Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie in Zeeuwse bibliotheken  (gelezen 7217 keer)

Offline lemio

  • Lid
    • Lemio
Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Gepost op: 2010/11/28, 20:45:37 »
Beste mensen,

Om Ubuntu te promoten onder 'het volk' is een bibliotheek wel een goede plek om dit te doen. Wij (Edwin - de computerman van de Zeeuwse bibliotheken - en ik) zijn van plan een soort thema-tafel te zetten in de bibliotheek(en). Omdat wanneer ik zomaar CDtjes neerleg bij de balie, mensen nog steeds niet weten wat het is. Maar het probleem is het promotiemateriaal, posters folders etc. Hoe kom je daaraan?

Bij voorbaat dank,
lemio

Offline Dave

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/29, 02:14:09 »
Laten drukken?


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/29, 10:36:40 »
Dat kost geld en wie gaat dat betalen ?
Maar ..... mocht er hulp nodig zijn op Tholen, geef dan maar een seintje.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline lemio

  • Lid
    • Lemio
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/29, 11:12:06 »
Dat is dus de vraag, als er nog mensen zijn die promotiemateriaal hebben liggen zou dit natuurlijk mooi zijn...

Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/02, 00:00:20 »
Op mijn website kun je een flyer downloaden om eventueel te printen en neer te leggen.
Deze is gemaakt door een medewerker op dit forum.
Hij is hier te downloaden: http://voosterom.nl/?page_id=96
Het is in ieder geval iets.
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/02, 16:32:48 »
Een monitor die het een en ander aan Ubuntu filmpjes afspeelt is misschien ook een aardig idee. Bewegend beeld geeft denk ik sneller een idee van wat Ubuntu nu eigenlijk is dan een folder. Er zijn met enig zoeken best aardige Ubuntu promotie filmpjes te downloaden. Met enige hulp van de community zijn die denk ik zo gevonden mocht het nodig zijn. En, geen drukkosten e.d.

Offline Double12

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/02, 18:13:48 »
Als dit voor meerdere bibliotheken is, kan het best wel een impact hebben. Is het dan misschien een idee om een conference pack aan te vragen? Of mag dat echt alleen voor aanwezigheid op evenementen?

Offline jules--p

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/17, 15:34:30 »
Op mijn website kun je een flyer downloaden om eventueel te printen en neer te leggen.
Deze is gemaakt door een medewerker op dit forum.
Hij is hier te downloaden: http://voosterom.nl/?page_id=96
Het is in ieder geval iets.


Haha, ik zie dat mijn gemaakte handleiding er ook opstaat? Zeer mooi :D.

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/17, 15:56:26 »
Op mijn website kun je een flyer downloaden om eventueel te printen en neer te leggen.
Deze is gemaakt door een medewerker op dit forum.
Hij is hier te downloaden: http://voosterom.nl/?page_id=96
Het is in ieder geval iets.


Haha, ik zie dat mijn gemaakte handleiding er ook opstaat? Zeer mooi :D.
Die installatie handleiding is niet meer courant(voor 10.10).Toetsenbord instellingen en user aanmaak komen na schijfindeler

Offline jules--p

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/17, 17:03:27 »
idd, ik maak binnen een paar dagen een nieuwe. Met screens? :D

Offline Dave

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/17, 21:01:07 »
Een monitor die het een en ander aan Ubuntu filmpjes afspeelt is misschien ook een aardig idee. Bewegend beeld geeft denk ik sneller een idee van wat Ubuntu nu eigenlijk is dan een folder. Er zijn met enig zoeken best aardige Ubuntu promotie filmpjes te downloaden. Met enige hulp van de community zijn die denk ik zo gevonden mocht het nodig zijn. En, geen drukkosten e.d.

Lijkt me nog het strakste plan gezien enige ondersteuning verder niet te verwachten valt.




Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/18, 12:07:01 »
idd, ik maak binnen een paar dagen een nieuwe. Met screens? :D
Miischien maak ik tijdens de kerstvakantie wel eens een filmpje van de installatie, beginnend vanaf de live cd desktop.

Offline lemio

  • Lid
    • Lemio
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/29, 18:57:43 »
Een monitor die het een en ander aan Ubuntu filmpjes afspeelt is misschien ook een aardig idee. Bewegend beeld geeft denk ik sneller een idee van wat Ubuntu nu eigenlijk is dan een folder. Er zijn met enig zoeken best aardige Ubuntu promotie filmpjes te downloaden. Met enige hulp van de community zijn die denk ik zo gevonden mocht het nodig zijn. En, geen drukkosten e.d.

Lijkt me nog het strakste plan gezien enige ondersteuning verder niet te verwachten valt.
Ik denk dat alleen een filmpje van de installatie niet vet genoeg is, laat de mogelijkheden van Ubuntu zien. Vertel dat het veiliger is, handiger voor developpers en wat open source is. In zo´n filmpje zou je mensen van over de hele wereld kunnen laten zien die samenwerken aan een oplossing. Of een interview van een hoop Ubuntu users zou ook wel kunnen werken, ¨Ik gebruik Ubuntu omdat...¨ ...het sneller werkt ...het volledig aansluit bij linux servers ...het gratis is ... etc...

Offline Tom

  • Lid
Re: Promotie in Zeeuwse bibliotheken
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/30, 08:49:23 »
En niet te vergeten veilig is.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.