar.
Maar ik zie die zijn hoofd over en 't weer schudden ipv vloeiend te zijn.
Het moeilijke zit hem in ,hij zingt,zwijgt even,en zingt weer in dat schot.Het is dan ook een close up.
Dat 'zwijgt even' zou ik wat willen vergroten (+1 sec). Of vertraag je de video even.Hoe doe je dat ?
PS;audio is detached.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Video synchroon met audio maken
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/26, 08:53:02 »
Hallo Sjarel,

De video vertragen is denkbaar. De audiotrack vertragen is in Audacity via het invoegen van een stuk stilte misschien een wat handiger optie. In de video-editor knip je dan telkens een stukje meer uit de geluidstrack tot het past.

Je kan ook je geluidstrack in twee helften splitsen. Dan plaats je elk deel afzonderlijk aan de beelden aan en zorgt tenslotte dat de twee audiotracks netjes in elkaar overlopen. Meestal zit er wat ruis in een audiotrack. Als je die weghaalt geeft dat soms een vreemd effect. Je kan dan beter een stuk ruis invoegen met wat in- en uitfaden.

Heb je hier wat aan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sjarel

  • Lid
Re: Video synchroon met audio maken
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/26, 10:39:43 »
Ik zie dat je bezig bent met KdenLive. Ik zou de videofragmenten  iets langer willen maken.
Bij wisselen tussen shots gaat het vanzelf,wat langer donker of zoiets. Een effect zou dan van de jaren 70 moeten zijn.De video is zo oud.
Een gezicht in focus lijkt me zeer moeilijk; glimlach,grijns,fronsen en dan die mond.
Premiere zou dat kunnen.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Video synchroon met audio maken
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/26, 11:43:56 »
Ja, ik werk met Kdenlive. Ik heb ook ervaring met Openshot.

Adobe Premiere is niet beschikbaar voor Linux. Dan kan je beter een ander Forum opzoeken. Terzijde: voor Premiere Elements loopt er een seizoensaanbieding tot 15 april. Als je aan Premiere de voorkeur geeft zou ik dat maar snel pakken. Premiere Pro kost per kwartaal alleen al meer dan die aanbieding maar dan werk je wel in de cloud. De "Elements" versie van de grote Adobe pakketten zijn erg goed.

Als die clips van jou foto's zijn, zoals ik begrijp, dan kan je ze probleemloos langer maken. Video's kan je met het Beweging > Speed effect aanpassen, maar dan spelen ze trager af.

Succes!

Mijn Kdenlive Video Blog: https://werkenmetkdenlive.wordpress.com
« Laatst bewerkt op: 2015/03/26, 13:05:56 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Video synchroon met audio maken
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/26, 12:44:28 »
Dat 'zwijgt even' zou ik wat willen vergroten (+1 sec). Of vertraag je de video even.Hoe doe je dat ?

Ik beschouw dat niet als een technisch probleem, maar als een vrijheid van het filmscript / de montage.
Hoe doen ze dat in speelfilms en docu's? Je kan het fragment herhalen (eventueel vertraagd).