Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pinball games.  (gelezen 4590 keer)

Offline xmass56

  • Lid
pinball games.
« Gepost op: 2011/07/20, 15:57:16 »
hallo iedereen,
ik heb een vraagje weet iemand of er ook een moooi pinbal game is voor linux(ubuntu) en waar die te downloaden en werkzaam te maken.

ik heb Emilia gezien en hoewel aardig niet voor lang en veel spelplezier, vind ik.
Ik lees over Rool ` em up maar die krijg ik niet gestart.
werken er onder wine?

groet Noel

Re: pinball games.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/20, 18:03:49 »
Ik heb zelf een hoop Windows pinball games, alleen nog niet getest onder Wine. Maar kijk hier eens of er iets bij zit http://www.winehq.org/search?cx=partner-pub-0971840239976722%3Aw9sqbcsxtyf&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=pinball&siteurl=appdb.winehq.org%2F#1043
Mag ik vragen waar jij Rool `em up hebt gedownload? En is het een file met bin of een tar extensie?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/20, 18:52:46 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: pinball games.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/22, 12:14:35 »
De allerleukste Pinball game is (en blijft) Pinball Fantasies. Het spel stamt uit 1994, maar ik ben tot op de dag van vandaag nog geen leukere flipperkastspel tegengekomen sinds die tijd. Ik heb er in de jaren 90 héél veel plezier aan beleefd, en sinds kort heb ik het herondekt. Alleen is het spel zó oud, dat het niet meer "native" draait op moderne computers. Maar onder Dosbox (ook op Linux te installeren), werkt het perfect. Give it a try!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: pinball games.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/29, 16:11:55 »
probeer ook eens psycho pinball werk onder dosbox goed en voor mijn het beste wat ze ooit gemaakt hebben en nu nog steeds de mooiste O0
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: pinball games.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/29, 17:33:15 »
De mooiste in R.L., 8 ball, ben ik nog als software tegen gekomen. Maakt niet uit verder, flipperen in R.L. blijft het leukste. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline xmass56

  • Lid
Re: pinball games.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/07, 11:49:38 »
hallo,

Roll_em_up_pinball kun je downloaden bij: http://www.pcgaming.ws/download.php?game=roll_em_up_pinball.  met zip extensie

ik heb hem nu werkend en is wel een aardige kast maar wel aan de kleine kant; nauwelijks een vijfde van beeldscherm vullend.

psycho pinball en pinball fantasies krijg ik niet werkend. iemand idee hoe wel?
psycho pinball heeft een dosbox nodig maar installeer je die onder ubuntu11.04?
Pinbal fantasies geeft onder wine de foutmelding dat de datum van speelbaarheid verlopen is en dat je op de website moet zijn voor verdere info. maar ook daar alleen de oude versie te downloaden die je dus niet kunt spelen. raar maar waar.

weet iemand er nog meer pinball games die speelbaar zijn?

Re: pinball games.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/07, 13:34:21 »
Het aloude pinball uit windows xp werkt ook onder Wine, zij het dat het geluid wat hapert af en toe. Er zijn mensen die het progje missen in Vista en 7 , ik heb die losse bestanden uit xp tot een .exe gemaakt met Inno-Setup en het werkt goed onder 7 en Vista, en ook onder Wine dus (redelijk).

Re: pinball games.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/07, 13:38:41 »
De allerleukste Pinball game is (en blijft) Pinball Fantasies. Het spel stamt uit 1994, maar ik ben tot op de dag van vandaag nog geen leukere flipperkastspel tegengekomen sinds die tijd. Ik heb er in de jaren 90 héél veel plezier aan beleefd, en sinds kort heb ik het herondekt. Alleen is het spel zó oud, dat het niet meer "native" draait op moderne computers. Maar onder Dosbox (ook op Linux te installeren), werkt het perfect. Give it a try!  ;)
Leuk om te lezen,dit is nl. ook mijn favoriete pinball game,zelfs het deuntje van partyland blijft me tot in den treure achtervolgen. XD
Kubuntu 20.04

Re: pinball games.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/07, 14:08:16 »
psycho pinball en pinball fantasies krijg ik niet werkend. iemand idee hoe wel?
psycho pinball heeft een dosbox nodig maar installeer je die onder ubuntu11.04?
Pinbal fantasies geeft onder wine de foutmelding dat de datum van speelbaarheid verlopen is en dat je op de website moet zijn voor verdere info. maar ook daar alleen de oude versie te downloaden die je dus niet kunt spelen. raar maar waar.

Pinball Fantasies, en volgens mij ook Psycho Pinball draaien alleen onder Dosbox, en niet onder Wine (want te oud). Dosbox is heel simpel te installeren vanuit het Softwarecentrum. Zoek op de naam "Dosbox", klik op installeren, en hij staat geïnstalleerd. Een kind doet de was....

Het zogenaamde "mounten" van je spelletjesmap in Dosbox is op zich niet zo moeilijk, maar kan in eerste instantie een beetje ingewikkeld zijn voor de minder ervaren gebruikers. Maar met het lezen van de handleiding in het scherm (op te roepen via de commando "intro"), is goed te volgen. Mocht het niet lukken, dan probeer ik je er wel doorheen te begeleiden.

Probeer Dosbox eens uit, en kijk of je de flipperkasten daarmee aan de gang krijgt. Hier flipper ik er lustig op los, en op meerdere machines.

@lachendearend: Fantastische tip, die Psycho Pinball. Ik kende het niet, maarreh... deze is minstens zo leuk om te spelen als Pinball Fantasies. Leuke flipperkasten met veel afwisseling en spanning. Grafisch is het zelfs nog nét iets mooier (logisch, want PF is wat ouder). Ik voel me weer jong met deze flipperspelletjes uit lang vervlogen tijden!  =D
« Laatst bewerkt op: 2011/08/08, 12:04:04 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: pinball games.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/19, 19:22:09 »
De allerleukste Pinball game is (en blijft) Pinball Fantasies. Het spel stamt uit 1994, maar ik ben tot op de dag van vandaag nog geen leukere flipperkastspel tegengekomen sinds die tijd. Ik heb er in de jaren 90 héél veel plezier aan beleefd, en sinds kort heb ik het herondekt. Alleen is het spel zó oud, dat het niet meer "native" draait op moderne computers. Maar onder Dosbox (ook op Linux te installeren), werkt het perfect. Give it a try!  ;)
wat dacht je van psycho pinball?.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw